Gå till innehåll

Tiodom och Yesz skriver db igen


yesz

Vem KLONKAR 1st place först?  

56 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem KLONKAR 1st place först?

    • Yesz
      25
    • Tiodom
      31


Recommended Posts

  • Svars 749
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är nog bara en vanlig pokerspelare som vinner ibland och förlorar ibland.

Haha! nä, det är nog inte min grej skulle få rätt dåligt samvete när du gulat genom min "coachning".

 

Tackar =)

 

Haha nej da. Yesz.. vakna upp!

 

Det är inte normalt att plussa 20 inköp på en dag flera dagar... kommer se ut som en avundsjuk jävel men det här är bara för osannolikt.

 

En normal pokerspelare blir VÄLDIGT glad när han lyckas plussa 20(!!!!!!) inköp på en dag. Det är mycket alltså.. det ÄR MYCKET!

 

Så antigen ljuger du rakt ut, eller så har du en så jävla sjuk positiv varians för stunden att den kommer slå tillbaka hårdare än vad Johan Palms fans hade gjort om du förelämpat honom framför dem.

 

Om allt stämmer så stort GL och otroligt sicka resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha nej da. Yesz.. vakna upp!

 

Det är inte normalt att plussa 20 inköp på en dag flera dagar... kommer se ut som en avundsjuk jävel men det här är bara för osannolikt.

 

En normal pokerspelare blir VÄLDIGT glad när han lyckas plussa 20(!!!!!!) inköp på en dag. Det är mycket alltså.. det ÄR MYCKET!

 

Så antigen ljuger du rakt ut, eller så har du en så jävla sjuk positiv varians för stunden att den kommer slå tillbaka hårdare än vad Johan Palms fans hade gjort om du förelämpat honom framför dem.

 

Om allt stämmer så stort GL och otroligt sicka resultat!

 

Själv har jag aldrig och då menar jag aldrig sagt att det är normalt att plussa 20 inköp på en dag, men det är framför allt heller ingen omöjlighet att göra det 1, 2 eller 10 dagar irad.

 

Men som du säger, det är något man ska vara glad över, väldigt glad. Dock tror jag du inte läst igenom allt jag skriver, för det är 2 dagar jag lyckats göra det inte flera eller massa dagar i rad som du påstår.

 

För tidigare då har jag tagit skott, och lyckats vinna. Men det är fortfarande ett visst antal inköp jämnfört med den nivå där jag spelar. Så om någon kommenterar ska jag säga, Nej det gjorde jag inte tog faktiskt ett skott. Ledsen om du missuppfattat det.

 

Men nu kommer man väl inte att våga posta resultat längre och framför allt inte dagens. Men men, allt stämmer och vet inte hur jag ska bevisa det. Men får väl fixa men en systemåtersällning för att återskapa HH's eller liknanade. Eller så kan jag nog fixa kontohistoriken och se vilka pengar som gått in och gått ut från pokerkontot.

 

Aja, den här dagboken har jag inte för att gnälla på personer som inte tror mig. Den har jag för att få hjälp för att bli en bättre pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text.

 

Jag vet att jag lät väldigt bitter när jag skrev texten, men menade absolut inte att vara det eller liknande.

 

Jag måste ha missuppfattat då. För under din tid här på PF har jag sett dig plussa 40 inköp på NL50, 96 inköp på NL100, 20 inköp två dagar på raken på NL200, samtliga på en dag(inte samma såklart). Så visst låter det osannolikt. Det måste du hålla med om?

 

Men som du sa, du har nog skottat några av dagarna och då är det klart att inköpen rullar in fortare. Men samtidigt vet du nog själv om att de kan försvinna lika fort.

 

Håll dig till en och samma nivå så kommer du ha rulle för nästa nivå in no time. Speciellt i det tempot du plussar.

 

Hoppas du inte tar illa upp. Sen att du inte ska "våga" skriva dina dagsresultat? Stort lol om du menar allvar? Känns som en grej ens flickvän hade sagt.. "ingen mer sex pga det". Posta resultaten bara och stå på dig!

 

Hoppas du inte tagit illa upp av det jag skrivit. Inte varit menningen!

 

GL och klonka vidare nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag lät väldigt bitter när jag skrev texten, men menade absolut inte att vara det eller liknande.

 

Jag måste ha missuppfattat då. För under din tid här på PF har jag sett dig plussa 40 inköp på NL50, 96 inköp på NL100, 20 inköp två dagar på raken på NL200, samtliga på en dag(inte samma såklart). Så visst låter det osannolikt. Det måste du hålla med om?

 

Men som du sa, du har nog skottat några av dagarna och då är det klart att inköpen rullar in fortare. Men samtidigt vet du nog själv om att de kan försvinna lika fort.

