Gå till innehåll

Folda monster på bubblan?


Recommended Posts

Blinds 200/400 (9-manna, tre priser)

 

UTG (t1655)

Button (t1300)

SB (t7610)

Hero (t4435) (BB)

 

UTG folds

Button calls t400

SB raises to t1600

Hero - spelar vilka händer, och hur?

 

Inte min hand, men read på SB är att han är "ganska" aggressiv. Button är självklart en mupp.

 

1. Vi kan folda och vänta på att bubblan spricker. Vilket vi gör med allt utom monster.

2. Har vi någon Fe att spela på? Linjen Hero push, button folds, SB calls är väldigt dåligt för oss. Och nog fan kommer knappen att hitta folden här ganska ofta?

3. Syna. Bästa alternativet tycker jag. Lägger sig knappen spelar vi givetvis extremt tight post flop. Syna och förlora ger oss fortfarande en mycket god chans att hamna i pengarna.

 

Så, folda nästan allt, syna med vad? JJ+? AQ+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Blinds 200/400 (9-manna, tre priser)

 

 

Inte min hand, men read på SB är att han är "ganska" aggressiv. Button är självklart en mupp.

 

Nope det är han inte.

 

Detta är ett viktigt koncept om man vill vandra upp i nivå. Han synar bara därför att han kan vika om två andra spelare hamnar allin. och han har chans på ITM-plats. Det är det som är alnledningen till att du inte skall pusha. Låt SB käka upp hans stack och riskera inte att bubbla själv.

 

Det krävs QQ+ för att pusha här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope det är han inte.

 

Detta är ett viktigt koncept om man vill vandra upp i nivå. Han synar bara därför att han kan vika om två andra spelare hamnar allin. och han har chans på ITM-plats. Det är det som är alnledningen till att du inte skall pusha. Låt SB käka upp hans stack och riskera inte att bubbla själv.

 

Det krävs QQ+ för att pusha här.

 

Vad händer med forumet egentligen. Är det levlingtrådar överallt??? På vilket sätt är detta ett viktigt koncept???

Det naturliga är ju givetvis att vi viker mot raisen (en klar majoritet av gångerna och så button måste tänka) och då får button välja om han ska syna för mer än uppdubbling eller inte mot SB.

 

Om han spelar det för isolering är det ju genialiskt om han vet att SB kommer raisa, men funkar antagligen oftast inte... Bättre är ju isf att pusha för isolering samt få FE på de andra!

 

Menar du att han ska blöda bort 200 till här och att det är intelligent!?!

 

Jag fattar faktiskt inget av det du skriver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer med forumet egentligen. Är det levlingtrådar överallt???
Vad är det?

 

jag missförtsog handen, jag trodde bara att knappen synat 400 och inte gått allin (han är commitad),så jag skrev om varför han synar och inte går allin.

 

Nu ser jag att SB höjt efter knappen och då är det väl bara att vika allt eller?

 

Eftersom jag tror du behöver det skickar jag med en stor kram :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar lite då och då limpa i liknande situationer för att låta någon med FE isoleringsraisa, men då ofta när jag blivit kort med fler spelare kvar, måste spela en hand från tidig position och fruktar att en push leder till passiva syner och nedknackning. Limpsyn kan också innebära att man får overlay från synare när någon höjer bakom dem.

 

Och även om en flervägspott AI verkligen inte är vad man vill är det inte lika illa som annars när man är riktigt kort ett tag innan bubblan. I den givna situationen är knappens enda prioritet att få in stacken mot så få motståndare som möjligt, om han inte har monster, då en och/eller två motståndare är bättre än noll.

 

OnT måste BB låta sig bli abusad här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blinds 200/400 (9-manna, tre priser)

 

UTG (t1655)

Button (t1300)

SB (t7610)

Hero (t4435) (BB)

 

UTG folds

Button calls t400

SB raises to t1600

Hero - spelar vilka händer, och hur?

 

Inte min hand, men read på SB är att han är "ganska" aggressiv. Button är självklart en mupp.

 

1. Vi kan folda och vänta på att bubblan spricker. Vilket vi gör med allt utom monster.

2. Har vi någon Fe att spela på? Linjen Hero push, button folds, SB calls är väldigt dåligt för oss. Och nog fan kommer knappen att hitta folden här ganska ofta?

3. Syna. Bästa alternativet tycker jag. Lägger sig knappen spelar vi givetvis extremt tight post flop. Syna och förlora ger oss fortfarande en mycket god chans att hamna i pengarna.

 

Så, folda nästan allt, syna med vad? JJ+? AQ+?

 

Jag pushar QQ+ eller kanske t.o.m. bara KK+ beroende på read. QQ+ i det här fallet med aktuell read. Foldar allt annat. Synar inte med någon hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappen spel måste väl ändå anses som kasst om han inte sitter på AA och vill få action (vilket då gör det till genialt). Men det är nog väldigt osannolikt och då inte ens sant som Tage Danielsson skulle ha sagt.

 

Min pushrange här är KK+ utan reads och i deta fall även QQ. Syn finns inte i min värld i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar ni att Button inte spelar dåligt här??? Fattar inte om ni tycker det är okej av hoinom att limpa in för 30% av stack och eventuellt få vika???

 

Har han QQ+ så är det här ett ganska bra spel. Sen är det ju eventuellt ett bra spel o limpa ifall två andra smackar all in. Då kan han folda o hoppas att ngn blir el busto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han QQ+ så är det här ett ganska bra spel. Sen är det ju eventuellt ett bra spel o limpa ifall två andra smackar all in. Då kan han folda o hoppas att ngn blir el busto.

 

Det vad det jag ville ha sagt, men jag låg med min svenskalärare för att få G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han QQ+ så är det här ett ganska bra spel. Sen är det ju eventuellt ett bra spel o limpa ifall två andra smackar all in. Då kan han folda o hoppas att ngn blir el busto.

 

Förstår ingenting. Det e sicko uselt spel. "eventuellt bra om två degar in" - eh va? Ska vi limpa för 30% av stacken för att inducera push och eventuell nötsyn av två djupisar... :)

 

Nä, knapp spelar muppo helt enkelt. Även med KK+ är enda alternativet till push pre en mini raise imo, limp suger.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappen spel måste väl ändå anses som kasst om han inte sitter på AA och vill få action (vilket då gör det till genialt). Men det är nog väldigt osannolikt och då inte ens sant som Tage Danielsson skulle ha sagt.

 

Min pushrange här är KK+ utan reads och i deta fall även QQ. Syn finns inte i min värld i alla fall.

 

Tycker jag är att ta i, om inte t.o.m. fel imho.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...