Gå till innehåll

SAMLINGSTRÅD: Vilken site ska jag spela på?


Juggler

Recommended Posts

Hej kära vänner.

 

Jag vet att det finns en tråd som handlar om detta, men jag kunde inte hitta den. Någon hjälpsam moderator kan gärna få flytta dit min post om hon eller han har tid.

 

Vad jag undrar är i alla fall var det kan vara lämpligt för mig slänga in min lilla rulle. Har inte lirat sedan i höstas men är lite sugen igen. Rullen är ungefär i den storleken att jag skulle kunna spela $NL100 med den.

 

Tidigare har jag haft den på SvS, Stars och Unibet, men jag är lite less på alla tre. SvS tycker jag har blivit proppfullt av forumiter och grinders som sprider sig neråt i nivåerna. Jag kommer givetvis aldrig behöva bry mig om det men det känns ändå inte roligt att ha pengarna på Stars som man får skatta på om det skulle gå bra. Unibet är maxat med grinders.

 

Vad för sida tror ni skulle passa mig? Vad jag läst här verkar folk tycka att fisken försvunnit från Everest med.

 

Jag behöver ingen bonus eller rakeback eller så, vill bara spela på ngt ställe där det finns lite fisk och där jag inte behöver betala någon skatt. Stort plus är om det inte är så vansinnigt krångligt att ta ut pengar då och då.

 

Många tack för hjälpen,

Pey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Ursäkta, det här inlägget blev väldigt långt men jag bara är sån...)

 

 

Okej, ännu en ny spelare här som letar efter bra spelställen. Misstänkte att det skulle finnas en sån här samlingstråd men lyckades ändå missa den när jag letade efter den.

 

Krav? Ska man ha det också? Tja...egentligen vill jag spela på en helsvensk sida men då är det bara Svenska Spel som gäller och de är inte alltför frikostiga varken med bonusar, freerolls (freerolls is the shit!) eller rakeback. Eller annat, för den delen. Fördelen som jag ser det med Svenska Spel är väl som sagt att det är en helsvensk sida, så rutinerna kring att betala in pengar och få pengar utbetalda (om man nu lyckas bli så bra att man faktiskt tjänar något på det) är väl relativt enkla och man vet att man kan prata med alla andra spelare.

 

Sajten bör i alla fall vara på svenska och ha enkla och smidiga rutiner för att sätta in och betala ut pengar (gärna direkt till bankkonto), dessutom inte alltför höga krav för att få ta ut pengarna. Välkomstbonus är förstås också trevligt, men det tror jag de flesta sajter erbjuder idag. De pokerklienter jag tittat på och laddat ner till datorn hittills är 24hpoker (freerolls!), Titanpoker (freerolls igen!), Everestpoker (verkade enkel och tydlig) och Svenska Spel.

 

Just kommunikationen är viktig för mig. Förvisso har jag inget problem med engelska men tycker ändå det är trevligt om man har många landsmän på sajten, så gärna en sida med många svenska spelare. Å andra sidan...jag har hört att vi svenskar ofta är väldigt duktiga på poker så jag skulle gärna se att det finns bra möjligheter till spel med lätt motstånd. Man vill ju som sagt att det ska gå bra. Finns väl å andra sidan ingen som inte vill ha lätt motstånd...kanske Svenska Spel ändå är en bra sajt då, med tanke på att många Svenssons går just dit för att spela? Svenssons som inte kan mycket om poker...:twisted:

 

Sajten bör vara enkel och tydlig, utan en massa krångligheter. Jag behöver inga avancerade inställningar men det vore ändå trevligt att i viss mån kunna anpassa sidan så att den visar det JAG vill se istället för att visa det ALLA förväntas vilja se.

 

Skulle även uppskatta om pokermotorn var snabb, så det inte blev alltför mycket fördröjningar i själva spelet pga att systemet är segt. Det enda jag testat online hittills är gratispoker.se (för att testa och se om man duger som spelare) och där upplever jag ganska stora fördröjningar i motorn. Nästa steg för mig är alltså att hitta en sajt som låter mig komma in "på rätt nivå" från början, så man inte blir av med allt man äger och har direkt.

 

Jag kommer att spela måttligt och börja med bord med låga insatser, gärna freerolls. Spelmässigt har jag den grundläggande teorin, känner mig ganska logisk och analytisk och spelar försiktigt och avvaktande, för att inte göra misstag. Har spelat irl-poker men det är inget för mig pga mitt enormt usla pokerface, så det är bara online som gäller.

 

Nu kommer jag inte på mer för egen del men jag har läst igenom vad de andra spelarna haft för önskemål och sammanfattar här de önskemål jag såg som även stämmer in på mig:

 

*Skattefri sajt (tja, why not? Ingen nackdel iaf)

*Bra trafik på dagtid och kvällstid (vår dagtid och kvällstid alltså...inte i Mexico). Jag kommer inte att spela på nätterna, dvs från 24 till 8.

*Inget krav på att spela flera bord samtidigt, jag är inte så simultan, vill fokusera på ett bord åt gången.

*Givetvis en seriös sida som inte fifflar med fuffens och fluff.

*Svensk support via telefon och/eller mail

*Mycket "fisk", själv ska jag växa och bli en hungrig haj! :lol:

 

Såg nu att bongo rekommenderade eurolinx och det han sa där om den sajten kändes rätt okej.

