Gå till innehåll

NL1000 djupt med QQ ur pos


Recommended Posts

FI i denna pott har jag inte sett allt för länge på siten, utan han dök på 10/20 borden o högre, trodde först det var en random brittisk fisk som lirar 38-14-2, men hittils har jag han på plus i min PT, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

 

Har en note på honom när han lirade på ett 10/20 bord att han raisade 26s o synade upp 3-bet så han verkar kunna spela any2 typ.

 

Så en liten standard linecheck på denna hand.

Obs notera stackdjupen..

 

- Sidsel sitting in seat 1 with $2943.50

- pinedealer sitting in seat 2 with $1417.78 [sitting out]

- eddiiee sitting in seat 3 with $699.90 [Dealer]

- Hagans sitting in seat 4 with $4960.00

- TheBigTee sitting in seat 6 with $2264.20

 

Hagans posted the small blind - $5.00

TheBigTee posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Hagans: Queen of Clubs, Queen of Hearts

Sidsel folded

eddiiee raised - $40.00

Hagans raised - $140.00

TheBigTee raised - $330.00

eddiiee folded

Hagans called - $330.00

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 9 of Spades, 3 of Hearts

Hagans checked

TheBigTee bet - $390.00

Hagans called - $390.00

 

** Dealing the turn: 7 of Clubs

Hagans checked

TheBigTee checked

 

** Dealing the river: 5 of Clubs

TheBigTee reconnected

Hagans checked

TheBigTee went all-in - $1554.20

 

Egentligen så slår vi inte mycket alls förutom en rejäl bluff vilket jag tror han är kapabel till då det blir ganska tydligt vilken typ av hand som jag har.

 

Så är det ngn gata som vi ska spela annorlunda här??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissat på det, men har ej vart uppe o sniffat på de nivåerna än

Så är det ngn gata som vi ska spela annorlunda här??

PF var väl ok, om du vill dölja din hand(fast om han spelar any2 som du säger så synar han säkert en hög rajs där med) men TURN checkar jag aldrig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar mycket lägre nivåer än du ( 0.25/0.50 samt 0.50/1) Jag hoppas därför att mitt svar inte blir pinigt. Det är skrivet i all välmening, och jag hoppas att mina resonemang går att tillämpa även på din nivå.

 

På mina nivåer skulle jag tolka det som ett missat spaderdrag. Särskilt eftersom FI har position på dig och kan höja hejvilt pre.

 

I en pot på 660 på floppen, med spaderdrag, känns det märkligt att CB:a mindre än pot, om man själv inte är ute efter färgen. Triss eller överpar skulle jag i alla fall betta högre med två spader på bordet.

 

Check på turn ligger också i linje med färgdrag. I det sammanhanget kan ett överbet på sista gatan absolut vara ett missat drag.

 

86 spader känns osannolik, men om han spelar som du beskrev så...

 

1554 mot en pot på 2980 (1440+1540) , jag skulle syna, framför allt eftersom du beskriver FI som bluffbenägen. Om inte annat av nyfikenhet.

 

Angående annorlunda spel på gatorna skulle jag kanske raisa hans CB på flop. Dels för att se om han har mer än ett CB, och dels för att göra färgdrag olönsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I HH:n står det "TheBigTee reconnected" vid river, var han dissconnectad

och blev autocheckad på turn? Ifall det är så fold. checkade han turn frivilligt blir du nog tvungen att syna. Resten av handen kan jag inte riktigt se hur du ska spela på ngt annat sätt.

 

 

Precis vad jag tänkte på.

Det gör ju en liten skillnad om man säger så:)

Jag kastar nog r iver om han är duktig. Han är nog inte rädd för frikort på turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte det spelet mot en en Fi som kan spela any2. Förstår inte ditt spel, varför spelar du så vekt?

Jag hade tryckt en gång till pre.

 

På flop hade jag definitivt visat styrka och tryckt upp potten. Javisst han kan ha AA,KK,set och tom 2par men allt som oftast har han nada.

 

Turn... hur tänker du här?

 

River.. nu fick du ett väldigt jobbigt beslut och du tvingas folda.

 

Förklara gärna ditt spel vid varje gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I HH:n står det "TheBigTee reconnected" vid river, var han dissconnectad

och blev autocheckad på turn? Ifall det är så fold. checkade han turn frivilligt blir du nog tvungen att syna. Resten av handen kan jag inte riktigt se hur du ska spela på ngt annat sätt.

 

Nä jag märkte först det när jag kollade PT men det blev inte autocheck på turn iaf (såvitt jag vet iaf), men vet inte om jag håller med om att man måste syna river bara för att han checkar turn, det kan han ju göra med de flesta händerna som redan har mig också..

 

Som någon sa så tänkte jag inte så mkt tyvärr när handen utspelades förrän river typ. Nu i efterhand funderade jag på ngt typ av stoppbet men samtidigt blir det så lätt att fi shovar och då kommer det inte kosta så mkt för syn, och då är man oftast slagen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker pre-flop-spelet är horribelt. Tror du att du är efter hans range skall du folda. Tror du att du är framför hans range är det bara att höja igen, eventuellt syna för att slowspela honom, men det sista verkar dumt då det är djupt ur pos.

 

Då FI mest verkar vara en syn-station som inte höjer speciellt ofta känns det som en lätt fold. (kanske kan man set-mina, men jag brukar ge bort så mycket reverse implied när jag gör det med QQ så jag foldar pre istället)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte det spelet mot en en Fi som kan spela any2. Förstår inte ditt spel, varför spelar du så vekt?

