Gå till innehåll

TNL$200 3-bet med KJ i sen pos.


Recommended Posts

Hittar denna hand i PT när jag kollar vid ett senare tillfälle så jag minns tyvärr inget om Fi. Jag spelar typ 22/19/3.

 

Table "Joan" Seat 5 is the button.

 

Seat 1: crabbie ($248.81 in chips)

Seat 2: lurcher01 ($98.70 in chips)

Seat 3: Aceplease ($87.95 in chips)

Seat 4: GreenCap($222 in chips)

Seat 5: ekek ($59.40 in chips)

Seat 6: BOSSMAN41 ($193.61 in chips)

 

BOSSMAN41: posts small blind $1

crabbie: posts big blind $2

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to GreenCap Jack of SpadesKing of Hearts

 

Aceplease: raises to $4

GreenCap: raises to $14

ekek: folds

BOSSMAN41: folds

crabbie: folds

Aceplease: calls $10

 

Jag blir minihöjd. Vill ju gärna se en flopp med KJ i sen position, men jag vill ju inte heller syna i första hand. Slänger ni för att handen är för dålig, höjer ni för att stjäla pott + få initiativ i position om han synar, eller synar ni bara med tanke på att Fi är halvstackad? Kommentarer?

 

----- FLOP ----- Ace of Hearts8 of Hearts9 of Clubs

 

Aceplease: bets $10

GreenCap: raises to $32

Aceplease: calls $22

 

Han går före mig med en liten bet. Jag tycker ofta man kan beta bort Fi i sådana lägen så jag höjer. Hade ni kastat? Det känns ju som att Fi har ett äss ganska ofta i sin range förvisso. Han synar iaf. Har han äss eller drag, eller något annat?

 

----- TURN ----- Ace of Hearts8 of Hearts 9 of Clubs3 of Clubs

 

Aceplease: bets $41.95 and is all-in

 

Han synar bara på turn men går före igen på rivern. Får inte ihop spelet riktigt. Har han ett kasst äss som han skyddar mot drag eller är han rädd för att syna med det och betar istället (felaktigt) för att slippa min bet? Vet inte alls vad han har här. Jag är ju så klart klar med min hand, men vad sitter Fi på?

 

Tankar och ideér?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par tankar.

 

Jag tycker allt du säger om Fi oftast stämmer. Minihöjningen förtjänar att straffas. Och beten på floppen är löjlig.

 

Alla dina höjningar går att försvara. Men, å andra sidan. Vill du ha sådan stor del bluffar i ditt spel?

 

Med fisk-read på Fi synar jag pre och spelar post-flop. Utan read slänger jag KJo pre. Det är jag det.

 

Jag tror Fi satt med A3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par tankar.

 

Jag tycker allt du säger om Fi oftast stämmer. Minihöjningen förtjänar att straffas. Och beten på floppen är löjlig.

 

Alla dina höjningar går att försvara. Men, å andra sidan. Vill du ha sådan stor del bluffar i ditt spel?

 

Med fisk-read på Fi synar jag pre och spelar post-flop. Utan read slänger jag KJo pre. Det är jag det.

 

Jag tror Fi satt med A3.

 

 

Låter helt vettigt tycker jag. Jag har absolut en tendens att hugga på ALLT som sticker i mina ögon. Blir mycket bluffande då. Jag avskyr verkligen att låta någon "komma undan" med att höja med, som du sa, typ A3 när de höjer så fjantigt. Får väl vackert bita mig i läppen och kasta eller kanske syna nästa gång :cry:

 

Tycker att det ofta minihöjs med kassa äss, så jag kan väl fortfarande tycka att prefloppspelet är ok, även om man inte behöver göra det så ofta som jag gör, man blir ju lite lättläst då. Men då har ju floppen träffat honom och jag tror inte han släpper ett äss där. Tyvärr skar det sig mellan hjärnhalvorna. Vänster halva tyckte att han bluffade när han "gick före mig" på flopp och höger halva hann inte protestera och påminna om att han träffat äss :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...