Gå till innehåll

TiltJulius Grindar sng 50$


TILTJULIUS

Recommended Posts

Inget spel idag och inga svar heller. så känns lite menlöst att skriva. men jag jobbar väl på. så kanske någon för för sig att svara hehe8-) DEn är ju trots allt först och främst för mig. Så jag kan hålla koll på mitt lir.

 

Br vid dagbokens start 2700$

Nu: 2250$ så har ju backat en del legat som mest minus 1.5 k. hehehe:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ganska intressant hand här.

 

Hur spelar ni flop här? går ni AI som mig eller betar ni eller checkar ni vad tror ni är mest EV+?

 

Titan Poker "TURBO" Canterbury 200/400, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

saw flop | saw showdown

 

Button Button (5429)

BB BB (3571)

 

Preflop: BB is in the BB with 9spade.gif Aclub.gif

Button calls 200, BB raises to 1600, Button calls 1200.

 

Flop (3200) Kspade.gif 8spade.gif Qdiamond.gif

BB moves all-in for 1971, 1 fold

 

BB shows 9spade.gif Aclub.gif

 

BB wins 5171 with High card: Ace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni här. Finns de något smartare sätt att spela den på? Nu kommer det ju nötflopen. Men tänk tex en flop som är q hög elle rkanske K hög hus spelar ni då floppen checkar ni betar ni går ni all in?

 

 

Titan Poker "TURBO" Canterbury 30/60, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

saw flop | saw showdown

 

Button Button (2170)

SB SB (1570)

BB (2825)

UTG UTG (2435)

 

Preflop: SB is in the SB with Jheart.gif Jclub.gif

UTG raises to 120, Button calls 120, SB raises to 510, 1 fold, UTG calls 390, Button calls 390.

 

Flop (1590) Tclub.gif Jspade.gif 6club.gif

SB moves all-in for 1060, 1 fold, Button calls 1060.

 

Turn (3710) 8heart.gif

 

River (3710) 2heart.gif

 

Button shows Qheart.gif Kheart.gif

SB shows Jheart.gif Jclub.gif

 

SB wins 3710 with Three of a kind, Jack's

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hallå Hallå! De var ett tag sen jag skrev här senast. Spelat en del. men den största anledning at jag inte skrivit är väl att de inte kommer några svar inga kommentarer ingeting. Antar att SNG dagbok inte är lika kul att följa som CG vilket jag förstår . De är så mekaniskt spel i SNG i cashgame så är demkt från situation till situoation större beslut osv:)

 

Men säg vad jag ska skriva vad ni vill veta? Ingen mening att skriva utan att få några svar.

 

Men har ia boostat upp rullen lite har nåt toppnotering.

 

3200$

 

Kanske kommer lite HH.s senare om någon är intresserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut ska jag beskriva de.

 

Det enda du egentligen måste göra är att spela ABC poker i början dock lite lösare skulle jag säga. för att bygga upp stack. Jag har läst en del dagböcker där folk spelar lite lägre och spelar tight i början alldels för tight. Så de kommer till bubblan alternativt semibubblan med dålig stack. De är ju här man vill ha stack så man kan köra lite med spelarna som är rädda för att missa ITM.

 

Nu till den mekaniska delen som jag pratade om.

 

När du spelar CG är allt mkt från situation till situation, baserat på reader på spelare osv. Sen handlar de ju väldigt om att mixa upp ditt spel eftersom du ofta spelar mot samma spelare i flera timmar. För att inte låta dom veta vad du kan sitta på för typ av hand.

 

Däremot i SNG så handlar det inte lika mycket om att mixa upp sitt spel eftersom du inte spelar alls lika många händer mot FI. Därför är det i princip bara vänta på bra starthänder i början spela dom aggressivt i alla lägen. limpa in med alla sutied connectors all små pockets och hoppas på att du träffar något bra. Så du kan i princip spela efter samma linje hela tiden. Du håller lite koll på spelet ser vem som e vek och vem som är aggressiv. Spela hårt mot de veka och välj dina händer mot den aggressive. Mycket svårare än såhär är de det inte. Spela lite fler händer under de låga blindsnivåerna. tighta till under mitten. Spela mer aggressivt när du närmar dig bublan.

