Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Optimal korp strategi. Varsågod!

 

Vete fan... defensivt liknar det 5-1 och offensivt står man kvar med 2 backar istället för 1 vilket tar för mkt på resurserna.

 

Känns inte optimalt.

 

3-1-2 kör vi alltid i korpen, viktigt med löpstarka ytterbackar samt mycket ansvar både offensivt och defensivt för den centrale mittfältaren. Men tycker lugnt det är den uppställningen som funkar bäst.

 

Vår 3-3 uppställning blir ju liknande 3-1-2 i verkligheten, Offensivt går ytterbackarna upp lite så det blir 1-3-2 och defensivt i princip 1-3-2 med libero.

 

Det största problemet hos oss är ju att våra ytterbackar inte är konditions- eller löpstarka. Tur som det är är vår anfallslinje riktigt starka så det kompenserar att backarna inte följer med upp varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vårt korpen lag kör 3-1-1-1. Vi bytte från 3-2-1 innan serien började i år för att vi tappade mycket av det centrala spelet då våra två mittfältare vägrade inse att dom var centrala spelare och mer eller mindre gick varsin kant.

 

Defensivt funkar det så att vi har tre backar och den defensiva mittfältaren spelar stötande back mer eller mindre. han sätter tillsammans med de andra två offensiva spelarna hög press på bollhållare. Våra backar städar sen upp de få gångerna han blir överrullad.

 

Offensivt blir då den "stötande backen" istället spelfördelare. Han får mycket boll som han sen kan sätta på anfall eller offensivt gående ytterback. Han funkar även som täck upp spelare då vår mittback är mycket boll teknisk och kan gå offensivt.

 

Längst upp i banan har vi en stor kille som plockar ner rubb och stubb, en riktig target player med andra ord. Han funkar som boll plank till andra offensiva spelare då han som oftast möter upp och väggar med mittfältare.

 

Vår offensiva mittfältare som du kanske förstår får dra ett ganska tungt lass eftersom han har en ganska fri roll. Han är ingen dribbler men är utan snack korpens snabbaste spelare. Dessutom sprutar han in mål=)

 

Detta funkar bra för oss eftersom att vi är ett mycket defensivt starkt lag och kan använda speed och klapp klapp i anfallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vårt korpen lag kör 3-1-1-1. Vi bytte från 3-2-1 innan serien började i år för att vi tappade mycket av det centrala spelet då våra två mittfältare vägrade inse att dom var centrala spelare och mer eller mindre gick varsin kant.

 

Defensivt funkar det så att vi har tre backar och den defensiva mittfältaren spelar stötande back mer eller mindre. han sätter tillsammans med de andra två offensiva spelarna hög press på bollhållare. Våra backar städar sen upp de få gångerna han blir överrullad.

 

Offensivt blir då den "stötande backen" istället spelfördelare. Han får mycket boll som han sen kan sätta på anfall eller offensivt gående ytterback. Han funkar även som täck upp spelare då vår mittback är mycket boll teknisk och kan gå offensivt.

 

Längst upp i banan har vi en stor kille som plockar ner rubb och stubb, en riktig target player med andra ord. Han funkar som boll plank till andra offensiva spelare då han som oftast möter upp och väggar med mittfältare.

 

Vår offensiva mittfältare som du kanske förstår får dra ett ganska tungt lass eftersom han har en ganska fri roll. Han är ingen dribbler men är utan snack korpens snabbaste spelare. Dessutom sprutar han in mål=)

 

Detta funkar bra för oss eftersom att vi är ett mycket defensivt starkt lag och kan använda speed och klapp klapp i anfallet.

 

låter väldigt likt vår uppställning med skillnaden att vi inte har någon targetplayer där framme.

 

Däremot har vi en riktig Messi-typ som lätt drar 2-3 spelare, och Talito som springer snabbt och mycket, hittar många spelbara ytor och har grym målkänsla.

 

Så vår uppbyggnad blir mkt att centern släpper bollen till Messi som kommer ner och hämtar nånstans framför motståndarens försvar, som släpande forward, och sen antingen går direkt på mål eller spelar Talito eller nån av ytterbackarna.

 

Enda problemet för oss är att efter omställningen känner jag att vår center inte riktigt vet hur han ska röra sig i sin position, och backar hellre än stöter.

 

Fast det är nåt jag får jobba på att få honom o greppa framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hamnat framför det några gånger och tyckt det verkat riktigt mysigt. Såg lite från MC Australia igår vilket var najs med en härligt störig programledare.