 

Håll dig till en och samma nivå så kommer du ha rulle för nästa nivå in no time. Speciellt i det tempot du plussar.

 

Hoppas du inte tar illa upp. Sen att du inte ska "våga" skriva dina dagsresultat? Stort lol om du menar allvar? Känns som en grej ens flickvän hade sagt.. "ingen mer sex pga det". Posta resultaten bara och stå på dig!

 

Hoppas du inte tagit illa upp av det jag skrivit. Inte varit menningen!

 

GL och klonka vidare nu!

 

Som jag uppfattade texten så kändes det som att du ville sätta dit mig för att ljuga eller nått i den stilen. Men vad är meningen med att ljuga i en dagbok man har för att utvecklas, därför håller jag mig till sanningen.

 

Jag är medveten om att när jag tar skott så kan det gå åt andra håller också. Därför gör jag det endast när det gått väldigt bra. Dvs. med pengar som jag är plus och sen börjar jag inte direkt på nl 10 000 utan går i en trappa upp till de högsta borden, om jag förlorar där är jag minst +-0 ändå för dagen.

 

Det känns som jag inte behöver skotta nu längre, jag är uppe i nl400 och har 40+ inköp där nu, kankse lite väl lite. Men jag vet att jag kan gå tillbaks ner till nl100 och börja om ifall det går åt skogen där.

 

Tokig inte direkt illa upp, menade inte allvar med att inte våga skriva. Mer "Ska man inte våga" utan att bli ner klankad. Men även jag skulle bli misstänksam om någon började göra dessa sjuka resultat. Så förstår dig.

 

Men klart att jag står på mig, om det inte vore så hade jag inte ens spelat poker idag. Mina föräldrar är emot det fast det är ju inte direkt deras pengar som befinner sig på borden och de kommer nog aldrig att förstå sig på det här spelet när 1000tals kronor byts ut mellan användare på siter.

 

Lycka till du med, var absolut inte mening att börja med något tjaffs. Ville bara förklara mig. Hoppas det är lugnt nu =)

 

Ses väl vid borden eller nått liknande

Puss 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta lite händer, endast för att det efter frågats. Det är inga speciella händer.

 

 

 

Hand#1

 

Spelade nog den här rätt dåglit, vet att FI är rätt så tight och spelar bra händer. Fast skulle nog kunna lagt den om det kom en flop som t.ex. QK7 eller liknande.

 

** Hand # 2297689898 starting - 2008-12-04 14:45:45

** Palk 2 [Hold 'em] (1.00|2.00 NL - Cash Game) Real Money

 

snoooopy sitting in seat 1 with €200.00

motta_88 sitting in seat 2 with €931.55[Dealer]

horeroghalm sitting in seat 3 with €99.25

niraB sitting in seat 4 with €246.00

yesz sitting in seat 5 with €205.40

bubbaloo sitting in seat 6 with €382.65

horeroghalm posted the small blind - €1.00

niraB posted the big blind - €2.00

 

** Dealing cards to yesz: Ad, Ah

yesz raised to €8.00

bubbaloo folded

snoooopy raised to €28.00

motta_88 folded

horeroghalm folded

niraB folded

yesz called - €28.00

 

** Dealing the flop: 6s, 7h, 3h

yesz checked

snoooopy bet - €35.00

yesz went all-in - €177.40

snoooopy went all-in - €137.00

 

** Dealing the turn: As

 

** Dealing the river: 10c

yesz shows: Ad, Ah

snoooopy mucks:

yesz wins €400.00 from the main pot

 

** Hand # 2297705693 starting - 2008-12-04 14:59:37

** Melee 2 [Hold 'em] (1.00|2.00 NL - Cash Game) Real Money

 

 

Hand #2

Satt honom på färgdrag och lät en bluff komma. Om inte så hade jag ändå tagit potten. Att han tryckte in hela degen var ju bara ett plus, eftersom har man en känsla av att han bluffar så bör man gå efter den.

 

yesz sitting in seat 1 with €355.05

alex146 sitting in seat 2 with €296.53

Mr_Soviet sitting in seat 3 with €379.00

bubbaloo sitting in seat 4 with €197.00[Dealer]

snoooopy sitting in seat 5 with €204.65[sitting out]

horeroghalm sitting in seat 6 with €245.75

horeroghalm posted the small blind - €1.00

yesz posted the big blind - €2.00

 

** Dealing cards to yesz: Kd, Qd

alex146 raised to €4.00

Mr_Soviet called - €4.00

bubbaloo folded

horeroghalm folded

yesz called - €4.00

 

** Dealing the flop: 9s, 5s, Kc

yesz bet - €13.00

alex146 called - €13.00

Mr_Soviet folded

 

** Dealing the turn: 2h

yesz bet - €39.00

alex146 called - €39.00

 

** Dealing the river: 5d

yesz checked

alex146 went all-in - €240.53

yesz called - €240.53

alex146 shows: Qs, As

yesz shows: Kd, Qd

yesz wins €595.06 from the main pot

 

Hand#3

 

Skulle han haft AK eller AA hade han väl fått tagit mina pengar, var mer eller mindre så jag tänkte. Och pre så ansåg jag att det var värt att snya när det var 2 andra som också gjort det.

