Gå till innehåll

Årets pokerpersonlighet


valterego

Recommended Posts

Jag har blivit erbjuden att sitta i juryn som ska plocka fram vinnaren. Jag tänker dock tacka nej.

 

Skälen är många. Ett är såklart att jag i framtiden hoppas att själv vinna utmärkelsen. Men det viktigaste skälet är att jag inte vill sitta i en jury som ska rösta fram ett lagom politiskt korrekt alternativ. Handen på hjärtat, vad hände förra året i tävlingsväg. Magnus Petersson vann EPT Köpenhamn. Ett svenskt lag vann en lagpokerturre i London. Inga andra vinster att tala om.

 

Däremot var det gott om andra personligheter, och då menar jag PERSONLIGHETER

 

Alla dessa borde bli nominerade som årets pokerpersonlighet, om man nu ska gå på vad jag tolkar in i "personlighet"

 

Peder Månsson - för stämningen mot SS

Calle M - bedragaren på allas läppar

Mikeal Westerlund - blandade nomineringar

Glenn Simonsson - för att vågat utmana monopolet, att det sedan gick snett hör inte hit

Halmstad och Allingsåskillarna - för att utmanat monopolet

Dilba Demirbag - Jag har en bomb och jag var inte där

Sviten-killarna - för att ha utmanat monopolet och tvingats stänga pga rån

 

Ja ni förstår, ungefär den typen av nomineringar vill jag se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skälen är många. Ett är såklart att jag i framtiden hoppas att själv vinna utmärkelsen.

 

Eftersom jag är en bitter och otrevlig typ ger jag sällan folk beröm, och gör jag det sker det nästan alltid med någon form av reservation. Men i min bok, Ola, är du årets pokerpersonlighet VARJE år och ingen annan är någonsin i närheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...