Gå till innehåll

Flera MSN adresser hackade


Odonkor1

Recommended Posts

Ni som får msn och/eller era windows-burkar hackade borde först och främst vända er ilska och skadeståndsanspråk mot Microsoft. Deras produkter har redan från MS-DOS 1.0 haft en extrem dålig kvalité. De har tjänat sina biljoner dollar på att stjäla andras idéer och släppa dåligt testade betaversioner där användarna sedan får leta buggar och säkerhetshål.

Det må vara sant, men som användare måste man lära sig lite iaf, och om man inte orkar det så kör man en poker only burk(avinstallera media-spelare, im-klienter osv, surfa inte mer än nödvändigt för poker och arbete).

 

Sedan gäller det inte bara microsoft, apple tex har gått om i antalet sårbarheter i år.

Dock är är dom flesta OS rätt säkra i deffault installation med patchar o allt, största risken kommer med att installera 3je parts program o plugins.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag satt o chattade med hackern 1 timme igår på msn och jag frågade hur gör du för att dölja ditt IP och så han sa han använder olika sorters socks vad det nu innebär (är ingen dataexpert) Lät iaf som att han var sjukt stolt att han hackat folks msn och lyckats lura dem på pengar men hade dåligt samvete och ångest över en person som han lurat, nämligen snubbben som lirar 1-2 och blev av med 3000$ och sa att han även hade ångest för att han hade spelat för dem pengarna och torskat degen. Jag frågade om han var speltorsk och han sa aaah typ. Sen om han talar sanning eller inte de vet jag ju inte med säkerhet men kändes som han va ärlig då iaf. Han verkade ha sjuk kolla på saker o ting iaf för i början drev jag med han o sa "fan hur mycket va de du vann i karibien" han svarar 29100$ och så etc.. lite sick. och han hade koll på att jag lirade mycket högre förut än vad jag gör idag. Sa sen om vi får tag på han ska han bli Kn*llad i arslet med en kniv... GG :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han sa han använder olika sorters socks vad det nu innebär
http://en.wikipedia.org/wiki/SOCKS

http://en.wikipedia.org/wiki/Proxy_server

 

 

Dessutom teroin att han ska va på trådlöst nätverk i kista centrum tror jag bara är att lägga ner. Kista stänger väl 21.00 och jag snacka med snubben kl 24.00 på msn... ??
trådlöst nätverk kan man ju ha enbart för restaurangen också(medvetet eller omedvetet, vi hade det i en tobaksaffär)

 

Antar han använder proxyn då, men va är ip som nämns då? Kan det vara så att det körs en tor-slutnod eller nåt i kista restaurangen.

 

Dock vet jag inte hur ni grävt fram att ip skulle tillhöra Kista restaurangen. Annat än att det är tele2 som delar ut det ip:et ser man ju inte. Om inte polisen hjälper att få ut uppgifterna från Tele2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dock vet jag inte hur ni grävt fram att ip skulle tillhöra Kista restaurangen. Annat än att det är tele2 som delar ut det ip:et ser man ju inte. Om inte polisen hjälper att få ut uppgifterna från Tele2.

Det går,och har gjorts flera gånger men att någon skulle säga hur just denna har klarat det är ganska liten. Om det inte är så att just den IP range'n är känd så är det en PUL regel man bryter mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vet hur man hackar MSN-konton osv, så bör man ha koll på att jobba bakom dold IP-adress eller nån annans. Så man bör nog inte gå iväg och klubba ner ägaren av restaurangen på Kista.

 

Det är så många som råkat ut för den här historien nu, och det är verkligen synd. Men jag saknar detaljer om hur msn-kontona har hackats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nästan 100% på att det där är calle.. Vill ni snacka med honom kan ni adda han på hans msn callemartinson@hotmail.com. Han går på något hotell-resturang gymnasium på söder(eller vid globen nånnstans) . Och har spelat för en minigolf klubb som heter Tantogården(har jag för mig).

