Gå till innehåll

nisse börjar om på ny kula.


nisse77

Recommended Posts

Det var inte så länge sedan jag gulade och har nu 0 kr i alla mina klienter.

 

Det jag var mest arg på var min 5de plats i €500 frullen häromdan då jag var grov chipleader vid finalbordet en lång tid, och vann ynkliga 30€.

 

Dessa spelade jag emellertid upp till 134€ men eftersom jag har svårt att sluta när det går bra så slutade det hela med ännu en gulning. :cry:

 

Så, nu tänker jag börja om på ny kula. Den 27 december sätter jag in €350 på mitt i4pokerkonto och tills dess kommer jag att köra 24hpokers €500, i4pokers supersundayfreeroll €1000 samt ladbrokes $500 och betssons $250.

 

Håller uppdateringar här hur det går.

 

Nu, satan ska jag ta steget fullt ut och bygga en brutal rulle, och därmed basta! :mrgreen:

 

Kanske uppdaterar senare ikväll om det går bra i MTT's.

 

Kan tillägga att jag är 30, kille, spelat nätpoker i runda slängar 2-3 år.

 

Tror mina styrkor är CG NL holdem och MTT's holdem shorthanded och vanlig, samt MTT 5-carddraw.

 

Kom gärna med tips och kommentarer om ni har några angående mitt spel, kommer posta en del händer här.

 

mvh, och god jul allihopa! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte så länge sedan jag gulade och har nu 0 kr i alla mina klienter.

 

Det jag var mest arg på var min 5de plats i €500 frullen häromdan då jag var grov chipleader vid finalbordet en lång tid, och vann ynkliga 30€.

 

Dessa spelade jag emellertid upp till 134€ men eftersom jag har svårt att sluta när det går bra så slutade det hela med ännu en gulning. :cry:

 

Så, nu tänker jag börja om på ny kula. Den 27 december sätter jag in €350 på mitt i4pokerkonto och tills dess kommer jag att köra 24hpokers €500, i4pokers supersundayfreeroll €1000 samt ladbrokes $500 och betssons $250.

 

Håller uppdateringar här hur det går.

 

Nu, satan ska jag ta steget fullt ut och bygga en brutal rulle, och därmed basta! :mrgreen:

 

Kanske uppdaterar senare ikväll om det går bra i MTT's.

 

Kan tillägga att jag är 30, kille, spelat nätpoker i runda slängar 2-3 år.

 

Tror mina styrkor är CG NL holdem och MTT's holdem shorthanded och vanlig, samt MTT 5-carddraw.

 

Kom gärna med tips och kommentarer om ni har några angående mitt spel, kommer posta en del händer här.

 

mvh, och god jul allihopa! :-D

 

Först vill jag önska dig lycka till och kommer kolla in här lite då och då (känns som man kollar dagböcker färre o färre gånger men ska försöka bli "regulär" här ;D)

 

Sen vill jag ju påpeka att det är lätt hänt och gula men för att undvika det så se till att sätta BR-gränser som du verkligen håller. Se till och sätta dem direkt innan du börjar med din 350 rulle.

 

Typ vinnerdu 1-2-3-4-5 inköp (vart du nu vill sätta den) se till att kliva av bordet innan du börjar förlora.

Samma sak med förluster; förlorar du 1-2-3-4-5 inköp, se till att kliva av bordet. Känner du av tilt, ere bara o stänga av datorn dirr!

 

Samma sak; sätt en BR-gräns där du går upp i nivå och går ner i nivå.Att gå ner i nivå är typ svårare än vad man tror. Jag tog just ut runt $1,500 och det resulterar att den bankrullen jag har kvar måste då spelas på en lägre nivå, det är mkt svårare än vad man tror, men se till och gör det ändå!

 

Allt detta är inte bara för att du inte ska gula utan också för att du ska behålla de vinster du vinner utan att du losar halva vinsten innan du går ut.

Det är mina spontana tips så här i början.

