Gå till innehåll

Datorhaveri laptop


Hanna84

Recommended Posts

Min laptop havererade nar jag stangde av den genom att trycka pa stombrytaren. Precis innan hade jag forsokt starta windows media player for att spela en film som jag laddat ner. :cry:

Nu nar jag forsoker starta datorn sa kan windows ej startas.

Ar det nan som har nagra tips pa hur jag kan fa igang windows? helst utan att ominstalera efetrso, jag ej har den CD-skivan...

 

Tack pa forhand!

 

Hanna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett enkelt och rätt billigt sätt är att köpa en ny hårddisk och instalera windows på den och använda den andra som slav.

Så länge det inte är disken som är helt paj kan du nog rädda det mesta på den vägen.

 

Jopp, gör jag så gott som alltid vid nyinstallation, men även det betydligt lättare på stationära, men saknar man skiva är de ju värre det också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hanna: om du inte är så hemma på det så snacka med en data firma.

 

Annars finns det en adapter du kan köpa. så att du kan koppla in 2.5" disken från lappen in i en stationär.. Sedan kan du kopiera över...

 

Kör du vista? Anv diskshrink isf.. skapa en ny partion. Installera windows där.. Och sedan kan du kopiera över som vanligt...

 

Kanske funkar detta på winxp med.. har inte behövt göra det själv på winxp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...