 

 

var de något annat du tänkte på?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni här. Finns de något smartare sätt att spela den på? Nu kommer det ju nötflopen. Men tänk tex en flop som är q hög elle rkanske K hög hus spelar ni då floppen checkar ni betar ni går ni all in?

 

 

Nu spelar jag ju bara 11:or men så här tänker jag i alla fall:

Om nu stackar är som i ditt exempel skulle jag nog tänka mig att betta all-in i varje fall med Q-hög flopp, möjligen med K på floppen också. Antagligen inte om ett A kommer, så många muppar som spelar sina Ax sooted (på $11 iaf) som de aldrig kan släppa om de träffar. Lite jobbig stack- och pottstorlek, du har ju inte ens ett PSB kvar.

 

I själva verket, med så lite kvar bakom på floppen petar jag nog i princip alltid in även på A-floppar, och blir lika förbannad varje gång knappen dyker upp med A3s som de spelar mot raise och reraise. Fast jag tror nog det egentligen är fel att trycka in på A-floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag ju bara 11:or men så här tänker jag i alla fall:

Om nu stackar är som i ditt exempel skulle jag nog tänka mig att betta all-in i varje fall med Q-hög flopp, möjligen med K på floppen också. Antagligen inte om ett A kommer, så många muppar som spelar sina Ax sooted (på $11 iaf) som de aldrig kan släppa om de träffar. Lite jobbig stack- och pottstorlek, du har ju inte ens ett PSB kvar.

 

I själva verket, med så lite kvar bakom på floppen petar jag nog i princip alltid in även på A-floppar, och blir lika förbannad varje gång knappen dyker upp med A3s som de spelar mot raise och reraise. Fast jag tror nog det egentligen är fel att trycka in på A-floppar.

 

 

Di hjittar även Ax suited-fiskarna på 50 100 De flesta jag möter e helt kassa. Använder mig av Sharkscope, så kollar upp de flesta innan jag lirar. Möter inte många som har ett bra ROI. Själv har jag 15% Tappat en del på slutet. låg på 22 för bara några veckor sedan. Men nu har de losnat igen så förhoppningsvis ökar de väl lite8-) Tänkte posta några grafer, Dock är ju den största fisken av dom alla på datorer. så om jag kunde få lite hjälp kanske?:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, intressant dagbok det här, i alla fall för en SnG spelare så är det kul att se hur andra tänker, och att man tänker någorlunda likadant själv ;)

 

Lirar iofs mest MT SnGs på låga nivåer, ger bra return när man hittat rytmen i dom. Kör på samma stil där, många händer tidigt och bygger stack, det slutar antingen med att jag åker ut tidigt eller att jag vinner hela, men vinst innebär ca 13 ggr pengarna så det är ju gött, mest bad beats på finalbordet som svider då ;)

 

Hmm, har väl inte så mycket att tillföra just nu men lycka till med spelet iaf! Kollar in igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är enkelt: Högerklicka på sharkscopegrafen, välj Save file as, spara bilden på något lämpligt ställe. Sen så går du in på http://www.imagehosting.com och hostar den där. Klicka på "Click here to upload your photos to image hosting" Bläddra bara fram bilden sen. Sen infogar du den tredje länken i en post här.

 

 

Thanks M8 Så kan ni ju få se på lite svängningar tänkte jag;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut efter det tunga tappet fram till 500:e. Keep up the good work! Hur många BI nersving var det?

 

Jag har inget PT eller något så har ingen superkoll men skulle vääl gissa på cirka 25-30 tugnt var de iaf! nu har de lossnat! :) så står nog grafen ganska rakt upp tror jag:) hur går de för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Har varit ledig idag så spelat en del poker. Men också tvättat städat diskat osv du vet the daily stuffs! Det suger!!! vad ska man säga om pokern då. Jo den har gått fint. Spelat 12 stcyken sng var av 8 100$ och 4 50$.

 

Resultat:

 

100$ 1,1,1,2,4,4,5,5

50$ 1,3,4,5

 

Resultat blev ungefär 600$ upp

 

så rullen ligger på 4800$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...