/ Hannes

 

ps: god jul! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen! :-)

 

Det där med att lämna ett bord efter att jag vunnit 5-6 inköp är lite svårt för mig då jag anser att man får en edge över de andra genom bullying och respekt pga stackdjupet. Men visst, ibland slutar det med att man spelar alldeles för löst och går tillbaks ner till 1-2 lr 3 inköp och då lurar tilten i vassen. å andra sidan, hur ofta händer det inte att man blir sittandes ensam kvar vid ett bord med ca 8 inköp? :lol:

 

Spelade ingenting igår eftersom jag var dyngrak och inte pallade.

 

Idag blir det 24hpokers €500, i4pokers €100 samt ladbrokes $500 kl 19.

 

Hoppas givetvis på minst 1 itm i dessa. :mrgreen:

 

God Jul på er allihopa! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

igen! :-) Har inte spelat så mkt det senaste men satte in 2500kr på 24hpoker idag. Tänkte börja lite lugnt med NL20 lr kanske NL10. Det trökiga med NL10 är bara att det inte finns bbjackpot på de borden. Inte för att jag tror att det kommer inträffa, men ändå. 8-) Kan ju alltid köpa in sig för 10 euro på NL20 om det skulle va så. Vann förresten en freeroll till någon 20k guarantuee häromdagen; spelade perfa hela turneringen och var chipleader i princip helq tiden. 1999 motspelare..

 

Tog ett screenshot så jag kan stila mig lite nu he he:

 

http://tinypic.com/view.php?pic=2lv0jkn&s=4

 

postar lite händer osv senare; tills dess/ha det!!! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

igen! :-) Har inte spelat så mkt det senaste men satte in 2500kr på 24hpoker idag. Tänkte börja lite lugnt med NL20 lr kanske NL10. Det trökiga med NL10 är bara att det inte finns bbjackpot på de borden. Inte för att jag tror att det kommer inträffa, men ändå. 8-) Kan ju alltid köpa in sig för 10 euro på NL20 om det skulle va så. Vann förresten en freeroll till någon 20k guarantuee häromdagen; spelade perfa hela turneringen och var chipleader i princip helq tiden. 1999 motspelare..

 

Tog ett screenshot så jag kan stila mig lite nu he he:

 

http://tinypic.com/view.php?pic=2lv0jkn&s=4

 

postar lite händer osv senare; tills dess/ha det!!! :-D

 

har dragit vidare och det kostade forstås en del kosing så jag kommer bara kunna saetta in 100 euro tyvärr - men om någon vill gå in 50/50 och dela på allt så vore det ganska interessant. Jag kan nästan garantera en vinsty på mellan 50-100 euro per dag. Men jag forutsätter att ingen tror mig så det är väl skitsamma.

 

Well ppl, ha det bra så länge - vi höres snart.

 

 

imorgon saefffef kf om

 

 

 

 

 

 

+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har dragit vidare och det kostade forstås en del kosing så jag kommer bara kunna saetta in 100 euro tyvärr - men om någon vill gå in 50/50 och dela på allt så vore det ganska interessant. Jag kan nästan garantera en vinsty på mellan 50-100 euro per dag. Men jag forutsätter att ingen tror mig så det är väl skitsamma.

 

Well ppl, ha det bra så länge - vi höres snart.

 

 

imorgon saefffef kf om

 

 

 

 

 

 

+

 

 

Var detta ett försök att få stejk? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8-)

Var detta ett försök att få stejk? :lol:

 

Nja, snarare en business ideá 8-)

 

borjar pa bwin antingen idag eller imorgon men hade inte rad med mer aen 63,50 euro. helvete, anvaend er aldrig av western union, de aer de absolut saemsta idioterna som finns.

 

ma vael alla. kram :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland blir det ju splitpot och da forsvinner det vael en marker, om sedan en utav dessa personer sitter ut sa kanske det blir sa. jag har ingen battre forklaring

 

Varför försvinner marker om det blir splittpott? Menar du att det inte står 0.5 tex? Då brukar det väl delas som så att en får mer än den andra, har jag för mig iaf...dvs den andre får en halva mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...