Gå till innehåll

PS VISA Cashout


rolle123

Recommended Posts

Har en generell fråga angående uttag på Pokerstars. Tycker det är lite oklart på hemsidan.

 

Anta att jag sätter in 100$ med mitt VISA Electron. Om jag sedan vill ta ut en eventuell vinst på säg 300$ till samma VISA-kort; är det möjligt?

 

 

I Pokerstars-klienten är informationen oklar - vid insättningssidan står det att det pga. ändringar i VISA's policy inte går att göra uttag till mitt VISA. Men i uttagssidan står att det endast gäller kort utgivna i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag petar in en liknande fråga så ni kan ta den under kontorstid istället för som senast klockan ett på natten via MSN (jag har båda starskillarna på MSN):

 

Min första insättning för c:a tre år sedan var via VISA. Den bustades självklart, sedan dess har jag satt in och tagit ut via Neteller. Kan jag fortfarande ta ut till mitt VISA-kort om jag skulle vilja?

 

EDIT: Och jag flyttar lite för att den skall ligga i en mer specifik tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gå att ta ut till VISAt ja, men först måste man tagit ut alla ursprungliga depositioner dit de kom ifrån. Alltså har du satt in 200 från neteller o 50 från VISAt måste 200 tillbax till neteller innan du kan börja ösa allt till kortet. Max är 2000 dollar/cashout till VISAt , men det är bara att ta ut så många gånger du vill X 2000. Har man inte tidigare använt kort är det bara att göra en minideposit så det är reggat på sajten sen ösa på.

 

Reserverar mig för att nåt kan ha ändrats på senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa,

 

Rolle123 - Generellt svar, ja det kan man göra. Det kan dock variera något beroende på vilken typ av VISA-kort du har och var det är utfärdat.

 

Othello - Antagligen, men bäst är om du skickar ett mail till support@pokerstars.com så kan vi kontrollera mer specifikt på ditt konto hur det ligger till.

 

Juggler - Det kan du göra. Växlingskursen är dagens spot från Reuters, http://www.reuters.co.uk.

 

Från vår hemsida om VISA-kort: http://www.pokerstars.com/sv/

 

Kan jag ta ut pengar till mitt Visakort?

Du kan använda ett krediteringsbart Visa-kort för att ta ut vilket belopp som helst utöver de insättningar som du har gjort med andra insättningsmetoder. Du måste göra åtminstone ett köp med ett krediteringsbart Visa-kort om du vill få en utbetalning till det.

 

Krediteringsbara VISA-kort

Det går bara att göra utbetalningar till krediteringsbara VISA-kort (CFT, Credit Fund Transfer). De flesta VISA-kort som europeiska och kanadensiska banker utfärdar är krediteringsbara. VISA-kort som utfärdas av amerikanska banker är för närvarande undantagna.

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hur fungerar det ifall krediten på visa kortet är spärrat? Det är väl en visa fråga men jag orkar inte läsa avtalen där, en sådär 10sidor.

 

Passar även på att fråga ifall 48timmars regeln bara gäller för check utbetalningar?

 

Krediteringsbara VISA-kort

Det går bara att göra utbetalningar till krediteringsbara VISA-kort (CFT, Credit Fund Transfer). De flesta VISA-kort som europeiska och kanadensiska banker utfärdar är krediteringsbara. VISA-kort som utfärdas av amerikanska banker är för närvarande undantagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Kreditkort och krediteringsbart-kort är inte riktigt samma sak. Ett kort kan vara krediteringsbart men inte ha någon kredit. Så trots att du har spärrat eller inte har någon kredit på ditt kort så är det väldigt troligt att det är krediteringsbart. Vilket innebär att vi kan skicka pengar till kortet.

 

48-timmarsregeln gäller för samtliga uttag.

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supporten på stars? men lol det är ett vanligt VISA kreditkort jag har, stars lär ej ha befogenheter att spärra dem. Och det är bara utbetalningen jag undrade över

 

Fattade det som att du hade två kort varav det ena var spärrat, Eftersom PS krediterar automatiskt, tex du har satt in 50 med kort A och 60 med Kort B. Om du nu vill casha ut kommer pengarna att "sättas in" på korten i kronologisk ordning. OM kort A är spärrat kan man säga till dom att spärra kortet från cashouten och sätta in allt på Kort B. Det var så jag menade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattade det som att du hade två kort varav det ena var spärrat, Eftersom PS krediterar automatiskt, tex du har satt in 50 med kort A och 60 med Kort B. Om du nu vill casha ut kommer pengarna att "sättas in" på korten i kronologisk ordning. OM kort A är spärrat kan man säga till dom att spärra kortet från cashouten och sätta in allt på Kort B. Det var så jag menade. Kanske var förmätat av mig att det var uppenbart eftersom inga orkar tänka efter här eller hitta småsaker att klonka.

ok jo jag förstod det med prioriteringsutbetalningar, men jag har bara använt CC# på PS. Tack iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...