 

Killen har dock blivit dömd till att betala ca 700k. Men han har inte lagt av för det. Han håller fortfarande på. En gång scammer alltid scammer. Trodde han blåste folk han inte kände men han har även blåst mig på 4k. Han är sjuk, riktigt sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nästan 100% på att det där är calle.. Vill ni snacka med honom kan ni adda han på hans msn callemartinson@hotmail.com. Han går på något hotell-resturang gymnasium på söder(eller vid globen nånnstans) . Och har spelat för en minigolf klubb som heter Tantogården(har jag för mig).

 

Killen har dock blivit dömd till att betala ca 700k. Men han har inte lagt av för det. Han håller fortfarande på. En gång scammer alltid scammer. Trodde han blåste folk han inte kände men han har även blåst mig på 4k. Han är sjuk, riktigt sjuk.

 

Finns en del info o hitta mha google. Bla bilder...

 

And also;

 

Kolla tredje inlägget

http://pokerforum.nu/forum/om-poker-se-och-pokerforum-nu/6491-rapport-om-spam-i-pm-till-moderatorerna.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så många som råkat ut för den här historien nu, och det är verkligen synd. Men jag saknar detaljer om hur msn-kontona har hackats.

 

de e ju hopplöst att sia om

 

kanske ett program som har sårbarhet(behöver ju inte vara via msn som hacket skett för att komma över just msn inloggningen) tex en sårbar media spelare som försöker starta en manipulerad film, alternativt dito webläsar plugin som kommer till en sida där en manipulerad film streamas ...whatever...o 1000 sårbara program till

 

falska liveid/passport login sidor? samma lösen som på annat ställe? nån kontrollerar routerns dns(skickar en till falska inloggnings sidor) osv osv...

 

finns ingen känd sårbarhet i msn/wlm just nu... vilket inte betyder att det inte kan finnas(skulle inte förvåna mig med tanke på alla funktioner man kan starta från wlm/msn)

 

(ta emot filer, klicka på länkar, köra över dåligt krypterade trådlösa nät behöver jag inte nämna?)

 

men just i detta fallet...drabbade får slå sina *inte så kloka huvuden ihop o fundera...för nånting måste dom ha gemensamt.

 

*inte så kloka = för att låna ut pengar över msn

 

olagligt nerladdade operativsystem? olagligt nerladdade antivirusprogram, olagligt nerladdade brandväggar? osv...

 

svaga lösenord

http://www.microsoft.com/sverige/athome/security/privacy/password.mspx

Byt lösenord regelbundet.

Det kan hålla brottslingar och andra personer med ont uppsåt borta. Lösenordets styrka avgör hur länge det är säkert. Ett lösenord som är kortare än åtta tecken bör endast betraktas som säkert i en vecka eller så. Däremot kan ett lösenord som består av 14 tecken eller längre (och som följer de övriga reglerna som beskrivs ovan) hålla i flera år.

Räcker det med att jag tar bort snubben från msn och byter lösen på alla mina konton eller ska jag jag byta modem osv? Ska flytta snart så jag funderar på att köpa ett 3G modem använda det tills jag flyttar...

Snubben verkar har varit o pillat på mitt netellerkonto också..skulle precis logga in där men det är avstängt...

byt lösen. scanna datorn..., låter verkligen som du har nåt malware på datorn eller kontona gemensamt registrerat på en o samma mail. Router har du väl också?

 

ta bort o spärra killen hjälper väl knappast mera(gör det sedan men försök fiska info först)

 

kanske byter du till nåt annat program istället för msn(finns dom som stöder msn(om du vill behålla dom polarna), men inte har en massa lull-lull inbyggt(fildelning, program delning, cam, ljud, fjärrhjälp osv osv)

 

säkert en massa yrsel nu, då man e helt yr o slut

natt natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan gäller det inte bara microsoft, apple tex har gått om i antalet sårbarheter i år.

Dock är är dom flesta OS rätt säkra i deffault installation med patchar o allt, största risken kommer med att installera 3je parts program o plugins.