 

Är även jag ett riktigt hardcore-fan av MC. Tror jag sett allt som finns ute på nätet, och måste säga att det överlägset är den bästa realityshowen som finns.

 

Måste även hålla med dig om att den Australienska versionen av programmet är den bästa, mest på grund av de underbara programledarna. Att man dessutom får lära sig en massa intressant är bra. Visst är sångtävlingar och liknande intressant, men man blir ju inte en bättre sångare hur mycket man än följer de programmen.

 

Kör hem en säsong alla, och ge det en chans! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag körde vi 3-3-uppställningen skarpt.

 

Motståndaren Zaffran FC gav oss gott motstånd men för första gången så spelade hela laget som en enhet. Det var en ren fröjd att se att alla månaders tjat har satt sig.

 

Mittfältarna jobbade hemåt. Vi låste centern och det hela gjorde att backlinjen verkligen kunde sköta sitt jobb.

 

Jag körde på vänsterkanten och det blev 3-4 hårda drabbningar där jag körde ett par hårda kroppstacklingar a la amerikansk fotboll och en gång kapade jag killen så hårt att han nästan började grina.

 

Måste tillägga att samtliga tacklingar utom den sista var regelrätta. Överlag fick de inga avslut på vårt mål alls. De försökte med några inlägg som vårt försvar och målvakt utan problem kunde avstyra.

 

Framåt var det oväntat svårt. Motståndarna bjöd på hårt och fysiskt försvar och gav på ett sätt igen för att vårt försvar tryckte deras spelare i backen gång på gång.

 

Dock är min uppfattning att av alla lag vi spelat mot hittills är vi de som spelar mest fysiskt. Vi spelar mycket på kroppstacklingar och jag tror att det gör riktigt ont att möta vårt försvar där 3 bjässar har inställingen att ingen kommer förbi, död eller levande; Materazzi-style.

 

Jag sa vid ett tillfälle på persiska till vår mittback "idag kommer ingen förbi vänsterkanten", och deras ytter som också är iranier hörde det och sa: Vi får se nästa gång.

 

Nästa gång så körde jag en specialare som gör extra ont.

När han kommer på sin högerkant så går man som försvarare lite högre upp än vanligt och "stänger igen" hans väg in mitten. Däremot blir det fri passage mot hörnflaggan och han tror att han kan spurta ifrån och komma runt där.

Man vill att han ska ta den vägen, men han tror att han hittat en lucka.

 

När han väljer att köra rakt fram så är man på tårna och beredd på spurten så man sticker efter honom o väntar o väntar o väntar...

 

När han gör sitt tillslag på bollen (inte innan) så dyker man med 100 kg för kung o fosterland och slår bort bollen och kapar hela hans kropp, benen, knäna på köpet. Resultatet brukar bli fridykning med ansiktet före i gräset, där man släpar lite pga farten, men eftersom jag träffar bollen först är det lagligt... men det gör jävligt ont.

 

Efter den tacklingen passade han gärna bollen istället för att utmana på kanten. Jobbigt när det gör ont liksom.

 

I vart fall så gjorde vi 2-0. Första målet via vår Messi som dribblade 3 killar o tryckte in bollen i början av matchen. Andra målet kom talito i center, fick bakåt pass från kanten och tryckte årets mål genom en kanon från strax utanför straffområdet med ytterskruv rakt vid roten av högerstolpen.

 

Bollen vred sig i luften som en banan och var otroligt vackert.

 

För första gången i år så släppte vi in noll mål.

När det var 1 minut kvar av matchen så missade jag för första gången i matchen en glidtackling och yttern var på väg att komma fri så vår mittback fick kapa honom och fick gult kort och 5 minuters utvisning.

 

Men vi höll tätt sista minuten och vann med 2-0.

 

 

cliffnotes: Vi spelade vår bästa match hittills, jag spelade min bästa och vann med 2-0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag körde vi 3-3-uppställningen skarpt.

 

Motståndaren Zaffran FC gav oss gott motstånd men för första gången så spelade hela laget som en enhet. Det var en ren fröjd att se att alla månaders tjat har satt sig.

 

Mittfältarna jobbade hemåt. Vi låste centern och det hela gjorde att backlinjen verkligen kunde sköta sitt jobb.

 

Jag körde på vänsterkanten och det blev 3-4 hårda drabbningar där jag körde ett par hårda kroppstacklingar a la amerikansk fotboll och en gång kapade jag killen så hårt att han nästan började grina.

