Gå till innehåll

NL 1000 - push eller fold?


Recommended Posts

Jag har nyss satt mig vid bordet och har ingen read pa fi.

 

 

Seat 1: pokerbunker ($145.00 in chips)

Seat 2: needledyk ($1,524.50 in chips)

Seat 3: vaintuurilla ($1,250.00 in chips)

Seat 7: Hero [ Ace of Diamonds,Ace of Hearts ] ($1,137.00 in chips)

Seat 10: chur bo ($937.00 in chips)

ANTES/BLINDS

needledyk posts blind ($5), vaintuurilla posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

Hero bets $35, chur bo calls $35, pokerbunker folds, needledyk folds, vaintuurilla folds.

 

FLOP [board cards 5 of Clubs,6 of Clubs,King of Clubs ]

Hero bets $70, chur bo bets $225, Hero calls $155.

 

TURN [board cards 5 of Clubs,6 of Clubs,King of Clubs,4 of Diamonds ]

Hero checks, chur bo bets $445, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du måste spela den lite mer aggresivt efter floppen. Eftersom du inte har någon read på honom är det omöjligt att sätta honom på en hand. Men som nämnt tidigare tror jag att du måste folda denna handen.

 

Hade du spelat den hårdare efter floppen hade du fått ut mycket mer info om hans hand. Hur gjorde du till slut? Sedan så är det alltid mycket lättare att tänka här än när man sitter vid bordet och klockan tickar. Jag hade antagligen pushat här, men tror tyvärr inte att det är det bästa spelet.

 

// Naknemo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig flopp, ur poss - flip eller underdog mot stor del av hans HD. Set eller flushdraw med par eller nått stegdrag är väldigt ofta. Känns som du egentligen bara slår bluff/semibluff dock blir oddsen fina vid blank turn mot combodragen.

 

Ibland kör jag (om jag misstänker att combodrag är stor del av FIs HD) syn för att check pusha hans bett om turn blir blank, eftersom största delen av starkarna går in när FI bara har ett kort ist för 2 att sätta drag. Känns dock lättare att göra när man har lite koll på hans spelsstil.

 

Tycker raisa flopp är kass. Gör en tight fold flop (ligger endo inte inne med några pengar) eller check raise all in turn vid blank. Vet inte om jag gillar syn-fold då FI nästan alltid bettar turn va?

 

Som sagt svårt utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haller med om att reraise flopp e jattekasst. Andra alternativa linjer? Kanns ju omojligt att spela B/F pa turn om vi inte betar typ halvpott vilket resulterar i att rivern blir riktigt jobbig. Blir antingen BS, CF eller CR. Om vi spelar BS och fi kallsynar kanns det som vi maste pusha alla riverkort utom om en till kung kommer, da check-foldar vi.

 

 

Efter att ha analyserat lite HD:s i pokerstove ser det ut som en blixtpush som spelat.

 

 

Board: Kc 5c 6c 4d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 48.226% 48.23% 00.00% 870 0.00 { AdAh }

Hand 1: 51.774% 51.77% 00.00% 934 0.00 { 66-55, KJs+, QcJc, QcTc, JcTc, Jc9c, Tc9c, Tc8c, 9c8c, 9c7c, 8c7c, 8c6c, 7c6c, 7c4c, 4c3c, AcJd, AcJh, AcJs, AcTd, AcTh, AcTs, KQo, KcJd, KcJh, KcJs, KdJc, KhJc, KsJc }

 

Tycker denna HD kanns helt ok, kanske lite viktad at det tightare hallet. Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...