Gå till innehåll

spela på andras konton.


Xander

Recommended Posts

Hej. Kan ana att det är fler som gjort som jag:

 

Trivs bra på en sida, de skaffar en bra deal (rakeback) för nya användare och då skapar man ett nytt konto i en nära bekants namn. Känner nån igen sig?

 

Jag spelar på en skattefri sajt och gåvoskatten är ju slopad så jag har tänkt mig att det inte ska vara några problem. Varje månad går jag in på min nära bekants bank och "vidarebefodrar" mina pokervinster till mitt eget bankkonto.

 

Hade självklart föredragit att slippa detta men RB är ju en månadslön bara i sig så det är svårt att motstå att fortsätta. Det viktigaste för mig är bara att min vän inte hamnar i trubbel.

 

Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul för din bekant om han blir belagd med skatt ändå.

Ännu roligare tycker nog skatteverket om de kommer på dig, se tråden hur killen som blivit sköntaxerad på Partypoker (som alla tror/vet är skattefri). Han har problem att visa att pengarna inte är svarta, utan verkligen pokervinster. Jag skulle vilja veta hur din argumentation i ett motsvarande fall kan ske hos skatteverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag med flera gör detta på partypoker..

I mitt fall så har jag endast kopplat ihop min väns moneybookers konto med mitt moneybookers konto, så inga pengar kommer in på min väns bankkonto. Borde vara lugnt för dennas del då? Staten kan väl inte se hur mycket som kommer in på personens moneybookerskonto, bara det som kommer in på banken? gissningar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag med flera gör detta på partypoker..

I mitt fall så har jag endast kopplat ihop min väns moneybookers konto med mitt moneybookers konto, så inga pengar kommer in på min väns bankkonto. Borde vara lugnt för dennas del då? Staten kan väl inte se hur mycket som kommer in på personens moneybookerskonto, bara det som kommer in på banken? gissningar här.

 

Ta och läs tråden om killen som blivit sköntaxerad för vinster på Partypoker, och se vilka problem han har att visa att det är pokervinster.

 

Sedan sätter du dig och funderar på hur ännu större problem just du och din polare skulle ha om samma sak hände er.

 

http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/43299-skoenstaxerad-av-skatteverket-foer-pokeruttag.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen höjdare helt enkelt :(

fan.. då får man antingen 1. börja spela på sitt egna partykonto utan RB 2. spela på annan sida med RB. 3. Fortsätta som om inget har hänt och hoppas på att risken är liten att man åker dit på sköntaxering..

 

vilket av alternativen hade ni valt?

spelar NL 2/4 6max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...