Gå till innehåll

15 outs mot push på floppen. SvS 0,5/1 PL


Ängeln17

Recommended Posts

Eftersom jag e nybörjare så vet jag inte om jag ska syna denna push? Att jag bara har knappt 100 bb beror på att jag bara köper in för hälften eftersom jag försöker lära mig spelet. Men det jag egentligen vill veta är om man gör det med 200bb i stacken, som e ett inköp på SvS?

 

 

Bakgrund. Fi har sutttit några varv vid bordet och är allmänt aggro med prefloppshöjningar i var och varannan hand. När jag så får en anständig hand (ur min synvinkel) i pos så väljer jag att syna (rätt eller fel?).

 

Sen får jag i mina ögon en rätt bra flopp där jag har 15 outs (om jag räknat rätt) till nöten. Väljer därför att raisa FIs (som jag ser det) cb (han gjorde i princip det hela tiden när han höjt pre). Men när han sen pushar blir jag tveksam om jag ska syna eller inte? Finns fold på kartan (och om man har 200bb när handen startar förändrar det svaret)?

 

 

 

0.50/1.00 Omaha (PL) - den 7 januari 2008 12:49:37

Anna 28 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Y (42.71)

Plats 2: X (272.25)

Plats 3: Z (59.36)

Plats 4: Fi (130.78)

Plats 5: Hero (90.23)

X lägg LM 0.50

Z lägg SM 1.00

** Giv **

 

Hero [:6s:, :Ac:, :Tc:, :9s:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Fi Höj till 3.50

Hero Syna 3.50

X Syna 3.50

Z Lägg

*** Flop(Board): *** : [:4c:, :Qh:, :Jc:]

*** Bet Runda 2 ***

X Passa

Fi Satsa 11.50

Hero Höj till 46.00

X Lägg

Fi All-in 127.28

Hero ???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foldar du den här är borde du inte spela omaha längre, no offence :rolleyes: Han har ju set eller dylikt, men du har ju multidragen of doomz. Du spelar handen helt rätt hela vägen tills nu, bara du synar så har du gjort så rätt du kan göra :-) Sen kan man ju alltid välja vägen att bara syna på flop, men då finns ju chansen att han lägger sig om du träffar också, vilket du inte vill ofc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...