Gå till innehåll

Starcraftspelare som lirar Poker, vilka hänger här inne?


Tottyville

Recommended Posts

Hallo,

 

Hittade en gammal tråd om Starcraftspelare, riktigt roligt att se alla gamla nick från back in the days. Känner igen nästan alla som skrivit kommentarer och givetvis de som är med i pollen. Härlig nostalgi för oss gamla sc/bw-ex-freaks.

 

Hur många av er här inne finns med i kommentarsfältet eller i pollen? Dvs hur många av dessa gamla gamers lirar nu poker :)

 

+1

 

http://www.starcrafting.se/polls/index.eye?id=73&PHPSESSID=007eca3cc8dfcf9de17db0e85de02546&showall=1

 

haha asså alla dessa jävla fula ^_^;; ~_^ Ooa -.- -_-;;

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha roligt, vet vilka alla ni tre är, visste dock inte att ni var brorsor :) Jag lirade en del från 98-02 så back in the days vet jag vad det är.

 

Sjukt beroendeframkallande spel, brukade säga att det var farligare än heroin, alla som spelat vet att det inte är en överdrift.

 

Det måste finnas fler här inne. Nostalgisera (finns det ordet?) den här tråden nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade själv inte nå SC på nätet eftersom jag bodde ute i buschen och farsan gick bärsärk om man surfade för mycket.

 

Lirade dock SC på LAN och undrar va ni skillade gamerz hade för strategi typ?

 

Var det nån ras som va ospelbar?

Själv körde jag stenhårt med Scout-planen i de första versionerna av spelet. 2-3grupper av dom och man rensade det mesta. Har för mig att den taktiken inte alls funkade i BW..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade själv inte nå SC på nätet eftersom jag bodde ute i buschen och farsan gick bärsärk om man surfade för mycket.

 

Lirade dock SC på LAN och undrar va ni skillade gamerz hade för strategi typ?

 

Var det nån ras som va ospelbar?

Själv körde jag stenhårt med Scout-planen i de första versionerna av spelet. 2-3grupper av dom och man rensade det mesta. Har för mig att den taktiken inte alls funkade i BW..

 

lol :) Det som gjorde spelet så stort och till ett av de absolut bästa spelen som gjorts är just att det var så balanserat mellan raserna. Dvs inget lag var ospelbart.

 

Dock var Scoutsen dom som var minst balanserade, dom var riktigt dåliga och det var väldigt sällan man använde dom :) sairsen som kom till BW var dock riktigt bra och användes flitigt främst i pvz.

 

Som nybörjarras skulle jag säga P sen Z sen T, med T var micro så otroligt viktigt så dom var ofta för svåra att spela som nybörjare. P är realtiv enkla att spela med men spelar du vs en bra Z eller T måste du vara riktigt duktig.

 

Jag föredrog T och Z vs P. Men spelade alla raserna ungefär lika bra, med kanske lite övervikt på Z.

 

Dock var det 3 år sedan jag spelade sista gången och skulle förmodligen inte överleva mer än 10min, blir lite sugen att spela nu när man snackar om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock var Scoutsen dom som var minst balanserade, dom var riktigt dåliga och det var väldigt sällan man använde dom :) sairsen som kom till BW var dock riktigt bra och användes flitigt främst i pvz.

 

Seriöst??

Vaffan dom var ju asgrymma. Rensade ALLT i luften och i stora grupper så rensade dom det på marken. Var ju bara vakttorn och sånt frireligöst skit som man behövde akta sig för och ta med dom där feta larverna istället.

 

Jaja. Min taktik kanske säger sitt varför jag aldrig vart nån stor SC-gud.. Ägde på LAN iaf!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst??

Vaffan dom var ju asgrymma. Rensade ALLT i luften och i stora grupper så rensade dom det på marken. Var ju bara vakttorn och sånt frireligöst skit som man behövde akta sig för och ta med dom där feta larverna istället.

 

Jaja. Min taktik kanske säger sitt varför jag aldrig vart nån stor SC-gud.. Ägde på LAN iaf!! ;)

 

lol

 

plague

ensnare

 

1grupp hydras o hejdå..ungefär

 

 

äääh era noobs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...