Gå till innehåll

Mobilt bredband + poker = sant?


Tjugotre

Recommended Posts

Tjaba!

 

Nu under lovet ska jag upp till vemdalen i 2veckor, tyvärr har jag ingen tillgång till bredband därför har jag gått i tankarna om att skaffa ett mobilt bredband från 3 på hastigheter upp till 7.2mbit/s som tydligen ska vara det bästa på marknaden.

 

Nu undrar jag hur bra detta fungerar om man spelar poker? Är det ens möjligt eller blir man disconnectad från klienten för ofta och laggar det? Ni som testat, vad är era erfarenheter?

 

- Tjugotre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaba!

 

Nu under lovet ska jag upp till vemdalen i 2veckor, tyvärr har jag ingen tillgång till bredband därför har jag gått i tankarna om att skaffa ett mobilt bredband från 3 på hastigheter upp till 7.2mbit/s som tydligen ska vara det bästa på marknaden.

 

Nu undrar jag hur bra detta fungerar om man spelar poker? Är det ens möjligt eller blir man disconnectad från klienten för ofta och laggar det? Ni som testat, vad är era erfarenheter?

 

- Tjugotre

 

Jag lirar på nån annans Internet :) då och då . och om det funkar bra så kommer nog ditt mobila bredband fungera perfekt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, men jag undrar har någon er erfarenhet av mobilt bredband eller gissa ni? Fick en känsla av att ni tror att det kommer fungera bra inte att ni vet att det kommer fungera bra i era inlägg.

 

Ska man signa 12månader @ 199kr månanden vill man vara säker på att de fungerar bra. ;)

 

- Tjugotre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, men jag undrar har någon er erfarenhet av mobilt bredband eller gissa ni? Fick en känsla av att ni tror att det kommer fungera bra inte att ni vet att det kommer fungera bra i era inlägg.

 

Ska man signa 12månader @ 199kr månanden vill man vara säker på att de fungerar bra. ;)

 

- Tjugotre

 

Jag har Telia Connect. Det fungerar bra så länge det är 3G-nät. Då är det inga större problem, men visst kan det hicka till någon gång, överlag fungerar det dock ok. Om det bara är GPRS så blir lite lite värre, då kan det ofta bli så att det nästan timar ut innan man hunnit agera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök 3G-täckning på Tele2/Telias nät via gatuadress:

 

http://www.tele2.se/mobiltackning.html

 

Jag gjorde det, de har tydligare mycket bättre täckning och även täckning i Vemdalen, så om jag ska skaffa något mobilt bredband så blir det Telia.

 

Tack för hjälpen alla.

Nästa gång ska jag använda sökfunktionen.

 

- Tjugotre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja.. jag tycker så här om mobilt bredband. Det är lite som att köra traktor. Långsamt och obekvämt.

Tele 2 och telia ligger på samma nät. och "för tillfället" har de "driftsstörningar". De ska nämligen uppgradera nätet, och det beräknas vara klart typ i mitten av 2008 såvida du inte bor i stockholm eller Gbg. men men.. jag ska inte klaga. Jag har haft det i ett par månader nu och har inte blivit frånkopplad på över två veckor. Hastigheten är ju som den är. Det duger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i funäsdalen (läs: ramundberget) för två veckor sen och smyggrindade lite med tele2s mobile bredband över gprs (ingen 3g-täckning), och det fungerade tämligen smärtfritt. Nu är jag ute i skogen utanför Sala, och här fungerar det också någorlunda över gprs-nätet. Man får 3g-täckning, men den tappar man gång på gång, så jag prioriterar stabilitet över hastighet. Poker är inga problem förutom att det trots allt är rätt halvlaggigt.

 

Tiltande, men fungerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...