Gå till innehåll

Visakort


strumpan19

Recommended Posts

Jag har sett på flera ställen här på forumet att man bara kan ta ut samma belopp som man satte in på sidan när man använder Visa. Eftersom Visa är den enda betalningsmetod jag vill använda så känns det som en ganska viktig fråga innan jag sätter in några pengar på ny Sida. Frågan är helt enkelt om detta stämmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett på flera ställen här på forumet att man bara kan ta ut samma belopp som man satte in på sidan när man använder Visa. Eftersom Visa är den enda betalningsmetod jag vill använda så känns det som en ganska viktig fråga innan jag sätter in några pengar på ny Sida. Frågan är helt enkelt om detta stämmer?

 

Det stämmer om pokersiten bara kan erbjuda kreditering av visa-kortet. De utnyttjar helt enkelt möjligheten att 'ångra' ett köp. Det är långsamt och är begränsat till det belopp som tidigare debiterats.

 

Allt fler pokersiter inför dock numera CFT, vilket är snabbare och inte har dessa begränsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Källa på det tack.

Men i dagsläget känns det inte som att man kan vara 100% säker på någon sida, tyvärr. ;-)

 

har ingen källa. Har för mig att det stod på forumet under senare delen av förra året. Att pp nog inte var skattefritt, vilket fick iaf mig att byta ställe.

 

Men vad vet jag. Förmodligen stämmer det väl inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag har sett på flera ställen här på forumet att man bara kan ta ut samma belopp som man satte in på sidan när man använder Visa. Eftersom Visa är den enda betalningsmetod jag vill använda så känns det som en ganska viktig fråga innan jag sätter in några pengar på ny Sida. Frågan är helt enkelt om detta stämmer?

 

Låter ju helsjukt ju. Hur är det tänkt att man ska ta ut sina pengar då?

 

Allt fler pokersiter inför dock numera CFT, vilket är snabbare och inte har dessa begränsningar.

 

CFT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju helsjukt ju. Hur är det tänkt att man ska ta ut sina pengar då?

 

 

 

CFT?

 

Jag trodde att CFT var ett mer allmänt begrepp, men ser nu att det praktiskt taget bara används av pokersajter och av de "payment gateway" företag som de använder för att genomföra betalningar. Se t ex http://www.endeavour.e-i-b-s.com/pages/gateway2.htm : "CFT is the ability to send money back to a credit card. CFT is a PAYOUT. Up to US$50,000 can be sent back to credit card at any time – the amount is not limited by the amount that was collected in the first place. "

 

Detta är alltså en tjänst som inte finns direkt hos t ex VISA. Och det är inte samma sak som en vanlig kreditering, som man alltid kunnat göra med alla betalkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...