Gå till innehåll

Vilken browser ska man ha?


BingoBenny

Recommended Posts

Alltså, Firefox är föööör kasst, allt laggar sönder i den browsern, kan inte ha uppe två flikar lite "tyngre hemsidor" utan att hela datorn håller på att braka ihop.. Så vilken browser ska man ha?

 

IE gillar jag inte direkt heller. Finns det någon browser som på ett bra sätt ordnar alla lösenord man har på olika sidor, dvs. så man lätt kan importera/exportera dessa ifall man skulle bestämma sig för att formatera osv.

 

Thx!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox fungerar fläckfritt på min dator! Du kanske borde fundera på att rensa din dator eller kanske köpa en ny!

 

Peace

 

Skumt, jag har en AMD Turion 64 med 1gig ram, man tycker ju att det borde att gå och surfa på den. Nyformaterad för övrigt.

 

EDIT: Det laggar bara när jag har typ 2-3 flikar med Aftonbladet. Allt annat flyter på. IE däremot laggar ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FF2 har väl nån minnesläcka som ska fixas till FF3, dock har jag inga problem med 1gb ram med betydligt fler flikar o fönster.

 

(kan det bero på tex att jag har spärrat både script och banners)

 

Samma här kan ha hur många flikar uppe som helst utan att det laggar. Men tycker inte du ska använda dig av IE, de har för många säkerhetshål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FF2 har väl nån minnesläcka som ska fixas till FF3, dock har jag inga problem med 1gb ram med betydligt fler flikar o fönster.

 

(kan det bero på tex att jag har spärrat både script och banners)

 

Wohoo, nu när jag har stängt av Java så flyter allt på. Men man vill ju helst ha java aktiverat, gaah..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör oftast ff2 men har mer och mer börjat gå över till opera som är en liten pärla. testa den om du inte är nöjd

 

Same, opera ligger på ~90kb i minnet, hoppar aldrig över 120.

Hängt sig en gång, laggat ett femtal gånger. på 2månader, varav flera gånger jag låtit Opera stå uppe flera dygn med +10 tabs. När den laggat är det troligtvis pga för lite minne, när jag kollat rippade dvd's. (har 340mb ram)

 

Enda jag har problem med är att få över mina greasemonkey scripts till opera. Har du något tips? Om du har klarat det själv alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade nu, men det hjälpte inte så mycket..

 

Är det någon speciell sida du surfar på hela tiden? med java applikationer v.s

isåfall kan du ta bort javafunktionen för just de sidorna, med expempelvis adblock+ R.i.P eller stylish

 

*edit; det går i Opera utan plugins

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt, jag har en AMD Turion 64 med 1gig ram, man tycker ju att det borde att gå och surfa på den. Nyformaterad för övrigt.

 

EDIT: Det laggar bara när jag har typ 2-3 flikar med Aftonbladet. Allt annat flyter på. IE däremot laggar ingenting.

Sluta köra flera flikar med Aftonbladet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...