 

** Hand # 2297700078 starting - 2008-12-04 14:55:35

** Am I Too Much [Hold 'em] (2.00|4.00 NL - Cash Game) Real Money

 

-mriceman- sitting in seat 1 with $2688.07

LaMeRR sitting in seat 2 with $604.00

greezhooLT sitting in seat 3 with $408.30

yesz sitting in seat 4 with $417.50

Trysbew sitting in seat 5 with $401.80[Dealer]

ThieveryCorp sitting in seat 6 with $523.00

ThieveryCorp posted the small blind - $2.00

-mriceman- posted the big blind - $4.00

 

** Dealing cards to yesz: Qd, As

LaMeRR folded

greezhooLT raised to $12.00

yesz called - $12.00

Trysbew raised to $46.00

ThieveryCorp > ty

ThieveryCorp folded

-mriceman- called - $46.00

greezhooLT called - $46.00

yesz called - $46.00

 

** Dealing the flop: 2h, Ah, 3d

-mriceman- checked

greezhooLT checked

yesz checked

Trysbew bet - $70.00

-mriceman- folded

greezhooLT folded

yesz went all-in - $371.50

Trysbew folded

yesz mucks:

yesz wins $624.50 from the main pot

 

 

Rätt tråkiga händer, men nu har jag postat några i alla fall. Kommer säkert att bli fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

Tycker är ett väldigt bra spel på dom flesta nivåerna, helst på nl200 nl400 då det är lite mer aggressivt. Att bara syna trebet med starka händer får motståndarna ofta att skjuta minst en gata ofta 2 då dom tror att man är rätt svag. Gillar det spelet.

 

Hand 2:

Känns som ett rätt bra standard spel där också då du sätter han på ett drag, så är checken på rivern det bästa movet.

Ser inte att han gör det där med triss eller en K bättre än K-Q då han borde re-raisat då flop består av 2 spader.

Så bra syn.

 

Hand 3:

Denna är jag mest tveksam på, vet inte den här gången fungerade den men tror ofta vi är uppe mot A_K inte så ofta A_J eller sämre.

Men när så många är med kan det va möjligt att syna, men då måste du bestämma dig för att spela hela stacken om du träffar som du gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är med i 2 turneringar idag och ena är $215 warmup 750 gtd på stars andra är på prima.

 

Hade 80000 i stack och får 9-9 utg höjer 3000 med blinds 500-1000 en fi mittposs synar flop 7-5-2 2 ruter blir all-in han har K-10 ruter river ruter och jag är nere på 50000 nu. avg 37000 i prima har jag 8000 avg 6300.

Så hoppas på någon klonk.

 

Kommer med uppdatering om jag åker eller vinner någon pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja uppdaterar nu och körde ut mig i million då jag hade vunnit en all-in och med en 40 k stack . då medel va 25 .

 

Men då åker jag senare med A-10 på 9-5-7 turn 3 har 4 klöver med A då höjer han o jag trycker och han hittar syn med 8-7 ingen klöver och den håller :P.

 

Ligger 45:a med 50 kvar så riktigt shortstack nu, behövs en all-in vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en 14:e plats efter att jag varit väldigt short stora delar av slutet ställer med A-6 får syn av 7-7 som håller.

Blev $3100 iaf men klart man är missnöjd då man vet att 1:an får $100 000 och ett litet A kunde ha kommit :), men aja tycker jag spelar bra poker genom hela turnerningen, ett move jag är missnöjd med men annars gick det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev svenska spel som site då jag satt in 30000 och prova lyckan på 5/10.

Sessionen börjar lite knackigt och jag är nere på - 6000 efter 1 timme och lägger ner, drar igång spelet igen efter träningen och det går riktigt bra och sätter mina drag och efter sessionen är jag + 6000 idag :), så skön vändning.

Dock losar jag sista potten på 2 k med 7-6 mot 8-6 flop 7-6-9 turn k 3 ruter ute jag checkar till han han trycker, jag synar river A ruter han får färg.

 

Men bra start iaf.

 

8/12 + 6000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...