Gå till innehåll

Poker på femman


KenHag

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur i h*** kan man tycka att Tobbe spelar bra?? Han spelar ju som en kratta...det enda bra han gjort va 99 folden i slutet ( som han ändå gick med alltför långt i) Ni som tycker han har spelat bra får gärna berätta varför!!

 

Undrar också det. Iofs, inte så jävla lätt att spela när folk sitter och gör moves mot en hela tiden eller när 15 pers synar preflop varje gång han raisade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara überkritisk eller så men hur resonerade man när Emma A brainstormades fram till värdinna eller vad man ska kalla det.

 

Jag menar: Clicky-clicky-länky

 

Människan är väl inte direkt creddig i tv-kretsar?

 

Ja, men du vet så är det idag...hon är inte den enda okvalificerade, ytliga person som fått komma fram...

 

Idag räcker det med en person som de anser vara lite framåt och fart i och så lite fix o trix med frisyr, kläder och style...simsalabim så har vi något som går hem och säljer bra...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men du vet så är det idag...hon är inte den enda okvalificerade, ytliga person som fått komma fram...

 

Idag räcker det med en person som de anser vara lite framåt och fart i och så lite fix o trix med frisyr, kläder och style...simsalabim så har vi något som går hem och säljer bra...!

Jo, tyvärr är det ju så. Det känns bara så jäkla påtvingat med en värdinna. Vilken roll fyller hon där överhuvudtaget som inte hade kunnat göras av t.ex kommentatorerna? Är vi öht intreisserade av något annat än att se pokern?

 

Se det så här. För vem har man gjort programmet? Med tanke på sändningstiden så ligger det ju nära till hands att anta att bara riktigt pokerintresserade människor kommer att se det, right? Vill vi då se poker eller flams-Emma (ja, hon är flamsig) intervjua spelarna?

 

Tja, med all jäkla reklam så skulle jag då hellre se att de skar bort intervjuerna och inriktade sig på pokern. Om de tvunget måste ha något mellansnack, klipp då in lite korta citat eller liknande från spelarna mellan ett par händer.

 

 

/end rant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, tyvärr är det ju så. Det känns bara så jäkla påtvingat med en värdinna. Vilken roll fyller hon där överhuvudtaget som inte hade kunnat göras av t.ex kommentatorerna? Är vi öht intreisserade av något annat än att se pokern?

 

Se det så här. För vem har man gjort programmet? Med tanke på sändningstiden så ligger det ju nära till hands att anta att bara riktigt pokerintresserade människor kommer att se det, right? Vill vi då se poker eller flams-Emma (ja, hon är flamsig) intervjua spelarna?

Jag kan tänka mig att de aldrig fått göra programmet om det inte slängt in lite "Flams-Emma" som frågar ut pokerspelare. Nu fick de säkert göra programmet men tvingas sända på en usel tid men alternativet med ett mer "Professionellt" stuk på programmet hade vi nog tyvärr aldrig fått se.

 

Som vanligt så får vi se väldigt få händer men mycket tyder ju på att Antonius gärna spelar ATC om han har position. Jag vill se honom trycka ut Tony G snart...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här programmet var riktigt bra, flera roliga poter. de knijff livade upp spelet rätt bra

 

Japp, detta var helt klart det bästa programmet än så länge. Hoppas inte Alexander Roumeliotis från avsnitt 2 tar illa upp nu... ;-)

 

Antonius öste på bra. Tobbe Persson var fortsatt iskall och liknelsen med en ledsen hundvalp står kvar. Juha inger respekt även om han kanske är i tajtaste laget för att göra bra TV-show. Kniven drog upp snittet till 50% skalliga killar vid bordet och spelade bra TV-poker. Dansken bidrar inte till så mycket i mina ögon men är säkert duktig. Slutligen växte Ocklind mycket i mina ögon när han utnyttjade sin tajta - rädd om pengarna image - för att sno åt sig $6k från Kniven. Snyggt Johan! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första reklampausen var sju minuter. Orkade inte kolla hur lång nästa var.

 

Se det så här. För vem har man gjort programmet? Med tanke på sändningstiden så ligger det ju nära till hands att anta att bara riktigt pokerintresserade människor kommer att se det, right? Vill vi då se poker eller flams-Emma (ja, hon är flamsig) intervjua spelarna?

 

Tja, med all jäkla reklam så skulle jag då hellre se att de skar bort intervjuerna och inriktade sig på pokern. Om de tvunget måste ha något mellansnack, klipp då in lite korta citat eller liknande från spelarna mellan ett par händer.

