Gå till innehåll

Natt-skiftstråden - För oss som har tråkigt på nattskiftet


Rush_Of_Joy

Recommended Posts

Jag efterlyser en tråd där vi små-gäspande arbetare kan slöskriva om vad som händer på jobbet, vilka fyllon man tagit hand om, hur tråkig jour-passet är, hur mycket kaffe man kokat i fikarummet osv, ja vad som helst - jag vet att ni likasinnade finns där ute. Dela med er av nattens upplevelser.

 

Kanske finns det redan en "jobb-tråd" men min detaljerade sökning på "Jobb" och "jobbet" gav inget resultat, förutom 31 sidor :roll: (ja, jag är trött och sämst. Känns som att jag kommer få mkt skit för detta, då det med 95% sannolikhet redan finns en sådan tråd)

 

Vägled mig rätt eller låt mig skapa denna eftertraktade tråd genast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag definitivt att du ska göra :)

 

Slutade mitt pass nyss, jobbar på Icehotel i Jukkasjärvi btw och nattskiften där kan vara allt från lugna till ... intressanta. Som förra natten, då dottern som blev påkommen av sina föräldrar att ha sex i damtoan med en förfriskad engelsman. Mer av detta tack!

 

Jag börjar 22 imorgon (idag) så förhoppningsvis kanske man kan fördriva tiden med att bara svamla och skriva strunt här :)

 

Kan man kanske få börja kalla denna för "Den officiella nattskifts-tråden"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan, nice! Hur gammal var dottern? Berätta mer om hela incidenten. SLÖ SCEN ALLTSÅ!

 

Skulle gissa kring 18-20 års åldern, hon och hennes syster + föräldrarna var på familjetripp (måste man ha föräldrarnas ögon i nacken när man är 18+? :shock:) Hursomhelst, hon och killen satt och hånglade ett bra tag i lobbyn, deras vänner gick runt och fnittrade och fotade dem, de blev less och sugen på något helt annat och begav sig mot damtoan. När min arbetskollega ska kolla toan så ser hon en bh och svart hår sticka ut ur en av toaletterna, riktigt tydligt också, jag var självklart tvungen att checka det jag med :-) Senare kommer farsan till receptions-disken och frågar om vi sett hans döttrar "Nääeee de har vi inte sett på ett tag" ^^ svarar vi såklart

5 min senare passerar en upprörd mor och fadern lobbyn och man hör henne uttala orden "toilet" och "sex" :rolleyes: och senare kommer dottern gråtandes och vill ha sin sovsäck. Snacka om total förnedring, what a night.

 

Whine whine

 

Du ska inte ringa när jag sover eller jobbar ;-) bättre timing från dig, tack.

 

Nog har man några gamla historier på lager men de får vi ta IRL, orka skriva ^^

 

Få se om det händer något intressant i natt som man kan föra vidare här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattjobb!

 

Nu får jag upp ögonen, det måste ju vara sjukt nice. Jag menar på morgonen händer inget, om man nu lyckas uppleva denna, själv brukar min morgon börja vid 14-15 på dagarna om jag inte har skola, där det oftast blir all nightning.. Iaf, nattjobb..min kropp tycks vara created för att sova på dagen. Tips på fler nattjobb?! Så sjukt tråkigt att behöva sätta sig på ett tåg till landens ingenstans och frysa ihjäl efter plugget :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brolija: Nattskift is the shit - det är jävligt sweet att bara kunna koppla av vid datorn här eller sitta o spela mario på min nintendo ds, och få betalt för det + ob-tillägg på det hela. Fast det är bara en natt till efter det här och sen börjar jag jobba förmiddag *dooh!*. Om du pluggar så kanske ett garderobsjobb på diverse krog/nattklubb på helgerna skulle passa? Jag har jobbat i garderob och visst, det är jobb hela tiden fast det är inte 8 timmars standard jobb och man börjar kring 22 beroende på krogens öppettider så det är rätt okej som extraknäck när ekonomin stryper en.

 

Fast plugget tar ju död på en så det räcker så man behöver ju faktiskt lediga helger, men helt upp till var och en.

 

Memory: Cries in vain with you :-( Blir det nattvaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brolija: Lönen är tyvärr inget vidare (Hotell & Resturang avtalet måste vara det sämsta av de alla) men när man knappt gör något arbete så är det nästan olagligt att klaga, och hellre hotell än garderob, alla dagar. Har inte provat komma åt pokersiter eller klienter men att spela är nog ingen idé om man får 10 stressande gäster och man sitter på nöthanden i en fet pott :-P

 

Memory: Bättre nån timma sömn än att se dubbelt på jobbet pga sömnbrist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 min kvar, sen hem och kanske slölira en sng (egentligen ska jag tight-grinda då rullen börjar backa pga lös-spel, dvs undvika slöspel efter man slutat jobbet) Jag borde sova eller hur? Ska hämta morsan med bil kring kl 16 så visst vill man sova mer än 6 timmar åtminstone.

 

Så en utlovad anekdot. Förra året (tror jag) innan jag jobbade här så fick en av gästerna ett ganska speciellt morgonuppvaknande av en objuden gäst. Gästen råkade vara en Alaskan Malamute (http://www.dkimages.com/discover/previews/946/55006019.JPG) från hundspannet som kommit av sig från sina vänner och på något sätt kommit in i hotellet och traskat in i gästens rum. Jag kan föreställa mig hur överasskad han vart (och hur långa bromsränderna vart), morgontrött och frusen, ser ett par lysande ögon i mörkret :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Brukar jobba då och då på en liten pub. Förra veckan var det bokat och det befann sig ca 120 fylla ungdomar.

 

Vi brukar med jämna mellanrum kolla in toaletterna, så dom ser fräscha ut, papper finns m.m Ena toan består av 3 rum, till vänster en dörr till en vanlig toa, i mitten bara ett handfat och till höger en pissoar. Jag går och och möter en tjej i mittenrum som står och kollar ner i golvet, till vänster är det låst, till pissoaren är dörren stängd, brukar aldrig vara det.

 

Jag öppnar dörren till pissoaren och möts av ett vrålskrik, där sitter 3 tjejer och kissar i pissoaren. Stängde dörren snabbt, skakade lite på huvudet och skrattade för mig själv och återvände till baren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...