Gå till innehåll

Regelfråga turnering


Recommended Posts

Är lite osäker vad som gäller i följande situation:

 

blinds 25/50

 

UTG limpar

UTG+1 Raisar till 400 (en höjning på 350)

4 personer bakom synar

 

BB går allin för 475 totalt (en höjning på 75)

 

Nu går UTG all in för 3000 totalt.

 

Vad gäller nu ?

 

1. UTG får göra denna raisen.

 

2. UTG får endast folda, syna eller höja upp till 750 totalt vilket är en komplettering upp till en minimiraise.

 

Tacksam för svar.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Läs igen ola. Utg limpade, utg+1 höjde. utg får höja vad han vill (förutsatt att det är NL)

 

1.

 

Då backar jag bandet... UTG får då göra precis vad han vill

 

Hade det varit UTG som höjde så hade han inte kunnat höja igen

 

Fel av mig :-) Det händer en gång om året, synd att det ska vara så tidigt i år :-)

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag tar den här som dagens fråga på poker.se, faktiskt. Jag är ju inne i ett sim av regelfrågor där.

 

Kan ta förklaringen till varför domslutet är som det är också.

 

UTG +1 (och alla andra spelare utom UTG) får ju bara syna/folda, jag hoppas att alla är medvetna om det, och varför.

UTG får däremot agera precis som han vill. Varför? Jo han agerar ju inte på BBs all-in, utan han har ju även UTG+1s höjning att agera på.

 

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En följdfråga till detta.

 

Finns det något läge i NL där en spelare endast får "completa" en raise, om det har kommit en reraiseallin som är mindre än halva orginalbeten/raisen?

 

Eller är det endast i fixed? Eller kanske inte ens där ?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ungefär såhär..?

 

En följdfråga till detta.

 

Finns det något läge i NL där en spelare endast får "completa" en raise, om det har kommit en reraiseallin som är mindre än halva orginalbeten/raisen?

 

Eller är det endast i fixed? Eller kanske inte ens där ?

 

Jag tror jag tar den här som dagens fråga på poker.se, faktiskt. Jag är ju inne i ett sim av regelfrågor där.

 

Kan ta förklaringen till varför domslutet är som det är också.

 

UTG +1 (och alla andra spelare utom UTG) får ju bara syna/folda, jag hoppas att alla är medvetna om det, och varför.

UTG får däremot agera precis som han vill. Varför? Jo han agerar ju inte på BBs all-in, utan han har ju även UTG+1s höjning att agera på.

 

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...