Gå till innehåll

Lägenhet / kollektiv i Oslo någon?


Ratchet

Recommended Posts

Tjena!

 

Fick jobb med sjukt kort varsel i Oslo och håller på att leta efter en lägenhet eller ett rum i ett kollektiv.. Bor på hotell just nu och det suger riktigt mycket =) Det tar en kvart för vattnet att bli varmt o internet kostar 100 spänn om dan..

Är det någon av er som ev bor i Oslo, eller känner någon som har ett kollektiv där det finns ett ledigt rum? Släng isf över ett PM till mig!

 

Kan i princip flytta in imorrn om det skulle vara så =)

 

/ Lasse

 

EDIT: Hittade just "Svenska föreningen i Oslo", kanske är nåt att ha.. Så det behöver ni inte påpeka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svenska föreningen ligger inte i det bästa området och "ryktet" säger att det inte ska va så himla juste.

 

Jag kan rekommendera http://www.finn.no. "Alla" annonserar där. De bästa områdena är helt klart Majorstua eller Frogner, låt dig inte luras av "centralt läge" som kring Karl Johan ner mot Sentralstation - ökända horkvarter.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majorstua och Frogner e ju finare och så klart också då dyrare. Grönland, St.Haugen, Grunnerløkka, Sagene och Torshov har samma avstånd och i vissa fall också kortare till ett oftast bättre pris. De flesta vill ha 3 månaders depositum när du flyttar in. Tror nog sv. föreningen kan va soft om man inte känner så många och inte bryr sig om det festas mitt i veckorna.....

 

Men det är klart...gillar du att gå i rosa skjortor och nippa på någon alkoläsk eller sliskig drink så är nog majorstua och frogner nått för dig :)

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majorstua och Frogner e ju finare och så klart också då dyrare. Grönland, St.Haugen, Grunnerløkka, Sagene och Torshov har samma avstånd och i vissa fall också kortare till ett oftast bättre pris. De flesta vill ha 3 månaders depositum när du flyttar in. Tror nog sv. föreningen kan va soft om man inte känner så många och inte bryr sig om det festas mitt i veckorna.....

 

Men det är klart...gillar du att gå i rosa skjortor och nippa på någon alkoläsk eller sliskig drink så är nog majorstua och frogner nått för dig :)

 

Lycka till

 

 

Finns inga rosa skjortor i Oslo :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fasen grabbar, ni kan ju inte säga att svenska föreningen inte är schysst nu när jag har fixat rum där :-D

Skulle bo med en massa tjejer iaf, så det lär väl bli trevligt hursomhelst =) Iaf, jag känner att jag inte vill ha en lägenhet här, man lär väl inte träffa så mkt folk då om man är ny med stan!

 

Några bra tips på vad man kan göra här i stan då annars? Inga homegames HoldemAron? :-)

 

Finn.no, eller hybel.no var riktigt bra faktiskt.. Men det var ändå svårt att hitta lägenhet där! Mycket folk här i staden alltså..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...