Gå till innehåll

Årets "journalistpris"


Recommended Posts

Han är ju journalist, då kan vi ju inte skriva "journalistpris". Hur skall han kunna sätta det på sitt CV?

 

"Jag fick ett 'Journalistpris' en gång".

"Tack. Nästa sökande!!!"

 

Vem? Jag eller Indi?

Tekniskt sett är jag faktiskt inte journalist, utan informatör. ;)

 

Anyway, jag tycker definitivt att Indi förtjänar priset, jag är bara glad för nomineringen, tack, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju tyvärr svårt att rösta på dig i så fall om man nu inte kan läsa det du skrivit.

 

Det är lugnt, lägg din röst på Indi. ;)

 

Men om du, av andra anledningar än den här tävlingen, vill läsa vad jag har skrivit kan du få några länkar:

http://www.svd.se/sportspel/poker/nyheter/ (ska finnas krönikor där ngnstans)

 

http://boras.expressen.se/poker/pokernyheter/pokerkronikor/1.393757/jens-jadback-pokerboomen-har-gatt-overstyr

 

Umm... skumma länkar såg jag nu, men det är bara att googla. Eller köpa First Poker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅ hur vart det, jennez?

 

Woops, sorry, missade det idag. Alltså, artikeln i sig är inget mästerverk. Den beskriver skeendet av Ken-Gate såsom det beskrevs på många forum. Grejen var att ingen jävel skrev om det av två anledningar:

 

1. Ingen vågade påstå att Ken är en fuskare. Dels pga allianser och annat i pokersverige, dels pga att det inte fanns några handfasta bevis. Kan kanske jämföras med T6 just nu. Det finns liksom inte minsta tvivel men ingen kan bevisa ett skvatt. Det enda som finns, och fanns i Ken-Gate, är en mängd källor som oberoende av varandra bekräftar varandras mycket detaljrika uppgifter om händelsen.

 

2. Ingen ville publicera. Varför ingen ville göra detta har det spekulerats friskt i, allt från att Expressen torskade i rätten mot Persbrandt till att vissa annonsörer hade backat ur om Ken-Gate hade kommit ut. Ingen ville vara först med ”nyheten”.

 

Jag vill än en gång understryka att jag verkligen tycker att indiscreet förtjänar priset. Under 2007 har jag knappast producerat något banbrytande.

 

Ola nominerade mig för att jag offentligt skrev under på att Ken är en fuskare. I en annan artikel som publicerades på Svenska Dagbladet gjorde jag samma sak fast i ett annat sammanhang. Jag fick då en del varningar från människor som är insatta i pokerbranschen. Ken skulle tydligen lacka ur fullständigt var budskapet. Till denna dag har jag inte hört av honom men däremot fick jag mottaga en hel del anonyma hot- och hatmail från vad jag bara kan anta vara hardcore-Ken-fans. Jag är fullkomligt övertygad om att inte ett enda av de mailen kom från Ken. Ett mail minns jag särskilt. Det var väldigt genomtänkt och den väl underbyggda kritiken gick inte att ta miste på: ”Du ska dö din jävla fitta” stod det kort och gott. Rättstavat och allt. Blev nästan lite stolt. Fast jag vet inte över vad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...