Gå till innehåll

Vad se efter Dexter?


stejkliraren

Recommended Posts

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag såg första avsnittet av Moonlight (imdb-länk) precis, verkar vara liknande plot som i Dexter, det verkade ganska lovande må jag säga.

 

Också nyss börjat kolla på Moonlight, ganska bra vampyrserie. Fast liknande plot som Dexter vill jag nog inte hålla med om (har sett de tre första avsnitten) men helt klart mycket sevärd ändå :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också nyss börjat kolla på Moonlight, ganska bra vampyrserie. Fast liknande plot som Dexter vill jag nog inte hålla med om (har sett de tre första avsnitten) men helt klart mycket sevärd ändå :-)

 

Jag har bara sett första, och jag tror nog manusförfattarna inspirerats lite av Dexter, även om skillnaderna också är stora;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara sett första, och jag tror nog manusförfattarna inspirerats lite av Dexter, även om skillnaderna också är stora;-)

 

Tror snarare att dom har inspererats av den kanadensiska serien Blood Ties, som handlar om en kvinnlig f.d polis som blir privatdetektiv och blir polare med en god manlig vampyr.

 

Blood Ties är också en ok serie om man gillar vampyrer och okulta inslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra serier som man följer avsnitt för avsnitt:

 

* Entourage

* Lost

* Californication

* Weeds

 

Serier om följer avsnitt för avsnitt, fast de inte är speciellt bra:

 

* Prison Break

* Heroes

 

Serier som jag ligger några säsonger efter med. Som dock är bra:

 

* 24

* The Shield

* My Name Is Earl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inledande avsnitten var i min mening sjukt trevande... Funderar dock på att de get ett par skott till. Gillade inte dexter de första avsnitten heller

 

Tja serien byggs upp väldigt väldigt långsamt med massa fokus på miljöerna och de olika skruvade personligheterna. Inget direkt Prison Break-tempo med 9 cliffhangers i varje avsnitt. Det kanske därför jag gillar serien (och kräks på PB).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terminator The Sarah Connor Chronicles <--- verkar okej

 

kommer bli tjatig till 100%, tröttnade på terminator-fights redan i avsnitt två ju (väldigt lätt spoiler) :P

 

iaf, vad gäller serier så i denna ordning:

 

battlestar galactica

lost

prison break season 1 (skippa resten)

heroes/dexter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som motvikt till all komedi(bläääh):

The 10 Most Moving Deaths That Mostly Stuck

edit: obviously: spoilers

 

 

Tror snarare att dom har inspererats av den kanadensiska serien Blood Ties, som handlar om en kvinnlig f.d polis som blir privatdetektiv och blir polare med en god manlig vampyr.

 

Blood Ties är också en ok serie om man gillar vampyrer och okulta inslag.

Nyss sett Blood Ties, är ok, skall ta itu med Moonlight snart.

Mina favorit vampyrer: The Fanged Four(Spike, Angelus, Darla & Dru)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi BSG fans kan tydligen se fram emot mera mums-mums(iform av spinoff)

Nån som minns Knight Rider? :) kitt is back soon, och allas vår Hasselhoff också kanske? :)

 

lite om nya/kommande "remakes" och förväntningar

http://syfyportal.com/news424637.html

"Terminator: The Sarah Connor Chronicles" debuted last weekend. "Knight Rider" comes back in a few weeks. We already got doses of "Bionic Woman" and "Flash Gordon," and weren't too impressed. And now even "Battlestar Galactica" -- which already went through a remake -- is getting revisited again after reports that its spinoff prequel, "Caprica," seems to be moving toward production again.
edit: Moonlight, rekommenderas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första avsnittet av The Sarah Connor Chronicles lämnade mest en fadd smak av *mewh* i munnen och är nog inget jag kommer att följa om nu serien får en fortsättning. Nu är det iofs inte alla serier som startar sensationellt men de har en hel del arr rädda upp för att få mig att kolla på den (lär ju inte vara target audience men ändå).

 

Summerar första avsnittet rätt så bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/television/news/e3icfe13ead83e2831b75bae45ceb5ff4df

Fox gives 'Terminator' second season

 

By Nellie Andreeva

April 21, 2008

She'll be back.

 

Fox has picked up "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" for a second season. The network on Monday handed a 13-episode order to the sci-fi drama, an extension of the "Terminator" feature franchise that centers on Sarah Connor (Lena Headey) and her son, John (Thomas Dekker), as they battle enemies from the future with the help of a goodhearted terminator, Cameron (Summer Glau).

 

"Terminator," from Warner Bros. TV, which launched in January, is the highest-rated new scripted series this season among adults 18-49 with an average of 4.4 rating/10 share. It drew an average of 10.5 million total viewers.

 

 

Om nu nån missat så visar trean första säsongen från början av maj....(annat bra på trean: Chuck)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...