Jag hade tryckt en gång till pre.

 

På flop hade jag definitivt visat styrka och tryckt upp potten. Javisst han kan ha AA,KK,set och tom 2par men allt som oftast har han nada.

 

Turn... hur tänker du här?

 

River.. nu fick du ett väldigt jobbigt beslut och du tvingas folda.

 

Förklara gärna ditt spel vid varje gata.

 

Ok jag har sett han syna upp ett 3-bet pre med 26s så kan bara anta atthan synar upp men vet inte riktigt om han squeezar med vid range.

 

Floppen var väl mer som så att jag ville inte stoppa in mot vad som kan vara överpar, set, ngt kombodrag typ och flippa.

Eftersom FI är agressorn så tänkte jag C/R AI på turn men då gick det check från honom också.

Och som jag skrev i förra posten så var det först på rivern jag fick lite huvudbry om vad han kunde ha, men han fick ett scarecard att bluffa med nu.

 

Appråpå att den spelas lite vekt kan ha att göra med att i de senaste potterna jag spelat varit i en kylbox vad gäller setups.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte det spelet mot en en Fi som kan spela any2. Förstår inte ditt spel, varför spelar du så vekt?

Jag hade tryckt en gång till pre.

 

På flop hade jag definitivt visat styrka och tryckt upp potten. Javisst han kan ha AA,KK,set och tom 2par men allt som oftast har han nada.

 

Turn... hur tänker du här?

 

River.. nu fick du ett väldigt jobbigt beslut och du tvingas folda.

 

Förklara gärna ditt spel vid varje gata.

Förstår du inte att att man tar en passiv linje när man tror att han ofta är tom? Varför skulle han vilja raisa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker pre-flop-spelet är horribelt. Tror du att du är efter hans range skall du folda. Tror du att du är framför hans range är det bara att höja igen, eventuellt syna för att slowspela honom, men det sista verkar dumt då det är djupt ur pos.

 

Då FI mest verkar vara en syn-station som inte höjer speciellt ofta känns det som en lätt fold. (kanske kan man set-mina, men jag brukar ge bort så mycket reverse implied när jag gör det med QQ så jag foldar pre istället)

 

Alltså vet inte om jag tycker det är horribelt, antingen fold eller syn finns ju egentligen, ska man 5-betta handen pre så måste man gå med den till graven om det inte kommer A eller K på floppen och som du sa så är han främst en station och inte höjer så mkt.

 

Det man skulle kunna göra är att bestämma sig för att man har bäst hand på floppen och trycka tillbaka honom hårt redan där, men som sagt så var jag inte i ultimat fokus när handen spelades:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att damerna står på den där floppen så ska du 5beta preflop.

 

Jo men det har jag sjukt svårt att balansera.. Min 3-bet där har en ganska vid range samt att syna upp 4-beten med djupa stackar, men det vet antagligen inte FI om då vi knappt spelat mot varandra.

Därför vill jag inte 5-betta för då ger jag inte honom ngt rep att hänga sig med, kan vara fel tänk´..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår du inte att att man tar en passiv linje när man tror att han ofta är tom? Varför skulle han vilja raisa?

Jo jag kan förstå att han väljer en passiv linje preflop men inte hela vägen.

Så som spelat anser du att han ska syna river? Jag menar han är oftast tom och då måste det vara korrekt om man valt en passiv linje hela vägen eftersom man vill att fi ska bluffa bort sin stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, håller delvis med dig om att man tidigt ska besluta huruvida man ska spela handen men du måste väl fatta att det är ganska jävla dumt att 5betta pre med QQ utan att behöva nån större förklaring?

 

Jag skulle aldrig drömma om att 5beta en tight passiv spelare som denna preflop. Jag tror vi är ljusår efter hans range. 14 PFR och 2 agression. Jag skulle folda 90% och set-mina 10% kanske.

 

Om jag däremot tror mig vara före hans range skulle jag 5beta alla dagar i veckan. FI SYNAR ju typ omslag med any two, så det blir ett fint rejs för value.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig drömma om att 5beta en tight passiv spelare som denna preflop. Jag tror vi är ljusår efter hans range. 14 PFR och 2 agression. Jag skulle folda 90% och set-mina 10% kanske.

 

Om jag däremot tror mig vara före hans range skulle jag 5beta alla dagar i veckan. FI SYNAR ju typ omslag med any two, så det blir ett fint rejs för value.

 

Jag fattar hur du menar men saken är att vi har fått ett exempel på hur Fi synar ett 3bet med 62o vilket inte betyder att han är nån idiot. Han går ju uppenbarligen plus på de stats Hero fast han bluffar lite.

 

Detta är inte på långa vägar samma situation, man kan inte förvänta sig att han tar synen eller ställer med nåt vi slår. Hade Fi 3bettat väldigt mkt eller spelat riktigt vilt tror jag han hade nämnt det i HH'n.

 

Ang. handen så tror jag att vi får bestämma oss ganska tidigt mtp att vi är OOP. Jag är inte främmande för att folda pre men tror vi att han gör nåt move tillräckligt ofta så leder jag turn om jag inte c/r flopp.

 

Som spelat foldar jag även om han spelar handen konstigt. Det är alldeles för tacksamt för en LAG att värdepusha rivern. Jag tror att han kan checka turn med en hel del händer som KK/AA, set osv. Nu ligger dessutom en hel del tvåpar+stege ute vilket skulle kunna träffat hans squeezehänder helt okej.

QQ är ju den absoluta toppen av vår HD vilket talar för syn men jag tror helt enkelt vi spelar hans spel för mkt om vi synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...