Gå till innehåll

The Well - Othello


Othello

Recommended Posts

Vad är du väldigt bra på samt vad är du väldigt dålig på här i livet?

 

Tror du att du skulle kunna bli åtminstone hyfsad på en del av dåliga grejerna om du la ner tid på det?

 

Hur mycket tappar du i skicklighet när du spelar poker eller othello full? Jag har en kompis som har ungefär 2370 i elo och han säger att han inte tappar mer än till 18-1900 i elo när han är riktigt packad dock spelar han ofta full... kan du jämföra ditt tapp med det eller på annat sett jag förstår?

 

Vid tidigare inlägg har Othello förklarat att han är nykterist, varpå han slipper fatta beslut påverkad av spirituosa, en klar fördel kanske.

 

Othello, vilket är ditt sämsta beslut du har tagit sista tiden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är du väldigt bra på samt vad är du väldigt dålig på här i livet?

 

Jag vill ju gärna tycka att jag är bra på vissa typer av tankekrävande aktiviteter (logisk slutledningsförmåga, spatialt tänkande, etc) samt att jag är empatisk. Jag tror också jag är ganska bra på att förklara komplexa scenarier på ett sätt som gör att folk utan djupare kunskap i ämnet kan förstå dem.

 

En typ av aktiviteter som jag tyvärr anser mig dålig på är konstnärliga sådana. Vi konstaterade ju tidigare att jag inte kunde sjunga, att jag är dålig på att teckna/rita/måla och att jag inte heller spelar något instrument.

 

Tror du att du skulle kunna bli åtminstone hyfsad på en del av dåliga grejerna om du la ner tid på det?

Ja, med betoning på "hyfsad". Ni lär inte se mig på konserthuset år 2034, men till viss del kan man ju träna upp sig. Hoppas jag.

 

Hur mycket tappar du i skicklighet när du spelar poker eller othello full? Jag har en kompis som har ungefär 2370 i elo och han säger att han inte tappar mer än till 18-1900 i elo när han är riktigt packad dock spelar han ofta full... kan du jämföra ditt tapp med det eller på annat sett jag förstår?

 

Jag förstår vad du och din kompis menar. Den bästa liknelsen för othello är när jag spelade turneringar precis efter att min första dotter föddes. Hon sov inte mer än 10-20 minuter åt gången de första 10 månaderna, och jag minns särskilt en turnering i Uppsala när jag lade mig på golvet och slumrade emellan matcherna. Jag kom tvåa efter att ha tappat en match i inledningen av turneringen lite onödigt mot en kille jag borde slagit (Gunnar Andersson, numer svensk mästare i Scrabble, vann där sin första othelloturnering). Jag tror också jag somnade till vid brädet under en match och vaknade av att han jag spelade mot slog på klockan efter sitt drag.

 

Man kan komma undan med en del slöhet om man känner igen mönster och situationer. Ett exempel nedan visar på två olika öppningar där vit och svart i respektive match kommer, förutsatt att de är dugliga spelare, ofta spela ut samma typ av kantsekvens på sju drag (dock spegelvänd) för att sedan öppna upp spelet i söder.

 

zebraqf6.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Othello, vilket är ditt sämsta beslut du har tagit sista tiden ?

 

En av mina bästa vänner är sjukskriven sedan ett halvår tillbaka(stress/utbrändhet), jag borde ringt honom i fredags för att kolla läget och se om vi skulle ta och titta på en film och bara hänga lite någon dag nu i helgen.

 

Fasen, jag borde ringt honom. Jag skall göra det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag ger mig och tar en enkel väg ut för jag kommer helt enkelt inte på något (fast jag gillar oxfilé, men hur kul är det att skriva det?).

 

Varmrätt: Jag ringer min gamla basketkompis vars pappa har en italiensk resturangkedja här i Stockholm och ber honom fixa fram hans hemliga recept på tronchetti så jag kan göra de själv (fyllningen blir med den starka salamin). Alternativ två är den här rätten, som är väldigt enkel att göra men ändå smakar bra.

 

Efterrätt: Det här är rätt stabbig mat, så vi får ta något som inte är så tungt till efterrätt. Jag funderar på el classico på kinakrogar, friterad banan med vaniljglass. Alternativ två är att vi äter Sandras äppelpaj, den är fantastiskt god.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...