Gå till innehåll

omaha hi låglimit pl


Ronnyboy

Recommended Posts

är de värt att limpa in med parxx och hoppas på set,kåk osv om de bara kostar 1 bb?

 

verkar som man ska undvika de lägsta paren men säg från 66 eller 77 och uppåt?

 

bara spelat 2500 händer total så har noll koll, surfat runt lite och kollat här på pf och länkarna som postas lyckas ligga på 27ptbb än så länge och tror jag börjar förstå de mest grundläggande men vill alltså veta om de är ev+ eller ev- limpa in par från typ 66 å uppåt eller om de är förlorande i längden ofta kostar de 1-2 bb å få se floppen.

 

funkar helt ok tycker jag men är alltså intresserad om jag gör helt fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa eller ej pre beror ju på så mycket mer än bara de kort man håller, om det är FR eller sh, t ex. Men parxx kan ju vara riktigt dåligt. AA 7 K med alla off suit kan ju vara en riktig skräphand, även om jag personligen ser alla AA i ett cashgame (mer benägen att folda i en turre i bubblan, t ex).

 

Man kan ju inte se en raise med par xxskitkort på samma sätt som ett pp i Holdem.

 

Så svaret är väl att det beror på. Dina sidkort kan vara mycket mer värda än paret (str8, flush), då Omaha handlar mycket mer om att hitta nöten.

 

Triss på flopp ska för övrigt ses som ett drag till kåk, och inte som en nöt-hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...