 

Måste tillägga att samtliga tacklingar utom den sista var regelrätta. Överlag fick de inga avslut på vårt mål alls. De försökte med några inlägg som vårt försvar och målvakt utan problem kunde avstyra.

 

Framåt var det oväntat svårt. Motståndarna bjöd på hårt och fysiskt försvar och gav på ett sätt igen för att vårt försvar tryckte deras spelare i backen gång på gång.

 

Dock är min uppfattning att av alla lag vi spelat mot hittills är vi de som spelar mest fysiskt. Vi spelar mycket på kroppstacklingar och jag tror att det gör riktigt ont att möta vårt försvar där 3 bjässar har inställingen att ingen kommer förbi, död eller levande; Materazzi-style.

 

Jag sa vid ett tillfälle på persiska till vår mittback "idag kommer ingen förbi vänsterkanten", och deras ytter som också är iranier hörde det och sa: Vi får se nästa gång.

 

Nästa gång så körde jag en specialare som gör extra ont.

När han kommer på sin högerkant så går man som försvarare lite högre upp än vanligt och "stänger igen" hans väg in mitten. Däremot blir det fri passage mot hörnflaggan och han tror att han kan spurta ifrån och komma runt där.

Man vill att han ska ta den vägen, men han tror att han hittat en lucka.

 

När han väljer att köra rakt fram så är man på tårna och beredd på spurten så man sticker efter honom o väntar o väntar o väntar...

 

När han gör sitt tillslag på bollen (inte innan) så dyker man med 100 kg för kung o fosterland och slår bort bollen och kapar hela hans kropp, benen, knäna på köpet. Resultatet brukar bli fridykning med ansiktet före i gräset, där man släpar lite pga farten, men eftersom jag träffar bollen först är det lagligt... men det gör jävligt ont.

 

Efter den tacklingen passade han gärna bollen istället för att utmana på kanten. Jobbigt när det gör ont liksom.

 

I vart fall så gjorde vi 2-0. Första målet via vår Messi som dribblade 3 killar o tryckte in bollen i början av matchen. Andra målet kom talito i center, fick bakåt pass från kanten och tryckte årets mål genom en kanon från strax utanför straffområdet med ytterskruv rakt vid roten av högerstolpen.

 

Bollen vred sig i luften som en banan och var otroligt vackert.

 

För första gången i år så släppte vi in noll mål.

När det var 1 minut kvar av matchen så missade jag för första gången i matchen en glidtackling och yttern var på väg att komma fri så vår mittback fick kapa honom och fick gult kort och 5 minuters utvisning.

 

Men vi höll tätt sista minuten och vann med 2-0.

 

 

cliffnotes: Vi spelade vår bästa match hittills, jag spelade min bästa och vann med 2-0.

 

Låter som allsvenskan, wp antar jag ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gah vart så uttråkad på poker den här månaden. Spelat typ bara 21k händer mot vanligen 45k typ. Att min macbook gick sönder o jag får grinda på en sketen lånelaptop (Acer aspire 5570Z med 15 tums skärm bläh) har väl bidragit till det hela.

 

Spelade en session på nl50 idag bara för att ha gjort nåt o det mesta var standard förutom den här som var lite rolig.

 

Snart är det midsommar o sen inte långt till Rhodos o semester...

 

 

OnGame - $0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $50.36

UTG: $46.29

Hero (CO): $73.23

BTN: $129.25

SB: $64.73

 

SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

 

Pre Flop: ($0.75) Hero has J:spade: J:heart:

 

fold, Hero raises to $1.50, BTN calls $1.50, fold, fold

 

Flop: ($3.75, 2 players) Q:spade: 7:spade: 5:heart:

Hero checks, BTN bets $2.75, Hero calls $2.75

 

Turn: ($9.25, 2 players) T:heart:

Hero checks, BTN bets $7.00, Hero calls $7.00

 

River: ($23.25, 2 players) 4:heart:

Hero checks, BTN bets $17.50, Hero raises to $61.98 and is all-in, fold

 

Hero shows J:spade: J:heart: (One Pair, Jacks)

Hero wins $55.34

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har varit inne lite på ämnet genom åren. Rekar dokumentären "Rasist javisst" eller Racist Sweden på youtube. Om man vill slösa bort några minuter av sitt liv på korkade rasister och Dogge+ TLK i början på -90 talet. Hur går det med andra gamet då?

 

Edit: SD grindar sig igenom nivåerna med sin "saneriringsrörelse"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har varit inne lite på ämnet genom åren. Rekar dokumentären "Rasist javisst" eller Racist Sweden på youtube. Om man vill slösa bort några minuter av sitt liv på korkade rasister och Dogge+ TLK i början på -90 talet. Hur går det med andra gamet då?

