Gå till innehåll

Svs 1/2 SH 3 händer jag undrar om jag spelade fel


Recommended Posts

Skulle jag ha spelat händerna på ett annat sätt? Jag har skrivit mitt resonemang i händerna.

 

Hand 1

***** Hand History for Game 545263218 *****

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, December 23, 19:19:48 ET 2007

Table Britta 58 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Eivor56 ( $351.66 )

Seat 2: sviper ( $104.58 )

Seat 3: Jolt ( $127.56 )

Seat 4: ville4 ( $48.39 )

Seat 5: HERO ( $227.92 )

Eivor56 posts small blind [$1].

sviper posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Th::Jh: ]

Jolt folds.

ville4 folds.

HERO raises [$8].

Eivor56 calls [$7].

sviper folds.

** Dealing Flop ** [ :3h:, :Tc:, :9c: ]

Eivor56 bets [$14].

HERO calls [$14].

** Dealing Turn ** [ :8s: ]

Eivor56 bets [$30].

HERO calls [$30].

** Dealing River ** [ :4s: ]

Eivor56 bets [$28].

HERO calls [$28]. Helt fel? Han betar ju 1/4 pot och jag har ju faktiskt top par.

 

Hand 2

***** Hand History for Game 545282995 *****

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, December 23, 19:37:37 ET 2007

Table Britta 58 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: kasse22 ( $154.45 )

Seat 2: herr_gurka ( $199.53 )

Seat 3: Jolt ( $201.37 )

Seat 4: pekkon ( $276.23 )

Seat 5: HERO ( $208.11 )

pekkon posts small blind [$1].

HERO posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Ah::4s: ]

kasse22 folds.

herr_gurka folds.

Jolt folds.

pekkon calls [$1].

HERO raises [$8].

pekkon calls [$8]. /Brukar bestraffa sb om han limpar först in.

** Dealing Flop ** [ :Td:, :As:, :Kc: ]

pekkon checks.

HERO bets [$15]. /Finns väl inget som får mig att tvivla på att jag förmodligen har bästa handen här?

pekkon calls [$15].

** Dealing Turn ** [ :Ac: ]

pekkon checks.

HERO bets [$30].

pekkon calls [$30]. /Synen där gör ju mig lite orolig men han kan ju sitta på stegdrag eller snubblat in på färgdrag? kanske en donkey kung?

** Dealing River ** [ :Jd: ] /Inget bra kort, damen ger stegdrag, slår ju bara en donkey kung och bustat färgdrag inget av dem jag ser mig få ut mer värde av.

pekkon checks.

HERO checks.

 

Hand 3

***** Hand History for Game 545265445 *****

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, December 23, 19:21:45 ET 2007

Table Britta 34 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: AndreasF76 ( $313.77 )

Seat 2: _Glimma_ ( $350.13 )

Seat 3: Willsam47 ( $82.13 )

Seat 4: HERO ( $201 )

Seat 5: McAteer ( $146.98 )

McAteer posts small blind [$1].

AndreasF76 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Jh::Ac: ]

_Glimma_ calls [$2].

Willsam47 calls [$2].

HERO raises [$12].

McAteer folds.

AndreasF76 folds.

_Glimma_ calls [$10].

Willsam47 calls [$10].

** Dealing Flop ** [ :Kh:, :Ts:, :Tc: ]

_Glimma_ bets [$12].

Willsam47 folds.

HERO calls [$12]. / Inside stegdrag och jag gillar inte riktigt hans bet där känns som han skulle checkraisa trissen och träffar jag damen stackar jag garanterat om han skulle ha 10an och få förmodligen minst ett till bet kanske 2 om han sitter på kungen. Sitter han tom kan jag förmodligen steala potten på turn om han checkar.

** Dealing Turn ** [ :9d: ]

_Glimma_ bets [$26].

HERO folds. /Nu är det inte värt att jaga draget längre.

_Glimma_ does not show cards.

_Glimma_ wins $87.43

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fisk som mig skulle spela enligt följande:

 

 

Hand 1: Inte mycket att säga - jag skulle spelat likadant. Eventuellt kan man rösta för att höja hans bet på floppen för att representera ett högt par och ta hem potten här och nu ifall Fi sitter med 10:an eller 9:an.

 

Hand 2: Ess-rag inte mycket att hänga i julgranen tycker jag personligen, så kanske skulle checkat för att hålla nere potten från början. Känns som om man vinner en liten eller förlorar en stor pott. Postflop ok spelat.

 

Hand 3: Inte mycket att säga här heller. Alltid farligt att jaga stege på parad bräda, men jag skulle spelat likadant som dig. Fold turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 måste du slå om floppen.

Hand 2 ok spelad.

Hand 3, din hand är död redan på floppen, han har någonting, och du vill inte jaga en hålstege som kanske dessutom ger han kåk.

 

Är du seriöst angående Hand 1? Höjer jag en vettig summa kommer potten att hamna på 100kr på flopp och på turn har jag över halva stacken inne om jag betar. Vill man verkligen det med TPGK särskillt när han visat sådan styrka och betar in i mig

 

Hand 3 håller jag kanske med, oftast slänger jag i det där läget men jag hade en känsla att den där killen stealar genom att beta in i folk, han hade gjort det flera gånger under denna session då jag var PFbetaren. Kände att det var ett hyffsat läge att floata och se om han betar tom. Sen tycker jag inte man behöver vara så rädd där, sannorlikheten att man floppar kåk är ju inte precis stor och om han råkar sitta på 10an och jag träffar vet jag att jag vi stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt säker på att det är fisk kometarerna du vill ha, men dom skapar debatt :-P

Men mina tankar

 

Hand 1/ Blir alltid nervös på sådana små bet. Han har träffat och vill ha ett omslag av dig för att få in alla pengarna. Men hur ska man kunna undvika och syna? Så, jag skulle spelat exakt så.

 

Hand2/ Varför limpar han, för att sen syna? Skumt vill ha ha bra betalt?

Check o Syn igen, träff? D,Kn tror jag inte då hade han inte synat pre. D, D? Nä och jaga en inside? K K kanske? A triss, men kåk för fi? Check syn igen. fi har kåk?

Så varför betar han inte rivern? hoppas han på ett bet av dig för ett omslag? betar du normalt rivern oavsett? Eller?

 

Hand 3/ Bara att kasta, det är dom händerna jag förlorar mest på eftersom dom är svåra att lägga.

 

Ska bli kul och se hur många fel jag har :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1: Synen på turn är ok om du tror han betalar av en klonkad stege. Utan bra read på FI foldar jag river, du slår i princip inget förutom missat drag.

 

hand 2: Personligen tror jag inte det är värt att straffa limpare på 1/2 med halvdana händer. Jag är en smallball förespråkare på SVS microstakes, man har en så galen edge postflop att jag spelar premiumhänder väldigt aggresivt pf, men annars så tar jag det gärna lugnt och spelar ut fiskarna postflop. Solklar check på river.

 

hand 3: Folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...