Gå till innehåll

NL 50, spelar bra men torskar!


Recommended Posts

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-58369016-464

played at "Lome" for USD RM from 2008-01-14 19:15 until 2008-01-14 19:15

 

Seat 1: Jensalge667. ($33.70 in chips)

Seat 3: PanchoSansa ($84.70 in chips)

Seat 4: Patrik.J ($54.25 in chips) Har J7

Seat 6: Kotelon ($49.25 in chips)

Seat 7: Li0nR0aR ($56 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Patrik.J posts blind ($0.25), Kotelon posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Li0nR0aR folds, Jensalge667. calls $0.50, PanchoSansa folds, Patrik.J bets $1.50, Kotelon calls $1.25, Jensalge667. calls $1.25.

 

FLOP [board cards: 7 of Clubs,6 of Hearts,3 of Diamonds ]

Patrik.J bets $4, Kotelon bets $8, Jensalge667. folds, Patrik.J calls $4.

 

TURN [board cards: 7 of Clubs,6 of Hearts,3 of Diamonds,10 of Hearts ]

 

 

Försöker variera mitt spel och höja med lite olika händer pre-flopp. Känns som att jag har bästa handen på turn. Vad borde ja göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-58369016-464

played at "Lome" for USD RM from 2008-01-14 19:15 until 2008-01-14 19:15

 

Seat 1: Jensalge667. ($33.70 in chips)

Seat 3: PanchoSansa ($84.70 in chips)

Seat 4: Patrik.J ($54.25 in chips) Har J7

Seat 6: Kotelon ($49.25 in chips)

Seat 7: Li0nR0aR ($56 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Patrik.J posts blind ($0.25), Kotelon posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Li0nR0aR folds, Jensalge667. calls $0.50, PanchoSansa folds, Patrik.J bets $1.50, Kotelon calls $1.25, Jensalge667. calls $1.25.

 

FLOP [board cards: 7 of Clubs,6 of Hearts,3 of Diamonds ]

Patrik.J bets $4, Kotelon bets $8, Jensalge667. folds, Patrik.J calls $4.

 

TURN [board cards: 7 of Clubs,6 of Hearts,3 of Diamonds,10 of Hearts ]

 

Försöker variera mitt spel och höja med lite olika händer pre-flopp. Känns som att jag har bästa handen på turn. Vad borde ja göra?

 

 

J7 ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, de må vara den skrotigaste HHn jag någonsin sett. Vad är det för site?

 

För att kommentera handen så kanske du inte ska höja J7 bakom limp, hoppar du över det så slipper du analysera handen sen.

 

och ska du höja ska du göra det rätt (till 2.5 här blir bra) för att isolera i pos, inte nåt fjantbet för att lira multiway-pot med j7 offpos...

 

eeh, du sitter ju dessutom på sb... så nån pos blir det ju aldrig :P fold pre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bra spelat. Du spelar ju med skräpkort ur position.

 

Det är inte säkert att du leder. Han kan ha träffat ett triss, ha ett högre par, ha högre kicker (tex A7), eller synat sig in med 45s.

 

Själva grundtanken att blanda upp sitt spel är bra, dock bör du välja tillfällen när du har position. Dessutom bör du göra det med händer som kan ge en stark träff, tex sekvenskort i färg.

 

Även om du träffar med knekten eller sjuan (förutom en osannolik flopp som JJ7) så kan du inte veta att du leder, därför bör du undvika att spela såna här händer, särskilt ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså fold pre, höja J7 kan man göra men helst då från CO eller BTN. dock foldar jag nästan alltid J7 men höjer typ JT-J9(8) och 8T-86(5) och andra connectos och onegappers.

 

att spela skräp ur position är en jätteläcka såvida inte motståndarna är fantastiskt urusla.

handen visar varför, du träffar ettt skrotigt toppar får ne miniraise mot dig osm kan betyda n massa olika saker och du vet inte vad. i position blir handen mycket lättare att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer för mkt preflop, minraise eller $1,25 låter bra. Flop tycker jag du ska låta honom bluffa alla händer han missar, så checksyna och låt honom bluffa turn igen oavsett kort, bluffar han flop så måste han ju bluffa turn igen, har han träffat kommer han ju checka och låta dig bluffa???

 

Tycker för övrigt du bör välja en lite bättre starthand att höja än J7s pre, typ A2o.

 

Dödsstraff, för eller emot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...