Gå till innehåll

Roliga saker under onlinepoker


chepplin

Recommended Posts

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En "jude" är en person som tillhör det judiska folket. De härstammar från trakterna i och kring Palestina. Det är alltså inte ett skällsord utan innebär att personen i fråga finner dig judisk.

 

Om du upplever "jude" som ett skällsord är du per definition antisemit eftersom du då förknippar judar med negativa saker. Jag uppmanar därför mods att banna dig eftersom rasism enligt stadgarna är förbjudet.

 

Just precis, eftersom man brukar "finna" att personer man spelar poker med på nätet har en viss etnisk tillhörighet. Och påpeka det, eftersom det är en normal grej att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D

 

Igår vann jag en all in från floppen i cg då jag hade träff med floppens högsta kort (en kung) samt färgdrag som blev färg. Förloraren blev vansinnig och kallade mig åsna och allt möjligt för att jag hade synat mot hans AK. Konstigt med tanke på att han inte höjde mycket före floppen. Man får väl tolka det som tanklös frustration ;)

 

han borde lärt sig när det är dags att lämna bordet helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var i USA så spelade vi en gång lite poker med en amerikan. Jag var dealer och satt å delade kortet rätt länge av nån anledning. Efter ett tag kläcker amerikanen ur sig: "Are you gonna shuffle the tits of the queens??"

Ganske lite Stefan & Krister över det hela men just då var det jävligt ball!

 

en annna sak..ursäkta min okunskap,,,men vad betyder "stacka"??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jude är ett väldigt vanligt tillmäle på svenska spel. Men jag tycker mer att det har en positiv klang. Jag brukar bara svara "ja, ty" när någon skriver det.

 

Skönt när motspelarna är på tilt endast pga ens ursprung, då behöver man inte trashtalka så mycket, de brukar ge sig efter en 4-5 inköp, en av mina favoritsvennar stackade jag x18 på en kväll på 2,5/5 det var verkligen kul, ha var helt galen och jag har aldrig avrit jude så många gånger i hela mitt liv, men tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja på svenska spel så kan folk kläcka ur sig lite av varje..

Här följer en liten samling:

 

"Jag spelar för att ha råd med flickvännen..."

 

"hörru din feta fan nu drar jag! Tkr synd om dig akta dig förfan"

 

"varför synar du på 99 e det fel i ditt huvve"

 

PS i vanlig mörkpoker så kör man väl oxå med kicker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, människor som skriker rasism skojar väl ändå?

 

Sen är det väl knappast "olagligt" här på forumet att vara antisemit, eller är Du en sån där åsiktsmaskin?

 

Nä d mena jag inte..men öppna en ny tråd då där ni kan diskutera antisemitism och andra intressanta saker....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom över på en fika och kalla mig sen antisemit igen.

 

Hur fan orkar du reta upp dig så förbannat mycket på en helt okänd idiot att du i förtäckta ordalag känner dig nödgad att hota med stryk?

Ta det lugnt. Tänk på något vackert, mysigt eller roligt... försök koppla bort ditt destruktiva bruksorts-beteende... kontra med en kvick replik om du nu blir irriterad.. var lite civiliserad. Vi är inte apor i Kongo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den chatsekvensen är GULD!

 

Villan said, ":P"

Villan said, "wow do u just ou"

Villan said, "your a moron"

Villan said, "lpoldude"

Hero said, "just win it back yo"

Villan said, "SEND IT NOW"

Villan said, "im seriously"

Villan said, "im reporting u if u dont"

Hero said, "4 what"

Villan said, "LOL"

Villan said, "noting"

Villan said, "wow"

Villan said, "u have KK"

Villan said, "SOOOO GAY"

Villan said, "IM GOING TO HANG MYSLFF"

Hero said, "plz don't"

Villan said, "NO IM SERIos"

Villan said, "NO KJOKE"

Villan said, "this was MY LIFESSS roll"

Villan said, "let me get to 1k"

Villan said, "PLEASE"

Villan said, "here comes the rope" :shock:

Hero said, "plz don't"

Villan said, "really"

Villan said, "im tieing a cirlc e"

Villan said, "for my head"

Villan said, "why did i sign on"

Villan said, "Jsus"

Villan said, "jesse what did u do !"

Villan said, "so gay"

Hero said, "u luky i din't shove"

Villan said, "s t f u"

Villan said, "r u going to send me back some ?"

Hero said, "if i take it all, yes"

Villan said, "yea"

Villan said, "sure"

Villan said, "how much ?"

