Gå till innehåll

Redovisa CashGamevinster


BennyTheJet

Recommended Posts

Vad jag hört så måste man skicka in handhistorik till skatteverket när man ska deklarera.

MEN eftersom den sidan jag spelar på så sparas handhistoriken på datorn, samt att min dator slutade fungera så jag var tvungen att radera alla hårddiskar och ominstallera skiten. Alltså INGEN handhistorik kvar? Samt sidan kan ej skicka min gamla handhistorik

Får jag skönhetstaxera i sånt fall eftersom jag inte kan visa mina vinster?

 

Kan skatteverket nöja sig med att jag kan visa varje session? hur mycket jag gått in med samt ut med? Samt att det redoovisar alla uttag jag gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag hört så måste man skicka in handhistorik till skatteverket när man ska deklarera.

MEN eftersom den sidan jag spelar på så sparas handhistoriken på datorn, samt att min dator slutade fungera så jag var tvungen att radera alla hårddiskar och ominstallera skiten. Alltså INGEN handhistorik kvar? Samt sidan kan ej skicka min gamla handhistorik

Får jag skönhetstaxera i sånt fall eftersom jag inte kan visa mina vinster?

 

Kan skatteverket nöja sig med att jag kan visa varje session? hur mycket jag gått in med samt ut med? Samt att det redoovisar alla uttag jag gjort?

 

Nej, du måste inte skicka in någon handhistorik till Skatteverket. Om du har vinster som du tänker deklarera för, så ska du i teorin betala skatt för precis varenda pott/turnering som du vunnit pengar i. Mer realistiskt, om du vill göra rätt för dig, är väl att du räknar ut din nettovinst för året, och sedan helt enkelt fyller i den i rutan för inkomst av tjänst. Det är inte svårare än så. Om Skatteverket vill ha en kontrolluppgift så återkommer de senare. Då får du fixa det då. Till deklarationen behöver du inte lämna några uppgifter alls, utom just beloppet för din nettovinst, som du själv räknat ut.

 

Sedan finns det inget som heter skönhetstaxera. Att bli skönstaxerad är vad som sker när Skatteverket på eget initiativ upprättar eller korrigerar deklarationen för dig. Du kan aldrig skönstaxera dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte Skatteverket att informera vad som gäller för pokervinster vid nästa deklaration? Jag har för mig att det pratades om detta i somras.

 

Tills dess kan man ju spara på sig lite handhistorik, men personligen skulle jag köra på att främst redovisa insättningar och uttag. Detta är också något som din site bör kunna tillhandahålla för godtycklig period.

 

Att redovisa potter är trams. Potter spelas inte om pengar, de spelas om marker, och det vet Skatteverket. (De kan gå in på Cosmopol och titta.)

 

Att kunna redovisa sessioner är en rimlig nivå, detta är också något som din site bör kunna tillhandahålla över godtycklig period. Dvs, att kunna redovisa köp/försäljning av marker (till bord, eller inköp till turnering). (Analogt med aktier, fondandelar och vad du nu vill jämföra med.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. håller med. Det bör ju räcka med det. Men om jag ska redovisa insättningar å uttag så får jag klippa å klistra från pokersidans klient...Undrar om de godtar det

 

 

Kommer inte Skatteverket att informera vad som gäller för pokervinster vid nästa deklaration? Jag har för mig att det pratades om detta i somras.

 

Tills dess kan man ju spara på sig lite handhistorik, men personligen skulle jag köra på att främst redovisa insättningar och uttag. Detta är också något som din site bör kunna tillhandahålla för godtycklig period.

 

Att redovisa potter är trams. Potter spelas inte om pengar, de spelas om marker, och det vet Skatteverket. (De kan gå in på Cosmopol och titta.)

 

Att kunna redovisa sessioner är en rimlig nivå, detta är också något som din site bör kunna tillhandahålla över godtycklig period. Dvs, att kunna redovisa köp/försäljning av marker (till bord, eller inköp till turnering). (Analogt med aktier, fondandelar och vad du nu vill jämföra med.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roade mig med att räkna hur mitt resultat skulle bli om jag skattade för varje pott jag vann. Tog 100 senaste händerna och under dessa hade jag gått plus 34 dollar. Skatt på hela vinst summan för sessionen där hade blivit 11.3 dollar men då jag räknade 30% på varje vunnen pott blev skattsumman istället 39.5 dollar....:shock: host host således skulle jag vart skyldig mer i skatt än jag gått plus.....

 

inte blev det bättre när jag tittade på de fem senaste sitt and go turneringarna, 10+1 i avgift ger att jag lagt ut 55 dollar på att vara med och med en förstaplats och en andraplats samt tre missade pripengar så vann jag 80 och gick därmed plus 25 dollar på desssa fem turneringar. Skatt på de två prisplatserna skulle dock gett 30% på 50 och på 30 alltså sammanlagt 26.6 dollar i skatt, återigen mer än jag gått plus.....Någon som tycker att dessa skatteregler än bra? eller ens realistiska att ha?

 

Så mitt tips är, ta det lugnt med handhistoriken innan du skickar den till skatteverket, OM dom räknar på den kan det bli en otrevlig överraskning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att tro att handhistorik fyller någon form av bevisbörda eftersom man dels kan välja att filtrera ut vinster från skattefria siter, dölja skattepliktiga vinster och dessutom kan handhacka skattefria fetvinster utan dess like om man vill.

Har man genererat så mycket rake åt siten att skattemyndigheten börjar få upp ögonen för inflödet av peningar på bankkontot så antar jag att man blivit tilldelad någon vip-manager som kan hjälpa en med att få fram påskrivna papper på hur man mycket man verkligen spelat in där. Om så inte är fallet så skulle jag byta site.

Har man genererat X antal k-$ i rake tycker jag att det minsta man kan begära att man kan få bevis för inspelade pengar när skattmasen kommer och knackar på dörren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men de Har inte beskattat nån på det sättet ännu och tror ej de kommer göra det heller.

Men samtidgt är man försiktig med att ta ut pengar till bankkontot eftersom man vet att det kan bli en jävla massa krångel...

 

 

Roade mig med att räkna hur mitt resultat skulle bli om jag skattade för varje pott jag vann. Tog 100 senaste händerna och under dessa hade jag gått plus 34 dollar. Skatt på hela vinst summan för sessionen där hade blivit 11.3 dollar men då jag räknade 30% på varje vunnen pott blev skattsumman istället 39.5 dollar....:shock: host host således skulle jag vart skyldig mer i skatt än jag gått plus.....

 

inte blev det bättre när jag tittade på de fem senaste sitt and go turneringarna, 10+1 i avgift ger att jag lagt ut 55 dollar på att vara med och med en förstaplats och en andraplats samt tre missade pripengar så vann jag 80 och gick därmed plus 25 dollar på desssa fem turneringar. Skatt på de två prisplatserna skulle dock gett 30% på 50 och på 30 alltså sammanlagt 26.6 dollar i skatt, återigen mer än jag gått plus.....Någon som tycker att dessa skatteregler än bra? eller ens realistiska att ha?

 

Så mitt tips är, ta det lugnt med handhistoriken innan du skickar den till skatteverket, OM dom räknar på den kan det bli en otrevlig överraskning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...