Gå till innehåll

Hur lösa in check?


Wolves82

Recommended Posts

Hallå!

 

Tog ut mina sista pengar från parbet, men kunde inte ta ut dem till mitt VISA eftersom jag inte kunde ta ut mer än jag betalt in....

Kunde inte ta ut till Neteller heller, eftersom man först var tvungen att sätta in pengar med Neteller och jag vill inte sätta in mer pengar på Parbet.

Enda alternativet att få pengarna var med Check. Fick checken idag, men kan jag lösa in den på vilken bank som helst?

Det står på checken: Payable throught Citibank.

Googlade Citibank och fann bara att de har en besöksadress i Stockholm och dit har jag inte planerat någon resa den närmaste tiden....

Kanske dum fråga men vad gör jag? Trodde jag kunde gå in på vilken bank som helst och lösa in....

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på din bank och fråga.

De kan säkert lösa in den.

Checkar används inte så ofta nuförtiden, det var en gammal dam på en konsum affär som tänkte betala med en check. Den unga kassörskan fick ta och ringa några samtal i en kvart för att hon inte visste hur man checkade in dem och inga andra som jobbade där visste inte heller hur man gjorde. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan lösa in dem på din bank som sedan löser in dem på citybank.

dock är det ganska dyrt,mellan 400 -1300 kronor beroende på bla

 

1.vilken valuta

2.vilket land bank kommer ifrån

3.om valutan är densamma som den banken kommer ifrån,fick jätteproblem en gång med en barclays check skriver i dollar borde varit pund.

4.om du redan har lika mkt på ditt konto som checken är värd

 

det kan ta upp till en månad om du har otur.

efter några checkar blir man så frustrerad att man bara spelar "visa siter"!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte ta ut till Neteller heller, eftersom man först var tvungen att sätta in pengar med Neteller och jag vill inte sätta in mer pengar på Parbet.

 

 

Förstår inte riktigt varför du inte kan tänka dig att sätta in minimumpengen via Neteller för att sedan kunna casha ut en större summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt varför du inte kan tänka dig att sätta in minimumpengen via Neteller för att sedan kunna casha ut en större summa.

 

Japp, det var lite dumt av mig, men nu är det gjort, har ju redan fått checken... Var rädd att jag var tvungen att omsätta det jag satt in i spel innan jag fick ta ut det igen.

Parbet lär det ju dock aldrig mer bli!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...