Gå till innehåll

Sämsta spelbara hand


Sveos

Recommended Posts

Ja, jo, självklart, men min erfarenhet på 2/4 och 3/6-bord är att position är överskattat. Om vi istället tänker oss någon sorts genomsnittsmotstånd. Mot överagressiva idioter får man väl anpassa sig lite, men normalspelaren?

 

Jag vill inte verka dryg på något sätt, men gå ner i nivå. Sen lär du dig "Abduls preflop"-schema.Googla.

På ett ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jo, självklart, men min erfarenhet på 2/4 och 3/6-bord är att position är överskattat. Om vi istället tänker oss någon sorts genomsnittsmotstånd. Mot överagressiva idioter får man väl anpassa sig lite, men normalspelaren?

 

lol :roll:

 

De överaggressiva är förövrigt antagligen de som vinner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar Limit på 4,5 och 6-personersbord, vilka händer skulle ni då säga är sämsta spelbara händer?

 

Personligen skulle jag spela med båda händerna och aldrig utan plektrum... Nej, ursäkta, alltså det är en sjukt konstig fråga och fullkomligt oväsentlig. Om alla limpar och de är så dåliga man någonsin kan bli och du är i SB, borde du naturligtvis spela alla händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar babylimit på SvS och håller med om att AA och KK är problemhänder. Jag brukar alltid höja och då får man typ åtta synare eller minst fem. Om floppen kommer tät bräda kan man kyssa händerna godnatt. Är brädan spridd ska man betta och kontrahöja på floppen. Orsaken till att dessa händer vållar problem är det stora antalet synare som tillsammans med den låga beten på typ 1 kr på floppen gör att alla vill dra. Om floppen kommer parad har ofta nån trips som de slowplayar. Kommer färg sitter oftast nån med färgen. Fast nyss vann jag med AA då floppen kom A22...hehee8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...