 

men alltså sluta sprida FUD ffs. den där undersökningen var

 

1. värdelös, säkerhets mäts inte i antal sårbarheter

2. missvisande, 3parts rapporterades åt apple men inte microsoft

3. open source kommer alltid rapportera fler säkerhetsfixar än closed source

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men alltså sluta sprida FUD ffs. den där undersökningen var

 

1. värdelös, säkerhets mäts inte i antal sårbarheter

2. missvisande, 3parts rapporterades åt apple men inte microsoft

3. open source kommer alltid rapportera fler säkerhetsfixar än closed source

 

 

får väl formulera om mig:

ska jag uttrycka det som: mac os undersöks mera nu(blivit mera populärt), därav hittas det såklart flera sårbarheter

 

menar du tex quicktime? den är ju deffault installerad med operativsystemet, räknas därför som sårbarhet i detsamma.

 

jo, o fixas oftast snabbare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nått att tänka på ang msn:

http://www.ahide.info/?q=aHR0cDovL3d3dy5mbGFzaGJhY2suaW5mby9zaG93cG9zdC5waHA%2FcD05MzY1ODY5JmFtcDtwb3N0Y291bnQ9MTE%3D

länk till en post på FBs forum, jag har blivit IP bannad av nån anledning så url'n är skumm

 

jag kommer inte till fb via den länken(om man inte klistrar den manuellt i rutan på proxy sidan)

där den direkta länken utan proxy:

http://www.flashback.info/showpost.php?p=9365869&postcount=11

 

editerade lite: hade kanske missuppfattat detta lite också igår, inte lätta o vara trött, spela poker och försöka läsa/skriva på forum :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får väl formulera om mig:

ska jag uttrycka det som: mac os undersöks mera nu(blivit mera populärt), därav hittas det såklart flera sårbarheter

 

menar du tex quicktime? den är ju deffault installerad med operativsystemet, räknas därför som sårbarhet i detsamma.

 

jo, o fixas oftast snabbare

 

ja, fler använder osx, fler letar säkerhetsbrister, fler säkerhetsbrister hittas. men detta säger väldigt lite om hur säkerheten är för slutanvändaren.

 

menar inte quicktime, menar apache, pureftpd, opensshd.

 

dessutom räknades flera olika versioner av osx medan gamla versioner av windows inte räknades.

 

läser man rapporten av secunia du citerar

http://secunia.com/product/96/?task=statistics

PLEASE NOTE: The statistics provided should NOT be used to compare the overall security of products against one another. It is IMPORTANT to understand what the below comments mean when using the statistics, especially when using the statistics to compare the vulnerability aspects of different products.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, fler använder osx, fler letar säkerhetsbrister, fler säkerhetsbrister hittas. men detta säger väldigt lite om hur säkerheten är för slutanvändaren.

 

menar inte quicktime, menar apache, pureftpd, opensshd.

 

dessutom räknades flera olika versioner av osx medan gamla versioner av windows inte räknades.

 

läser man rapporten av secunia du citerar

http://secunia.com/product/96/?task=statistics

 

nej,,, men poängen med det hela var väl inte att säga att mac var sämre...utan ny installerat är mindre sårbart än när man börjar lägga till saker,,,

 

även dom ingår väl i mac os, inget man lägger till själva?

 

hur som helst: där är bra macartikel

Sanningen om "virus" på Macen

Sanningen om "virus" på Macen - del 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej,,, men poängen med det hela var väl inte att säga att mac var sämre...utan ny installerat är mindre sårbart än när man börjar lägga till saker,,,

 

även dom ingår väl i mac os, inget man lägger till själva?

 

hur som helst där är bra macartikel

Sanningen om "virus" på Macen

Sanningen om "virus" på Macen - del 2

 

ja, men de är inte aktiverade by default.

 

fina artiklar:

 

Faktum är att det fortfarande inte finns ett enda virus till Mac OS X i det vilda, trots alla larmrapporter i media.

 

Under 2006 skapades tre stycken proof-of-concept-virus som fick namnen Leap, Macarena och Inqtana. Inte ett enda av dessa "virus" har dock påträffats på någon dator utanför antivirusföretagens laboratorier.

 

Enligt Symantecs expertis utgör dessa virus därför ingen fara för allmänheten överhuvudtaget: antalet infekterade datorer är noll och spridningen är obefintlig. Dessutom är alla kända proof-of-concept-virus väldigt lätta att ta bort.

 

Det som nu utpekas som "virusvåg" handlar i själva verket om trojaner och närmare bestämt om trojanen OSX.RSPlug.A som MacWorld tidigare har varnat för.