 

Kolla programmet på webben istället. Där är reklamsnuttarna bara 10 sekunder och du kan titta när du vill.

 

http://kanal5.se/web/guest/webbtv/k5videoplayer/playlist-name/Poker+305/none/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte bra på poker men jag fattar inte heller hur man kan tycka Tobbe är bra. Sitter och synar med två överkort, 10 o Q på floppen och sen viker han på turn. Om han inte planerar något annat än att vika mot bet på turn fattar jag inte hur han tänker. Lika fiskig som alla klantar jag möter på mina nivåer. Givet att det ska komma bet på turn känns det med som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hysteriskt roligt när Antonius har färgdrag och överkort och hålstege(?) på turn, och en betar, då säger Nalle: Antonius MÅSTE folda eller gå all in, han kan inte göra något annat. Vad gör Antonius? Jo han synar :-)

 

han är juh den sämsta Kommentatorn i pokerns historia . skulle va roligt o se han spela skulle säkert gå back 150000$ på 1 program!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutligen växte Ocklind mycket i mina ögon när han utnyttjade sin tajta - rädd om pengarna image - för att sno åt sig $6k från Kniven. Snyggt Johan! :-D

Reraise med J10 var ett "intressant" spel som gick hem.

 

Det känns dock sådär när han sitter och bloggar i Expressen och där förklarar hur alla hans spel var "rätt tänkt". Det är ju lite lättare nu när han fått se vad motståndet satt på för händer.

 

Tips till Johan om du läser detta: Skriv hellre om stämningen vid bordet, schyssta kommentarer och händer som inte visades i TV. Att skriva om reads med facit i hand känns inte trovärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg mitt första "Poker" på kanal 5 härom kvällen. Tyckte det var intressant att se "riktiga" och välkänt duktiga pokerspelare (dock några kvalspelare) spela om stora summor. Skönt att slippa dessa vanliga jävla jippo med två proffs, 2 så kallade kändisar samt kvalspelare ala Pokermiljonen.

 

Men det jag störde mig som FAN på var att dom ändå ska ha en totalt oinsatt person i dessa sidoreportage, dvs Emma Andersson. Detta är inte menat som något dumt "hon är en sån bimbo"-påhopp utan jag ifrågasätter varför man väljer en sån som Emma Andersson. Vad kan hon om poker?? Inte mer än vi som kollar på programmet i allafall. Men ändå ska denna person står där och ställa sina dumma frågor!

Som motvikt kan man ju ge exempel att vi säger att vi bjuder Sveriges främsta fotbollsspelare och har en inomhus-cup bestående helt enkelt av Sveriges fotbolls-elit! Vem ska vi sätta som reporter och ställa frågor till spelarna? Glenn Strömberg??..nej! Tomas Brolin??..nej nej!

"Bonde söker fru-Fredrik" då?? JAAA men det blir ju bra!!

 

Sen är det ju sorgligt att pokern-världen inte kommit längre än att "grabbarna" sitter vid bordet och spelar och "brudarna" ska springa runt om bordet med tajt tröja! Ja jag vet att det är en låg procent av Sveriges pokerspelare som är kvinnor..jag vet!! Men ändå...känns så B liksom!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan Nalle spela poker ens? Han låter som om han kommenterar en 1$ SNG hela tiden där målet i varje pott är att få motståndaren att lägga sig. Någon som vet något om han föresten? Är han proffs? Har han vunnit något etc

 

I övrigt tycker jag poker är riktigt underhållande. Spännande poker med spännande skandinaver. Finfint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan Nalle spela poker ens? Han låter som om han kommenterar en 1$ SNG hela tiden där målet i varje pott är att få motståndaren att lägga sig. Någon som vet något om han föresten? Är han proffs? Har han vunnit något etc

 

I övrigt tycker jag poker är riktigt underhållande. Spännande poker med spännande skandinaver. Finfint.

 

han är proffs ja tror han spelar typ 10-20 cg 6 max på b2b

 

http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=1489:-D skit länk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan Nalle spela poker ens? Han låter som om han kommenterar en 1$ SNG hela tiden där målet i varje pott är att få motståndaren att lägga sig. Någon som vet något om han föresten? Är han proffs? Har han vunnit något etc

 

I övrigt tycker jag poker är riktigt underhållande. Spännande poker med spännande skandinaver. Finfint.

 

 

PLZ!!!! En av de kändaste pokerspelarna i Sverige. Känd för att hålla låda vid bordet och konsumera en del alkohol. Underhållande att ha vid bordet tycker jag, men många irriterar sig på killen. Ingen vidare kommentator. Ken höll absolut toppklass, så synd att det blev så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...