Gå till innehåll

Försäkringar??


Dionysos

Recommended Posts

Tänkte investera i den här datorn. 20" utan monsterupplösning, men ack så vacker. Tung är den, men ack så vacker.

 

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pccity-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=TP.z6oZK9g5SR0EjCGdBwx1200001ykJRZMe?ProductID=IhbD4QFHaoMAAAEV0lJ_MkxD&CatalogCategoryID=ec3D4QFHixUAAAEOYfo03xil&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

 

Tänkte bara kolla med er som kan nåt om extra försäkringar är så meningslösa som alla säger. Vet i ärlighetens namn inte vad jag har för hemförsäkring, tror det är trygg hansa. Ingen aning om det är med drullealternativ eller liknande. Får kolla upp det.

 

Aja det får kanske bli generella råd, vad säger ni?

 

EDIT: GOD JUL FÖRESTEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ställer upp det här i punktform för att det ska bli tydligare

 

* snygg? är du ärets troll alla kategorier? det var en av dem fulaste datan jag nånsin sett. mitt skäggiga rövhål är läckrare!

 

* om försäkringar är bra? vad tror du försäkringsbolagen kjänar sina pengar på? att vara snälla eller? det är alltid minus ev att ta försäkring på sina saker.

 

* använd rätt tråd nästa gång för i helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte verka bitter, men har aldrig fattat människor som köper försäkring på mobiler/datorer etc... alltså, hur jävla slapphänt får man vara?

 

Har aldrig nånsin tappat en mobil eller lyckats pissa sönder min dator men det e klart, är man kass så kanske det finns värde i det...

 

Så frågan du ska ställa dig själv är: Är jag riktigt dålig? Brukar jag tappa mobilen varje gång jag super? Brukar jag hälla lingonsylt i laptopen när jag äter köttbullar vid datorn? Brukar jag spilla drinken när jag förfestar framför pokerborden?

 

Om svaret är nej på hälften, skippa försäkringen.

Om svaret är ja på alla, så skippa den ändå, du är väl highroller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ställer upp det här i punktform för att det ska bli tydligare

 

* snygg? är du ärets troll alla kategorier? det var en av dem fulaste datan jag nånsin sett. mitt skäggiga rövhål är läckrare!

 

* om försäkringar är bra? vad tror du försäkringsbolagen kjänar sina pengar på? att vara snälla eller? det är alltid minus ev att ta försäkring på sina saker.

 

* använd rätt tråd nästa gång för i helvete.

 

Vill inte verka bitter, men har aldrig fattat människor som köper försäkring på mobiler/datorer etc... alltså, hur jävla slapphänt får man vara?

 

Har aldrig nånsin tappat en mobil eller lyckats pissa sönder min dator men det e klart, är man kass så kanske det finns värde i det...

 

Så frågan du ska ställa dig själv är: Är jag riktigt dålig? Brukar jag tappa mobilen varje gång jag super? Brukar jag hälla lingonsylt i laptopen när jag äter köttbullar vid datorn? Brukar jag spilla drinken när jag förfestar framför pokerborden?

 

Om svaret är nej på hälften, skippa försäkringen.

Om svaret är ja på alla, så skippa den ändå, du är väl highroller?

 

Tack för era eminenta kommentarer, det var precis de svaren jag letade efter. God jul på er! Håller för övrigt med om att den inte ser mycket ut för världen på bilden men gå in i butiken och titta, sen är det bara hålla med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag tidigare verkat inom RTG i butiksledet så kan jag försäkra dig att en bra hemförsäkring med drulleförsäkring ger ett lika gott skydd.

Det enda som kan vägas in i den du får köpa är att vissa har en lägre självrisk men å andra sidan så är det bara att räkna ut. (Hemförsäkringens kostnad plus självrisk - köpeförsäkringens kostnad plus självrisk) * antal år köpeförsäkringen gäller så ser du vad som är billigast.

 

 

 

EDIT: GOD JUL SJÄLV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ställer upp det här i punktform för att det ska bli tydligare

 

* snygg? är du ärets troll alla kategorier? det var en av dem fulaste datan jag nånsin sett. mitt skäggiga rövhål är läckrare!

 

* om försäkringar är bra? vad tror du försäkringsbolagen kjänar sina pengar på? att vara snälla eller? det är alltid minus ev att ta försäkring på sina saker.

 

* använd rätt tråd nästa gång för i helvete.

 

Hahahaaha :-)

 

För att svara på frågan så är ju konsumentsköplagen väldigt skyddande, och det är väl just en försäkring av drulletypen du kan tänkas behöva om du är klantig. Själv kör jag utan tilläggsförsäkringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag tidigare verkat inom RTG i butiksledet så kan jag försäkra dig att en bra hemförsäkring med drulleförsäkring ger ett lika gott skydd.

Det enda som kan vägas in i den du får köpa är att vissa har en lägre självrisk men å andra sidan så är det bara att räkna ut. (Hemförsäkringens kostnad plus självrisk - köpeförsäkringens kostnad plus självrisk) * antal år köpeförsäkringen gäller så ser du vad som är billigast.

 

 

 

EDIT: GOD JUL SJÄLV

 

Äntligen ett svar med lite substans i! Tänk om alla kunde vara lika hjälpsamma och tillmötesgående som du alltid är Ängeln! God jul på eder alla!

 

// en inte alltid lika sympatisk Doggybag som trots allt inser att det är julafton!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fick mig många goda skratt i den här tråden :D

 

För övrigt tycker jag att den datorn ser aningen plastig ut. Kanske inte jätteful men inte så överdrivet snygg som OP verkar tycka den är. Jag antar att han ska ha den på en piedestal i sin lobby eller nåt...

 

(JA, jag har sett den IRL)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20" skärm på en laptop kan ju inte vara speciellt roligt att ha med sig någonstans, tycker min 17" är klumpig..

 

JO jag vet. den är klumpig. Men tanken är att jag ska ha med den till brasilien till våren och ha stående som grinddator med en extra skärm eftersom den är betydligt mycket smidiagre än en stationär hur som helst.

 

Tack för de givande svaren som jag fått. Försäkring = EV- var min första tanke som pokerspelare också. Men min kära bror inbillade sig att det var bra så jag ville bara överbevisa honom.

 

GOD JUL FOLKET!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...