Gå till innehåll

Ont i bröst/rygg efter Laptop-sittande?


FreePlopp

Recommended Posts

Yo!

 

Har märkt av en grej då jag suttit vid min laptop några timmar.

Det ska nu dock inskjutas att jag har någon form av panikånges/hypokondri, MEN efter några timmars Laptop-sittande så får jag ont i bröst och rygg. Det värker och värker, och så tänker jag att "nu är det kört". När jag sedan är uppe och går lite så går det över. Märkte av detta idag, och jag blev lika orolig då. Är livrädd för hjärtinfarkter och dylikt, och tror som sagt att min sista timme är slagen när smärtorna tilltar.

 

Någon som har känt av något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo!

 

Har märkt av en grej då jag suttit vid min laptop några timmar.

Det ska nu dock inskjutas att jag har någon form av panikånges/hypokondri, MEN efter några timmars Laptop-sittande så får jag ont i bröst och rygg. Det värker och värker, och så tänker jag att "nu är det kört". När jag sedan är uppe och går lite så går det över. Märkte av detta idag, och jag blev lika orolig då. Är livrädd för hjärtinfarkter och dylikt, och tror som sagt att mina sista timme kommen när smärtorna tilltar.

 

Någon som har känt av något liknande?

 

Låter som mig upp i dagen. Enda som hjälper för mig och som stillar min-sista-timme-är-kommen-tankarna är en 70a, bättre för stunden, sämre på sikt, men man ska njuta så länge det varar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La ner all form av träning helt förra året då pokern tog all tid.

Jävla poker. :evil:

 

Ska dock återuppta den största delen av min vanliga träning igen.

Det som var så märkligt är att första gången jag kände av det här, var när jag låg i sängen med lappisen, hade precis käkat lite och glodde på film.

Kände smärtorna, tryckande över bröst och rygg, sen ställde jag mig upp, blev yr i bollen och sedan hörde jag bara höga hjärtslag som sista grej "innan jag skulle dö". Jävligt otäck känsla, men så bara gick det över. Helt sjukt.

Tror ju inte att det är något hjärtfel/blodpropp då jag varken har anlag för det, eller ens är nära 50-strecket. :roll:

 

Ska uppsöka en ryggdoktor och "hoppas" att det är där felet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även vara låsningar i bröstryggen..de ger en slags "tryckande" känsla i bröstet..känns när man tar djupa andetag..kiropraktor eller naprapat kan "låsa upp" 8-) Kan även funka med huskuren "hänga över någon annas rygg.." Om du förstår hur jag menar..?

 

Tack för tipset.

Ska testa detta. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"ryggdoktor" är såklart bra om du vill ha hjälp för stunden.

De låser upp på 15 min o kostar skjortan.

Efter en tid får du samma problem igen eftersom du inte ändrat ditt leverne

och då står "ryggdoktorn" gladeligen där o tar dina pengar igen.......

 

 

Nä träning är nöten i det här fallet.

 

Gå hellre till en sjukgymnast som har koll på läget....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du säger ju att du lider av panikångest, spm är jävligt vanligt hos folk för övrigt, och ett av symptomen är just detta "tryck" över bröstet och hjärtklappningar, själv varit med om det sjukt många gånger, och man blir lika rädd varje gång.

 

Att gå o snacka ut med en doktor/psykiater finns inte för mig då jag anser att jag fixar det själv, men det smartaste är nog att kontakta nån kunnig inom området.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...