Villan said, "THIS IS STUPID"

Hero said, "1.75 so you can play a turbo SNG" :twisted:

Villan said, "F UCKKKKKKKKKKKKKKK YOUUUUUU"

Villan said, "your a ****"

Villan said, "lol"

Villan said, "this sucks ballzx"

Hero said, "sorry man, running super hot"

Villan said, "why didnt i pick your seat"

Villan said, "why cant u send me 100"

Villan said, "why cant u send me 100"

Villan said, "u won 1.1k"

Hero said, "my house payment is 1.3k" (villan has exactally 200 left)

Villan said, "whatever"

Villan said, "im done"

Villan said, "WHY DID I DO THIS"

Villan said, "IM REALLY GOING TO HANG MYSEFLF"

Hero said, "only $$ man, no need 4 that"

Villan said, "ONLY $ ???"

Villan said, "this is all i have"

Villan said, "how m i supppose to live"

Villan said, "i cant"

Villan said, "why not end my life"

Villan said, "im going to"

Dealer: Villan is sitting out :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan orkar du reta upp dig så förbannat mycket på en helt okänd idiot att du i förtäckta ordalag känner dig nödgad att hota med stryk?

Ta det lugnt. Tänk på något vackert, mysigt eller roligt... försök koppla bort ditt destruktiva bruksorts-beteende... kontra med en kvick replik om du nu blir irriterad.. var lite civiliserad. Vi är inte apor i Kongo.

 

Fint att kontra rasism och antisemitism med uttalanden om bruksortsbeteenden och prat om apor i kongo.. Det sätter ju nivån rätt lågt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan orkar du reta upp dig så förbannat mycket på en helt okänd idiot att du i förtäckta ordalag känner dig nödgad att hota med stryk?

Ta det lugnt. Tänk på något vackert, mysigt eller roligt... försök koppla bort ditt destruktiva bruksorts-beteende... kontra med en kvick replik om du nu blir irriterad.. var lite civiliserad. Vi är inte apor i Kongo.

 

 

hahahahah....jag måste ha missat att jag har hotat med stryk!!

 

Nu slängde du lite sten i glashuset också eftersom du verka ju själv vara irriterad på en helt "okänd idiot", dvs jag!

Å bruksort-beteende också...HAHAHAHA...du måste ha gått sommarskola hos Lennie Normann.

 

Allt jag ville säga var att man kan ju diskutera antisemitism å dylikta företeelser någon annanstans..inget annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahahah....jag måste ha missat att jag har hotat med stryk!!

 

Nu slängde du lite sten i glashuset också eftersom du verka ju själv vara irriterad på en helt "okänd idiot", dvs jag!

Å bruksort-beteende också...HAHAHAHA...du måste ha gått sommarskola hos Lennie Normann.

 

Allt jag ville säga var att man kan ju diskutera antisemitism å dylikta företeelser någon annanstans..inget annat

 

Nu var det iofs Slasktratt jag citerade.. men annars då.. du mår bra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan orkar du reta upp dig så förbannat mycket på en helt okänd idiot att du i förtäckta ordalag känner dig nödgad att hota med stryk?

Ta det lugnt. Tänk på något vackert, mysigt eller roligt... försök koppla bort ditt destruktiva bruksorts-beteende... kontra med en kvick replik om du nu blir irriterad.. var lite civiliserad. Vi är inte apor i Kongo.

 

 

Kontra med stryk??? Nu får du faktiskt ge dig. Om alla läste text som du skulle vi nog vara utplånade redan. De som känner mig vet att jag aldrig skulle hota någon med stryk då risken är allt för stor att jag skulle vara den som fick stryk. Min kroppsstorlek är inte överdriven.

 

Hur fan orkar du reta upp dig så förbannat mycket på en helt okänd idiot att du i oförtäckta ordalag känner dig nödgad att kalla denne antisemit?

 

Nu kan du fundera vidare över "Kom över på en fika och kalla mig sedan antisemit..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "jude" är en person som tillhör det judiska folket. De härstammar från trakterna i och kring Palestina. Det är alltså inte ett skällsord utan innebär att personen i fråga finner dig judisk.

 

Om du upplever "jude" som ett skällsord är du per definition antisemit eftersom du då förknippar judar med negativa saker. Jag uppmanar därför mods att banna dig eftersom rasism enligt stadgarna är förbjudet.

Judarna ser uppenbarligen antisemitism i vartenda gathörn. Ifall man kritiserar israelernas aggressiva politik mot palestinierna så är man antisemitisk för om man inte är med dem så är man mot dem. Palestinierna är det förstås aldrig synd om, bara de stackars judarna :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...