Gå till innehåll

Top 3 bästa filmerna någonsin.


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ursch så svårt... riktigt tunga filmer man såg så längesen är så svår att relatera till nysedda smidfilmer som "the man from earth" och liknande, de flesta har ju ändå nämnt många av standardsvaren så att säga.

 

men vinnare 2007 blir nog helt klart 'the man from earth' för mig, möjligen att eftersom ajg var på mitt mest lekfulla humör då jag såg den 'transformers' ;>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Gudfadern

2. Scarface - sett den 26 gånger :mrgreen:

3. Pulp Fiction

 

Finns ju flera filmer som t.ex Lock, Stock and Two smoking barrels, Guds Stad, Snatch och liknande filmer som är hur grymma som helst och förtjänar en plats på listan.

 

Tror att fler håller med om att Lock, Stock and Two smoking barrels är sjukt bra. Värd att se ifall ni inte sett den!

 

Finns väl en filmtråd här på forumet, kanske ska söka mig dit :-P?

 

EDIT: Men fan da nu glömde man Goodfellas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 Bladerunner (så bra kan det gå när musik,manus,regi mm.är i toppklass)

 

2 Star wars episode 5 (man skall väl se hela serien antar jag, men filmerna har en kvalitetsmässig topp här.)

 

3 Monty pythons galna värld (aka the holy grail, meningen med livet är djupare, life of brian har mycket dagsaktuell humor än idag, men dessa riddare vinner på mängden helt odödliga repliker.)

 

Dessa är alla filmer som man kan se om varannat år när andan faller på, men skall man bara se en filmserie i sitt liv så är det så klart sagan om ringen som gäller..... så det är väl en bubblare då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns bara en förstaplats...

 

1. Matrix 1

 

Svårt att hitta en andraplats men det får bli...

 

2. Lord of the rings - trilogin

 

Tredje plats är sjukt svårt...men jag sätter ändå...

 

3. Armageddon som trea.

 

Man kan ju spy för mindre, hoppas du inte är seriös.. Den första är väl ok men resten är ju den värsta sörjan USA kan komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
OMGOMG:mrgreen:

 

Utan inbördes ordning.

 

Shrek

Rocky

Pulp fiction

 

Snakes on a plane är ju legendarisk, "you have to listen to me. I'm trained for this kind of situations".

 

OBS! Jag är ganska ironisk även om underhållningsvärdet i den filmen är otroligt högt. Ska ta och se Black sheep idag. Muterade får går bärsärk i Australien. Vem fan kommer på något sånt? Är det liksom: "alltså... alla riktigt läskiga djur som ormar, spindlar och sånt har ju redan använts. Vi måste komma på något nytt. Vad finns det för djur som skulle kunna skrämma folk? Får kanske? Ja, det tar vi!"? Det är väl bara kor som känns mer harmlösa än får?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...