Gå till innehåll

Dom sämsta filmerna någonsin


BingoBenny

Recommended Posts

  • Svars 132
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Frankenfish var ju inte direkt någon höjdare.

 

Annars vill jag föreslå att Ondskan nomineras från sverige.

 

Vidare måste jag här nämna Beowulf(En äldre version med ständiga mickdumpningar och helt obegriplig dialog).

Det är något av det absolut sämsta och tärdaste jag bevittnat. Silikonbystiga damer i porrutstyrsel under nån sorts sinnessjuk medeltid, fast man får givetvis inte se det allraheligaste -mao till och med sämre än porr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sömnpillerna Apocalypse Now Redux och Lost in Translation är fantastiskt dåliga. Apocalypse såg jag klart enbart eftersom jag satt inträngd i en bio, mitt livs tre hemskaste timmar.

 

 

Skumt å höra nåt sånt om sin absoluta favoritfilm, Apocalypse Now alltså. För övrigt också imponerande att de kan lyckas klämma in 4-5 av filmhistoriens bästa scener i en och samma film.

 

 

"Alexander" måste väl annars vara en av de sämsta storproduktionerna, iaf på senare år. Försöker tänka på äldre filmer, de flesta riktigt, riktigt dåliga filmerna har ju ofta ett visst underhållningsvärde. Alexander lyckades faktiskt vara båda riktigt, riktigt kalkonusel och samtidigt långtråkig.

 

Nä kommer inte på nån värre för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taxi Driver.

 

Okej, vad är det... hur kan du...eller ... vet inte vad jag ska skriva faktiskt. ... Jävla konstigt är det iaf.

 

Jag kan förstå att att Apocalypse Now inte faller vissa i smaken då den är ganska speciell. Men Taxi Driver, vad kan man tycka är dåligt med den? Hjälp mig någon, förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Gangster" är troligen den sämsta svenska i alla fall. Sämsta Hollywood är svårare då det spelas in så sjukt mkt kasst årligen men "Broken Arrow" och "Charlies Angels 2" ligger rätt bra till.

 

Orka klaga på Lost In Translation förresten. Det är ju som om man skulle nominera Beatles som världens sämsta band.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid lika roligt när folk blir så bestörta över att någon film de själva inte förstår får ett i deras ögon ett alldelles för bra betyg. Då är den helt plötsligt inte längre bara dålig eller medioker i deras ögon utan helt plötsligt bland världens sämsta film, att nämna American Beauty, 300, Lost in Translation osv är ju fruktansvärt underhållande, hade de inte fått såpass mottagning så hade ni knappast namedroppat de filmerna här.. och Apocalypse Now ?!

 

Jag hatar hur pass överskattad sagan om ringen och gudfadern är på imdb.. betyder inte att jag tycker de är dåliga filmer direkt.

oh en själsfrände :)

 

Ett fett utsträckt finger till er som hatar Arne svartneger, han har ju gjort flera riktigt bra popcorn filmer. Tom last action hero ägde ju.

 

Sen en film som av nån anledning fått fetingbetyg på imdb(därför jag tar upp det, hatar när filmer får oförtjänt mkt cred) men som är rena lågbudget eposet är Atonement. Se andarnas hus istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt å höra nåt sånt om sin absoluta favoritfilm, Apocalypse Now alltså. För övrigt också imponerande att de kan lyckas klämma in 4-5 av filmhistoriens bästa scener i en och samma film.

 

 

"Alexander" måste väl annars vara en av de sämsta storproduktionerna, iaf på senare år. Försöker tänka på äldre filmer, de flesta riktigt, riktigt dåliga filmerna har ju ofta ett visst underhållningsvärde. Alexander lyckades faktiskt vara båda riktigt, riktigt kalkonusel och samtidigt långtråkig.

 

Nä kommer inte på nån värre för tillfället.

 

Guldkompassen från 2007 är nog snäppet värre.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Running scared" toppar nog kalkonlistan för min del, åtminstone i modern tid. När huvudpersonen efter att ha blivit utsatt för ishockeymisshandel, och dödat lite människor, och därefter inte åker hem till sin oroliga familj utan åker och sätter sig på en diner för att äta lite, då tyckte jag att kalkonbetyget var ett faktum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Running scared" toppar nog kalkonlistan för min del, åtminstone i modern tid. När huvudpersonen efter att ha blivit utsatt för ishockeymisshandel, och dödat lite människor, och därefter inte åker hem till sin oroliga familj utan åker och sätter sig på en diner för att äta lite, då tyckte jag att kalkonbetyget var ett faktum.

hög "hUh?" faktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då har jag skummat igenom tråden och till mina stora förvåning har följande filmer listats:

 

The Village

Ingmar Bergmanfilmer

Woody Allenfilmer

Sin city

Apocalypse Now Redux

Lost in Translation

300

Big fish

Pirates of the Caribbean

American Beauty

Mona Lisas leende

Hithch

In her shoes

Taxi Driver

Arn - Tempelriddaren

Donnie Darko

Open Water

Ondskan

 

Det är väl en sak om man inte gillar dem, men att påstå att de tillhör skaran "en av de sämsta filmerna någonsin" är ju inget annat än ren lögn. Isåfall kan man inte ha sett speciellt många filmer, och definitivt inga äkta skitfilmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då har jag skummat igenom tråden och till mina stora förvåning har följande filmer listats:

 

The Village

Ingmar Bergmanfilmer

Woody Allenfilmer

Sin city

Apocalypse Now Redux

Lost in Translation

300

Big fish

Pirates of the Caribbean

American Beauty

Mona Lisas leende

Hithch

In her shoes

Taxi Driver

Arn - Tempelriddaren

Donnie Darko

Open Water

Ondskan

 

Det är väl en sak om man inte gillar dem, men att påstå att de tillhör skaran "en av de sämsta filmerna någonsin" är ju inget annat än ren lögn. Isåfall kan man inte ha sett speciellt många filmer, och definitivt inga äkta skitfilmer.

Word. Minst hälften av de där är ju riktigt riktigt bra. :shock:

 

Jag såg The Ten igår. Ny film där Jessica Alba är med typ 2 sekunder eller vad det var. Sämsta jävla filmen på länge asså. Nominerar den då jag inte kan se hur någon kan tycka den är bra. Möjligtvis för att Alba figurerar i 2 sek vilket slår många andra filmer. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då har jag skummat igenom tråden och till mina stora förvåning har följande filmer listats:

 

The Village

Ingmar Bergmanfilmer

Woody Allenfilmer

Sin city

Apocalypse Now Redux

Lost in Translation

300

Big fish

Pirates of the Caribbean

American Beauty

Mona Lisas leende

Hithch

In her shoes

Taxi Driver

Arn - Tempelriddaren

Donnie Darko

Open Water

Ondskan

 

Det är väl en sak om man inte gillar dem, men att påstå att de tillhör skaran "en av de sämsta filmerna någonsin" är ju inget annat än ren lögn. Isåfall kan man inte ha sett speciellt många filmer, och definitivt inga äkta skitfilmer.

 

American beauty är väl en av de bättre filmerna någonsin? Donnie Darko, Taxi driver, Big fish, Sin city, Apocalypse now, Ingmar bergman-filmer ligger väl alla på top 250 bästa filmer någonsin på IMDB?`Lost in translation ligger nog precis utanför listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...