Gå till innehåll

G-bucks


Supertequila

Recommended Posts

Den typiska illustreringen av detta koncept är när fi gör en dålig syn på river och vinner. Fi tror att eftersom han vann just den potten var det en genialisk syn (magen kände att det var rätt). Men han vinner bara med den 1/10 och har snart inga pengar kvar. Det fina är att du vet till 100% att fi spelar fel mot dig per definition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, han kanske skulle räknat en gång till :)

So, if you get all in preflop with A-A versus J-J for $10,000 and you lose, you lost $10,000 in real dollars; however you won about $8,000 in Sklansky Dollars because you should win that hand 80 percent of the time.
Men det kanske var en mis-deal så en av knektarna var död.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är problemet?
Han och fi satsar $10 000 var. I potten ligger då $20 000. AA slår JJ ca 80 % av gångerna, vilket ger honom $16 000 i snitt tillbaka. Profiten: $6000.

 

För övrigt störde jag mig en del på att alla exempel måste vara riktigt highstakes med $100 i bb. Möjligt att han spelar så högt, det vet jag inte, men hans presumtiva målgrupp lär ju i alla fall inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han och fi satsar $10 000 var. I potten ligger då $20 000. AA slår JJ ca 80 % av gångerna, vilket ger honom $16 000 i snitt tillbaka. Profiten: $6000.

 

För övrigt störde jag mig en del på att alla exempel måste vara riktigt highstakes med $100 i bb. Möjligt att han spelar så högt, det vet jag inte, men hans presumtiva målgrupp lär ju i alla fall inte göra det.

 

Mmm, det erkänner han utan minsta omsvep i tråden på 2+2. Själv satt jag nog 5 minuter med det där exemplet och kunde inte fatta. Kände mig lite dum :)

 

Och vad tycker du han ska skriva? Att han betade sin resterande stack på 2.75$? Vem bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad tycker du han ska skriva? Att han betade sin resterande stack på 2.75$? Vem bryr sig.
Det känns bara inte som att någon som vinner på NL10k har så stor nytta av hans artikel. Genom att skriva som han gör säger han underförstått att "nu ska jag lära ut något till er som spelar 50/100". Det är nog det som stör mig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...