Gå till innehåll

ZeitGeist77 lirar NL400 på Ongame och bantar


Zeit

Recommended Posts

Ok, ja inte kul att backa så mycket, men hör väl till :-D

 

För mig du var relativ tight, men kanske minns fel, minns jag gick in på 2-4 där du satt, du köpte alltid in för konstiga summor och väntade. Antar du lockade in fisk :-D

 

Poker spelare på heltid alltså?

 

Tidiga eftermiddagar och mornar var inte bra alltså. kanske stämmer bra det. Men tycker ongame verkar mycket bättre än ipoker,prima,ftp. Återstår att se. gl

 

 

Ja, jag spelar ganska tight, men trivs bra med den image jag fått. Tycker det funkar bra att spela ett ganska tight spel på Ongame p g a alla shortstackade maniacs och låta dom göra sin misstag. Känner mig heller inte i underläge mot någon annan regular.

 

Spelar bara poker för tillfället, japp.

 

Angående att jag köper in mig för konstiga summor när jag öppnar upp ett bord stämmer bra. Min favoritsumma är $237 :) När man köper in sig för mindre än maxinköpet lockar man till sig fler shortstacks till bordet snabbare. Regulars känner också igen mig och sätter sig sällan bredvid mig när jag öppnar upp ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jag spelar ganska tight, men trivs bra med den image jag fått. Tycker det funkar bra att spela ett ganska tight spel på Ongame p g a alla shortstackade maniacs och låta dom göra sin misstag. Känner mig heller inte i underläge mot någon annan regular.

 

Spelar bara poker för tillfället, japp.

 

Angående att jag köper in mig för konstiga summor när jag öppnar upp ett bord stämmer bra. Min favoritsumma är $237 :) När man köper in sig för mindre än maxinköpet lockar man till sig fler shortstacks till bordet snabbare. Regulars känner också igen mig och sätter sig sällan bredvid mig när jag öppnar upp ett bord.

 

Yes, stämmer. Kör lite såna summor jag också. Samt 4manna bord fylls upp med fiskar väldigt fort. Tycker dom borde öka minimun buyinen som prima har till 20BB.

 

237 :-D trodde du var fisk först, men såg snabbt du satt på nåt mer bord med likadant så ändrade min uppfattning fort. hehe.

 

Japp, kör heltid jag också nu. Skönt med träningspass då man är utvilad. Ses vid bordena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan teoretisk vinna mer ja, men generellt på dessa nivåer är shortstacks sämre spelare och det är lättare att vinna pengar av dem än grinders som köper in för fulla inköp.

 

Precis, det finns oftast en anledning till att de inte köper in för fullt inköp. När jag väljer bord väljer jag alltid de med flest shortstacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men då måste ni själva tycka att ni är av dom sämre regulars på nivån ni spelar...

 

Utveckla gärna!

 

Antar att du menar att jag försöker undvika de flesta regulars och det stämmer såklart. Spelar hellre mot sämre spelare, men vem gör inte det? Känner mig inte sämre än någon regular på NL400 för tillfället.

 

Eller så driver du bara med oss, vad vet jag. Hoppas nästan på det för din skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktuppdatering!

 

15 januari: 100.9 kg

22 januari: 99.1 kg

 

Resultat hittills: -1.8 kg

 

 

Har skaffat PT nu förresten... men har problem med att importera HHs från Ongame. Vad för nätverk ska man välja från listan och vilken fil ska man välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att man behöver vila ögonen på en annan klient ibland. Hållt till länge på ongame, med lite små session på andra siter ibland.

 

Vet du hur nl200,nl400 på ftp är? riktig nötklient. Eller annan site.

 

Funderar på att köra in en peng på ftp och försöka bygga lite.

 

Har faktiskt inte lirat på ftp, men har hört att det är ganska grindtätt där. Skattefritt är det väl inte heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Congrats till försvunna kilon :-D

 

Morgonpromenader innan frukost är mycket effektivt

 

Tack som fan :)

 

Ska försöka ta några morgonpromenader i Thailand har jag tänkt. Lite roligare än att gå runt sjön hemma i Växjö. Men det blir nog tyvärr svårt att hålla vikten helt när jag är utomlands med all sprit och fyllekäk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack som fan :)

 

Ska försöka ta några morgonpromenader i Thailand har jag tänkt. Lite roligare än att gå runt sjön hemma i Växjö. Men det blir nog tyvärr svårt att hålla vikten helt när jag är utomlands med all sprit och fyllekäk...

