Gå till innehåll

Alkoholflaskor i bruna papperspåsar


Supertequila

Recommended Posts

Jag har hört att man använde dessa bruna papperspåsar för att avgöra om en person fick handla eller ej. Var man brunare än påsen blev man nekad. Någon som kan verifiera sanningshalten i detta?

 

OnT: Förmodligen är det olagligt precis som i Sverige att dricka alkohol på offentlig plats om området inte är inhängnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att man använde dessa bruna papperspåsar för att avgöra om en person fick handla eller ej. Var man brunare än påsen blev man nekad. Någon som kan verifiera sanningshalten i detta?

 

OnT: Förmodligen är det olagligt precis som i Sverige att dricka alkohol på offentlig plats om området inte är inhängnat.

 

Jag har för mig att det inte är olagligt i Sverige längre sen vi gick med i EU, fast inte riktigt säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att man använde dessa bruna papperspåsar för att avgöra om en person fick handla eller ej. Var man brunare än påsen blev man nekad. Någon som kan verifiera sanningshalten i detta?

 

OnT: Förmodligen är det olagligt precis som i Sverige att dricka alkohol på offentlig plats om området inte är inhängnat.

 

Det var olagligt på Hawaii när jag bodde där 2000. Och det gäller nog ännu och i fler delstater.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Negerversionen låter ej troligt, jag tror att det används oftare av alkisarna i syfte att de döljer flaskan samt värmer händerna oftare.

Vem f* bryr sig om div kommuners egna lagar btw?

 

I sverige får de ju ta in en för förargelseväckande beteende ändå, om de känner att de behöver en anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser man jämt i amerikanska filmer. Varför stoppar de flaskan i papperspåsar när de dricker utomhus? Någon lag som reglerar detta?

 

Följdfråga: varför bär kvinnorna i amerikanska filmer jättestora pappersbåsar utan handtag när de har handlat på en supermarket? De ser vanligen alldeles hjälplösa ut och måste ha hjälp av en MAN för att bära in dem i huset. Har amerikanerna inte uppfunnit handtag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket skitsnack i denna tråd. Det är förbjudet att dricka alkohol offentligt i de flesta staterna i USA, har man dock en påse över flaskan så är det okej eftersom folk inte vet vad det är man dricker. Polisen kollar inte vad du har i påsen, så länge du inte visar vad du dricker så får du göra det var du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga: ........ Har amerikanerna inte uppfunnit handtag?

 

Kan vara för att de amerikanska kvinnorna är så fula o feta att det inte är någon karl som kan tänkas sätta på en. På det sättet kommer kvinnorna närmare mannen.. eller så kan det bero på att handtag på papperskassar är totalt skit om man köper mer än toapapper och servetter.

Gott nytt år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...