Gå till innehåll

jag använder mig av trashtalk...det hjälper mitt spel, jag provocerar och dominerar


Celtic

Recommended Posts

jag har märkt att man kan påverka spelarna ganska mycket genom trashtalk,

fördelarna för mig:

1. spelarna tappar fokus

2. jag får någon slags mentalt övertag genom att kommentera deras bet, fråga vad de har för kort, avslöja mina...hihi, sen visa, mind game

3. folk blir indragna i mitt mindgame

4. jag provocerar och skäller ut ! om jag misstänker bluff...:mrgreen: efter ett tag börjar de visa sina kort...de ger sig in i leken...inte alla men alltid några

5. ofta spelar jag rollen av den "store mästaren" jag går in och köper blind med katastrofala kort, och om det inte kostar mycket går jag till showdown....där alla får se min taktik...

6. spelarna tappar respekten för mig helt....de flesta börjar bli övertygade att jag är berusad...de slappnar av och börjar syna mina bets

 

är det okej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

särskillt när jag spelar många timmar så går tiden fortare om man chattar,

jag varierar mitt skrivande och ämnen för att det ska inte gå att läsa mina kort, om jag tex får AA och slutar chatta...eller tvärtom,

jag har provat att inte säga ett ord, men det har inte gått bättre,

ok, på högre nivåer där snackar jag mycket mindre,

men på 0.5-1 och 1-2 dollar gillar jag att chatta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är trashtalk en svaghet, jag börjar trashtalka för att bekämpa tristess och sedan lägger jag all fokus på trashtalket istället för spelet 8-).

 

Ibland funkar dock trashtalket ganska bra(på låga nivåer), man spelar lite galet och ballar samtidigt ut i chatten så att fiskarna ska lägga märke till att man faktiskt spelar lite galet och när dom lagt märke till en så bytar man tempo. Tyvärr ser dom flesta någorlunda kompetenta spelare igenom en direkt alternativt mutar en men det är ju inte dom kompetenta spelarna man lever på. Att provocera någon som redan är halvitiltad är ju en klassiker som fungerar förvånande ofta på internet(låga nivåerna).

 

PS. Snackar om trashtalk på internet nu ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trash talk kan säkert vara lönsamt för enskild spelare, men jag tycker det är onödigt att göra fisken irriterad vid bordet. Skulle kunna tänka mig att det ökar risken för att personen ifråga lägger ner pokern istället för att komma tillbaka, ha trevligt, och donera mer pengar.

 

För egen del föredrar jag också en hyfsad ton runt bordet, roligare att spela då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar ibland köra en omvänd trashtalk. Där jag berömmer spelares spel och uppmuntrar. Kan börja diskutera saker som inte har med poker att göra. Vara en allmänt trevlig kille mao. Detta brukar leda till ett löst ledigt och passivt spel runt bordet. Vilket är precis vad man vill ha.

 

Men ofta spelar man ju flera bord och då blir det mycket att hålla reda på om man ska chatta oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är själv helt övertygad om att det i längden är bättre att hålla en trevlig ton. Visst kan det vara så att man kan få ngn på tilt en stund, men i längden är jag garanterad om att hålla fiskarna på gott humör så det går att dra upp en och annan per dag än att slänga ner en dynamitgubbe bland dem. Då får man ju endast upp en del av fisken, samt att resten försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har märkt att man kan påverka spelarna ganska mycket genom trashtalk,

fördelarna för mig:

1. spelarna tappar fokus

2. jag får någon slags mentalt övertag genom att kommentera deras bet, fråga vad de har för kort, avslöja mina...hihi, sen visa, mind game

3. folk blir indragna i mitt mindgame

4. jag provocerar och skäller ut ! om jag misstänker bluff...:mrgreen: efter ett tag börjar de visa sina kort...de ger sig in i leken...inte alla men alltid några

5. ofta spelar jag rollen av den "store mästaren" jag går in och köper blind med katastrofala kort, och om det inte kostar mycket går jag till showdown....där alla får se min taktik...

6. spelarna tappar respekten för mig helt....de flesta börjar bli övertygade att jag är berusad...de slappnar av och börjar syna mina bets

 

är det okej?

 

Ofta tycker jag att folk som håller på och svamlar i chatten är spelare som tappar tålamodet snabbt. Jag håller alltid koll på dem och väntar ut ett läge att stacka av muppar som dig. Som sagt: Håll fisken på bra humör i stället. Provocerar du dem kan de börja tänka igenom sina belsut och börja spela bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Brukar ibland köra en omvänd trashtalk. Där jag berömmer spelares spel och uppmuntrar. Kan börja diskutera saker som inte har med poker att göra. Vara en allmänt trevlig kille mao. Detta brukar leda till ett löst ledigt och passivt spel runt bordet. Vilket är precis vad man vill ha.

 

Men ofta spelar man ju flera bord och då blir det mycket att hålla reda på om man ska chatta oxå.

 

word!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...