 

OSX.RSPlug.A är en så kallad DNSChanger som kan drabba porrsurfare som skriver in sitt administratörslösenord i syfte att installera en saknad "codec". När man sedan surfar vidare omdirigeras man till fejkade sidor som stjäl information från ens dator. (Läs vidare här).

 

OSX.RSPlug.A är den första trojanen till Mac OS X som någonsin har påträffats i det vilda, men spridningen är i stort sett obefintlig. Enligt Symantec är antalet drabbade datorer någonstans mellan 0 och 49 stycken i hela världen.

 

ska tänka på det när ajg skriver in mitt rootlösenord i popups från porrsidor. känner mig mycket osäker nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. känner mig mycket osäker nu....

:)

har väl inte påstått att win skulle vara säkrare än mac eller tvärtom(bara att antalet higly critival sårbarheter ökat i mac os och systemet(alla) blir sårbarare ju mer man installerar, iaf det jag vill ha sagt)

 

sårbarheter i tex en plugin/program är inte virus(lika lite som en trojan är virus)

 

poängen med allt var ju: destu mer man aktiverar/installerar(även icke m$/Apple produkter) ju sårbarare blir systemet... och användarens personliga information behöver man ju inte rootkonto till

 

edit: det luriga är ju att tex en filmfil kan vara farligare än en körbar fil(för dom flesta är vaksamma på såna filer, men inte på filmer)

eller som i detta exempel undertexter: http://aluigi.altervista.org/adv/vlcboffs-adv.txt

 

edit2: kom just på en sak till(angående att bli av med msn o annat):

Årets sex största säkerhetshändelser

1, Badvertising slog igenom. Skurkarna upptäckte att det är kostnadseffktivt att köpa annonsplats och publicera banners med aktiv elak kod. Ett decemberhack mot Googles textannonser bidrog också till att sprida elak kod.
....eller på sociala nätverk aka facebook(eller varför inte här på pokerforum)

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_723771.svd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått info om min sista session nu. Han har använt mitt konto och spelat heades up mot BadBeat1940. Efter 20 minuter lyckades han förlora alla mina 10 000 dollar, så det är ju garranterat chipsdumpning. Man märker även det på vissa händer han har spelat.

 

Är det någon som vet nått om BadBeat1940 på Ongame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har inte orkat läsa ignom hela tråden, är ganska tiltad just nu.

Har tråkigt nog gjort samma tabbe som många andra verkar de som och lånat ut pengar till en kille jag känner ganska bra, inte IRL dock. mattias_nyblom@hotmail.com . dum som jag är har jag lånat ut 94 000.

 

Jag lånade ut 30k först, det satte han in på pokerpanthers och torskade. Sen ville han låna mer, då sa jag att jag inte ville göra det eftersom att vi har olika banken och jag vill ha pengarna först. Tidigare hade han skickat screenshots till mig där han fotat överförningskvittot.

Sen så sa han typ, "om du inte litar på mig så kan jag fixa så att bestpoker står för pengarna om dem inte kommer fram".

 

Så jag fick mail från support@bestpoker.com där det stor. Mattias är en känd spelare här, om du inte får dina pengar så står vi för dem, det är lungt.

Anledningen till att han ville låna var att hans visakort var spärrat.

 

godtrogen och KORKAD som man är så tänkte jag att de kändes lungt, har ju trotsallt pratat en hel del med den här personen.

 

I skrivandes stund sitter han mest och hånar mig på msn.

 

Chelsea säger:

vet du vart jag bor också? en jävla födel

Chelsea säger:

fördel

IRLsucks :: Bra start på året säger:

Liabovägen 13 42941*SÄRÖ

 

Chelsea säger:

hahaha ja

Chelsea säger:

men tror du helt ärligt att det är mattias?

IRLsucks :: Bra start på året säger:

han borde väll om inte annat veta vem de är som är på hans msn

Chelsea säger:

kanske hackad eller?

Chelsea säger:

inte läst tråden på pokerforum.nu

Chelsea säger:

VA

Chelsea säger:

va

IRLsucks :: Bra start på året säger:

länka pls

 

Och det var ju lite så jag hittade hit också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...