 

Inge problem! bra jobbat! viktigt att ha en fit kropp tycker jag, om inte annat uppskattar damerna det :-D

 

Thailand är bra, ruskigt bra mat, skippa friterat bara, och promenader/springa vid havet på morgnonen. Vad mer kan man begära?

 

Pokergäng som åker?

 

Ftp, grindtätt alltså, ajdå. Skattefritt är det inte, men blir väl inte enorma mängder $ där + bankuttag direkt från ftp vore dumt. Ska små raila några bord och bedömma lite. Älskar klienten!

 

Vilka tider försöker du grinda på ongame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inge problem! bra jobbat! viktigt att ha en fit kropp tycker jag, om inte annat uppskattar damerna det :-D

 

Thailand är bra, ruskigt bra mat, skippa friterat bara, och promenader/springa vid havet på morgnonen. Vad mer kan man begära?

 

Pokergäng som åker?

 

Ftp, grindtätt alltså, ajdå. Skattefritt är det inte, men blir väl inte enorma mängder $ där + bankuttag direkt från ftp vore dumt. Ska små raila några bord och bedömma lite. Älskar klienten!

 

Vilka tider försöker du grinda på ongame?

 

Var ganska fit för några år sen, men slappade till mig när jag träffade tjejen. Ska bli förändring på det nu! Ska åtminstone ner 10 kg innan sommarn.... 15 kg är drömmen då jag borde se ganska rippad ut i den vikten :)

 

Nej, inget pokergäng direkt.. vi är tre st som känt varandra i många år. En av oss pluggar som utbytesstudent i Macau så vi ska träffas där först och sen ta flyg till Bangkok. Som det ser ut nu blir det drygt en vecka i Thailand och en vecka i Filippinerna.

 

Jo, har hört mycket gott om ftp-klienten. Kan inte vara sämre än Ongames iaf :)

 

Jag försöker lira mycket på sen eftermiddag + kväll. Sen förmiddag + lunchtid brukar det också vara bra action.

 

Bodde du nåt på Koh Samui eller Koh Phanang när du var i Thailand? Lutar åt att det blir på de ställena vi tillbringar veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bodde du nåt på Koh Samui eller Koh Phanang när du var i Thailand? Lutar åt att det blir på de ställena vi tillbringar veckan.

 

Nice, försöker köra så mycket det går medans min flickvänn jobbar/sover. Har ja quality time med henne efter jobbet+kvällen :-D

 

Nej, jag var där 8v på dom norra öarna kan man väl säga, koh chang och alla jädra massa små underbara ställen som fandes där ute. Så mkt vackert som man inte såg i atlas kartan när man börja drömma :-D

 

Byggdes väldigt mycket när jag var där för 2 år sen, men var skapligt orört, helt underbart. Nu vet jag dock inte.

 

2v du ska resa?

 

Är sugen på att dra en 2v jag med, vill ha hav,värme och inte smäck med turister. Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för tränings upplägg btw? eller svälter du dig bara?

 

Har inte kommit igång ordentligt med träningen i år, bara blivit ett par sporadiska besök på gymmet. Brukar springa på löpband i 20 min och styrketräna. Ibland blir det simning efteråt också om jag har tid.

 

Har väl gått ner mina 1.8 kg på genom att inte äta lika mycket helt enkelt. Första två dagarna levde jag bara på Naturdiets shakes, men det blev snabbt drygt så jag käkade lite yoghurt och soppa också. De senaste dagarna har jag också börjat käka sallader och pasta nån gång om dagen. Ska nog fortsätta med det upplägget när jag kommer tillbaka till Sverige igen. Alltså blanda lite mellan shakes och vanlig mat. Fast bättre mat som sallader och fullkornspasta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2v du ska resa?

 

Är sugen på att dra en 2v jag med, vill ha hav,värme och inte smäck med turister. Tips?

 

Åker nu på söndag den 27:e och kommer tillbaka den 18:e februari så det blir 3 veckor. Blir några dagar i Hong Kong/Macau också.

 

Jag har bara varit på riktiga turistställen och bara inom Europa så jag är tyvärr inte rätt person att fråga om reseupplevelser :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas för ditt eget bästa att det inte är 1,8kg fett du tappat på 7 dagar.

 

Nja, det är nog både fett och vatten skulle jag gissa på. Skulle det vara farligt att gå ner 1.8 kg i fett på en vecka?

 

Lirade några händer på polarens konto som fortfarande behöver lite hjälp med sin bonus: +200

 

1-13: +6900

14 : +550

15: +900

16: +1050

17: +850

18: -1100

19: +1200

20: + 600

21: -

22: +200

 

Sammanlagt: +$11150

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...