 

En fråga också: Vad är Neteller som flera personer här pratat om? Hur funkar det och varför är det bra?

 

EDIT!

Nu kom jag på en sak jag gärna ser att sajten har: Ett slags communitysystem, där varje användare har en personlig infosida och där man kan skicka meddelanden till folk och diskutera i forum. Alltid trevligt att hitta nya bekantskaper vid pokerbordet. Det värsta som finns är att sitta och spela med ett gäng som bara håller tyst hela tiden, jag fäller gärna kommentarer under spelets gång och gillar när andra gör det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena alla hajar!

 

fyller arton om några dagar, närmare söndag. letar efter en sajt med smidiga bord att kunna multitabla på och en hygglig rakeback. Bonusar osv tycker jag mest låter kladdigt så det är inget jag letar efter.

 

Är väldigt tacksam för svar!

 

/tack på förhand din ambe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena alla hajar!

 

fyller arton om några dagar, närmare söndag. letar efter en sajt med smidiga bord att kunna multitabla på och en hygglig rakeback. Bonusar osv tycker jag mest låter kladdigt så det är inget jag letar efter.

 

Är väldigt tacksam för svar!

 

/tack på förhand din ambe

 

Mot kladdiga bonusar så har du Svenska spel, många fiskar och låg rake, 2,5 % inga privata intressen, är nog bra mot en 18årings bankrulle ;P lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför alla rookisar är så besatta av att hitta skattefria siter, ni kommer knappast råka ut för granskningar av skattemyndigheten... Kör på den ni gillar och byt senare när ni blivit proffs om ens då för neteller kontantuttag finns ju alltid :-P

 

Jag testat ca 30-35 siter och kan rekommendera eurolinx (microgaming). Bra support, mycket fisk och även på högre nivåer, bra bonusdeals mm om man gillar det samt snabba uttag. Bra också med bankwire direkt till bankkontot!

 

Kan även rekommendera cryptologic nätverket där man på flera siter kan få bananer plus bonus samtidigt, men här är klassen på spelarna bättre samt att det ofta är tightare spel!

 

Många av mina kompisar har kollats upp av lirarna för systemet. De har inte varit "High stakes" spelare. Många har fått skatta så jag tycker de borde ta ditt svar med en nypa salt.

 

Cirka 35 procent av all 0 taxerare har granskats och siffran ökar. Det enda som talar för ditt resonemang är att även om man spelar på EU sajt får man jävlit svårt att bevisa det ändå.

 

Angående cryptologic nätverket är jag benägen att hålla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot kladdiga bonusar så har du Svenska spel, många fiskar och låg rake, 2,5 % inga privata intressen, är nog bra mot en 18årings bankrulle ;P lycka till

 

 

sanningen är att jag spelat på svs ett bra tag med framgång så nivån jag hade tänkt att kliva in på 0,5-1$ utan problem med synpunkter på bankrullar osv.

 

Provat bet365 innan men efter att dom bytt klient så är dom duktigt körda för mig!

 

Hoppas du kan ge mig ett alternativ till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag skulle vilja ha tips från någon med koll. Mitt största krav är att jag vill spela i EURO, alltså inte i dollar. Schyssta deals osv är naturligtvis en fördel!

 

Stort tack på förhand!

 

Tips på sajt alltså om det inte framgår tydligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha tips från någon med koll. Mitt största krav är att jag vill spela i EURO, alltså inte i dollar. Schyssta deals osv är naturligtvis en fördel!

 

Unibet låter väl som ett bra val. Euro-bord och fram till sommaren erbjuder de 60% rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, försöker igen.

 

Söker: Site för 5 eller 6 manna SnG i nivåerna motsvarande 22$ och de strax ovanför. Varit på FTP senaste tiden och gillar den klart mer än ngn annan sida, men irriterar mig över skatteproblemet. Vill inte bli fultaxerad om det går bra i framtiden.

 

Spelar helst turbo SnG, men vill heller inte att blindsen ska öka så extremt fort heller som de verkar göra på vissa siter där man blir all in nästan direkt.

 

Så:

+5/6 manna SnG

+bra trafik

+lagom struktur för turbo

+skattefri

 

Bryr mig inte om bonus eller rakeback eller valuta.

 

Tack på förhand,

Pey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som gäller för en lowstakes spelare?

Jag är lagom trött på Svs och vill ha lite miljöbyte.

 

*bra trafik på NL100-200 5 eller 6max.

*Skattefritt

*Insättning/uttag med visakort

*Gärna någon slags bonus/rakeback eller vipshop.

 

Prima vs Ongame, eller e det något annat som gäller? :-)

 

 

Söker något liknande, någon som har nått förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart lever gamsen någonstans nuförtiden? nl 200 och 400

 

evp är söndergrindat, testade att gå tillbaka till mina rötter på gamla prima nätverket, herregud har glömt vad riggad skiten är. det är inte det att jag bara blir utsugen men jag suger ut mycket själv också, väldigt mycket 2 outare 4 outare på rivern känns det som åt båda håll. *konspirations snack* jag vet fel tråd

 

iaf, vart lever fisken nånstans? funkar svs fortf?

 

Svs är tightare än tightast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...