Gå till innehåll

Xbox360, PS3 eller Wii?


ulaf

Recommended Posts

Jag ska köpa mig själv en spelkonsol, såklart ett måste i min nya ungkarlsetta i sumpan. Ni är såklart experter på området!

 

Letade lite på forumet och hittade en hel del trådar med tv-spelsdiskussioner men hittade ingen som lyckades fånga exakt det jag ville.

 

Det jag letar efter är bra spel inom RPG (final fantasy, chrono trigger etc), plattform(?) (super mario, crash bandicoot o liknande), och möjligen något sportigt sällskapsspel. Shoot em up är inte min grej.

 

Jag har sen jag varit liten spelat Nintendo och Playstation. Mina favoritspel hittills/dittills:

 

Final Fantasy-serien

Super Mario 3

Everybodys Golf

Tony Hawk (2 tror jag)

Crash Bandicoot/ Crash Team Racing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle väl föreslå Wii + Mario Galaxy. Kanske lite Zelda. Se till att köpa till en kontroll också, så du kan spela t.ex. tennis med nån familjemedlem eller polare.

 

PS3 har fått sjukt kass kritik och är inte värd pengarna :). Behöver inte ens äga en själv för att säga detta.

 

Riktigt nöjd med min Wii iaf. Inkl det jag sa ovan blir det en 4.3k totalt för Wii + spelen och extra kontroll. 2.7k för bara Wii + Wii Sports (riktigt bra men lite kortlivat).

 

Edit: Finns golf till Wii; http://www.webhallen.com/prod.php?id=68822 , sen är de inkluderat en lite basic golf i Wii Sports som kommer med konsollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wii om du vill ha ett sällskaps-spel. Endast mario o zelda som håller måttet som spelmaskiner vs 360 o ps3. Grafiken är också klenare däremot funkar wii sports bra som omväxling till TP

 

360 om du vill ha en hd grafik för en billig peng med mängder av bra spel

 

ps3 om du vill ha hela paketet vad gäller spelmaskin, webläsare mm mm, dock tycker jag de extra tusen det kostar för ps3 vs 360 inte riktigt är värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS3 har fått sjukt kass kritik och är inte värd pengarna . Behöver inte ens äga en själv för att säga detta.

 

Har flera kompisar som äger PS3 och jag själv, ingen är missnöjd! Visst är det dyrare än dom andra konsollerna, men fortfarande värt pengar. Jag valde att köpa ett PS3 eftersom det är knäpptyst och jag köpte det i USA, betydligt billigare. Jag har just nu ett 360 och ett PS3, men kommer i framtiden köpa spelen till PS3.

 

Skulle själv inte köpa ett Wii, då man får samma grafik som man fick för 10 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa mig själv en spelkonsol, såklart ett måste i min nya ungkarlsetta i sumpan. Ni är såklart experter på området!

 

Letade lite på forumet och hittade en hel del trådar med tv-spelsdiskussioner men hittade ingen som lyckades fånga exakt det jag ville.

 

Det jag letar efter är bra spel inom RPG (final fantasy, chrono trigger etc), plattform(?) (super mario, crash bandicoot o liknande), och möjligen något sportigt sällskapsspel. Shoot em up är inte min grej.

 

Jag har sen jag varit liten spelat Nintendo och Playstation. Mina favoritspel hittills/dittills:

 

Final Fantasy-serien

Super Mario 3

Everybodys Golf

Tony Hawk (2 tror jag)

Crash Bandicoot/ Crash Team Racing

 

 

 

Jag är en final fantasy fantast själv, men zelda till n64 satte djupa spår i mig också. Jag köpte wii endast av en anledning: Twilight princess, och jag blev definitivt inte besviken, det spelet hör lätt hemma i min top 5 lista av alla spel jag någonsin jag har lirat, men, du har väl själv insett att Wiis titlar talar för sig själv? 1000 jävla olika mario barnspel osv? Visst, ingenting går att jämföras med spelkänslan, men du vet ju själv att du kommer hugga en ps3a då deras monstertitlar kommer ut. Typ Final Fantasy 13 osv, du kan ju tänka dig grafiken i det liret :P Så ifall jag vore du, så skulle jag definitivt köpa mig en ps3a, det ska jag göra snart åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa mig själv en spelkonsol, såklart ett måste i min nya ungkarlsetta i sumpan. Ni är såklart experter på området!

 

Letade lite på forumet och hittade en hel del trådar med tv-spelsdiskussioner men hittade ingen som lyckades fånga exakt det jag ville.

 

Det jag letar efter är bra spel inom RPG (final fantasy, chrono trigger etc), plattform(?) (super mario, crash bandicoot o liknande), och möjligen något sportigt sällskapsspel. Shoot em up är inte min grej.

 

Jag har sen jag varit liten spelat Nintendo och Playstation. Mina favoritspel hittills/dittills:

 

Final Fantasy-serien

Super Mario 3

Everybodys Golf

Tony Hawk (2 tror jag)

Crash Bandicoot/ Crash Team Racing

 

Hetaste RPG : Assassin's Creed .. Det rockar såååååååååååååå jävla fett.

Finns till Xbox 360 samt PS3 mig veterligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetaste RPG : Assassin's Creed .. Det rockar såååååååååååååå jävla fett.

Finns till Xbox 360 samt PS3 mig veterligen!

 

Assassins creed är okej men inget mer, riktigt fin grafik men när alla städer ser likadanna ut, alla fighter utspelas på samma sätt osv så blir man ganska less. Hetaste rpg är mass effect till xbox360 som är en blandning av shoot em up och rpg och det är så jävla bra med helt underbar grafik och dialogerna är de bästa jag någonsin sett i ett spel. Betygen som spelet har fått säger väl också en del, 10/10 istortsett överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att det finns några godbitar till spel på alla konsolerna. Frågan är väl vilken som är mest allround och så vidare.

 

Någon som vet om man kan lira PS2-spel på PS3?

 

På en 60gb eller amerikanskt 80gb så kan du göra det men alla spel fungerar inte. På dom nya 40gb versionerna så kan du inte spela ps2 spel alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...