 

Edit: SD grindar sig igenom nivåerna med sin "saneriringsrörelse"

 

ska kikas på.

 

Andra gamet är fan helt nerlagt för tillfället. Haft så mkt IRL-saker att ta itu med så har fan knappt vart ute nåt. Får se om man får fart på Rhodos om man ser nån över 18 där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska kikas på.

 

Andra gamet är fan helt nerlagt för tillfället. Haft så mkt IRL-saker att ta itu med så har fan knappt vart ute nåt. Får se om man får fart på Rhodos om man ser nån över 18 där.

 

Och själv funderar jag på att ta upp det gamet. Brorsan ska skilja sig och vi skulle kunna vara ett grymt tag-team. Rhodos var jag på -93+ -94. Jag är ett par, tre år äldre än du och det var faktiskt en gammal kompis som ringde för några år sedan efter ha blivit dumpad av sin unga flickvän och ville dra till Rhodos. Min flickvän var helt bestört och undrade hur han kunde komma på tanken att ringa mig. Senaste grabbchartern jag var på var 2000 Ayia Napa. Då kände jag mig gammal som 26-åring, men skulle man åka nu är det bara att fejka att man är 29. Gamet funkade helt ok på Cypern för 11 år sedan. Högsäsong tror jag iofs kan vara lite lurigt. Kanske blir Polen (Sopot) i sommar. Jag var där 2001 och då var det bra tryck. Fick iofs nästan stryk på en stripklubb för att jag inte sexhandlade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP

 

om bara folk inte var så inskränkta skulle världen vara en mycket vackrare plats... för mig :)

 

Och själv funderar jag på att ta upp det gamet.

 

Bara o köra.

 

Jag var på Rhodos för 2 år sen o typ alla brudar var små. iofs hängde vi inte alls på gamla stan på kvällarna. kan tänkas va lite äldre klientel där.

 

Men det fanns några i rätt ålder så det går alltid o köra.

 

Var i Sverige bor du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett par rekar slår jag på Materchef US season 2 ep 1.

 

Nu har det gått 15 minuter och jag är redan hooked. Alligator-rednecken var ju höjdpunkten hittills.

 

Edit:

 

Sjukt kul ju med domaruppsättningen.

 

Ramsey o dryga italienaren har helt olika åsikter om mat och tjockisen i mitten älskar att äta allt hahaha...

 

fwiw har jag ätit haggis o det var gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niggah plz... jag säger som nya forumslegenden IFS: Jag gillar inte att folda.

 

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $116.64

UTG: $93.28

CO: $264.98

BTN: $98.50

Hero (SB): $83.52

 

Hero posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has K:heart: A:club:

 

fold, fold, BTN raises to $2.00, Hero raises to $7.00, fold, BTN calls $5.00

 

Flop: ($15.00, 2 players) 2:spade: Q:spade: T:club:

Hero bets $8.00, BTN calls $8.00

 

Turn: ($31.00, 2 players) 2:club:

Hero bets $12.00, BTN raises to $24.00, Hero raises to $68.52 and is all-in, fold

 

Hero shows K:heart: A:club: (One Pair, Twos)

Hero wins $76.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bläh session idag... 4bi under ev, tappat 2 KK, en triss i damer och en AQ vs Q9 på 29Q-bräda HU...

 

Har kikat på Masterchef säsong 1 idag o igår och 22 åriga underbarnet Whitney med babiesrösten är så sjukt het i köket. Klart frumaterial.

 

Ser ut som en girl-next-door version av Jessica Alba.

 

Sista avsnittet av GoT var tungt. Nakenscenen i slutet var porrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser åter ut nu ST? Inte riktigt fått en bild om de har börjat ordna upp sig eller inte.

 

ESP hustlade till sig 2 månaders RB så det var ju tråkigt. Har överlag spelat mindre den här månaden.

 

Känns mest som man står på standby tills efter semestern.

 

Sen händer en jävla massa IRL affärsmässigt som tagit upp mycket av min tid.

 

Kommer att ändra livsstil helt från i höst. Det slappa grinderlivet blir nog ett minne blott då jag kommer att ta aktiv part i min och brorsans företag.

 

Kan bli aktuellt med expension i London nästa år så det blir förmodligen en hel del tid där då.

 

Pokern kommer att gå från huvud- till bisyssla. Ska ändå försöka få in ett par timmar per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...