Gå till innehåll

0.5/1 fyrhänt triss OOP


Recommended Posts

Jag kan vara så vilsen i cashgames...

 

Game # 706207447 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Torreblanca"

 

Players(max 6):

Sally_C (EUR 197.80 in seat 1)

Guligulan (EUR 121.70 in seat 3)

berbagoal (EUR 107.40 in seat 5)

rednose (EUR 21.01 in seat 6)

 

Dealer: rednose

Small Blind: Sally_C (0.50)

Big Blind: Guligulan (1.00)

 

Guligulan was dealt: 7s - 8c

 

berbagoal Raise (2.75)

rednose Call (2.75)

Sally_C Call (2.25)

Guligulan Call (1.75)

 

Flop 7c - 9h - 7d

 

Sally_C Check

Guligulan Check

berbagoal Bet (4.25)

rednose Fold

Sally_C Raise (12.00)

Guligulan ???

 

Sorry småfull, ingen konv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK

Du får bra odds pre syn helt OK (vilket du vet)

Du väljer att slowspela shyst.

Pre höjaren betar, Cbet på missad flop eller värdebet med överpar troligt.

SB reraisar. Reppar en 7a men har han den?

 

Händer du inte vill se 7x där x är högre än en 8 och 99, alla andra händer är du ganska stor favorit mot.

 

Eftersom du valde att checka flopen är ju chansen stor att prebetaren inte har träffat bordet utan antingen vill cbeta hem potten eller värdebeta överpar. SB kan vara helt ute på en bluff. Han kan oxå ha dig slagen.

 

2 val.

1. Raise för att kolla var du står. Bluffar de vinner du direkt. Blir du fyrbetat ja då måste man nog folda. Vid syn är det nog check ev check-fold turn.

2. Bara syna ner och låta fi bluffa bort pengarna om han bluffar och förlora så lite som möjligt utan att folda handen.

 

Fold finns inte i min bok på den flopen, inte utan att dom fått visa lite mer styrka på senare gator.

 

PS mitt standardspel här är nog att beta ut direkt alternativt check-raisa. Shorthandad är jag övertygat om att jag leder väldigt ofta och är nog beredd att spela för hela stacken på den flopen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att du inte tänkt kasta på floppen:-) .

Vi kan nog förenkla och grovanalysera den här handen, för att få en skattning av EV på själva floppen. Egentligen kan man analysera rätt mycket på den i och med att det finns så många variantträd sett från floppen dels pga att den är 3 vägs och dels pga att stackarna är hyggligt stora på flopp. Är väl därför du inte känner dig hemma i det här läget turremannen:-) .

 

Jag antar att om pengarna åker in rätt snabbt eller på ett aggressivt sätt från fi att du vinner något mindre än 50%. Chansen att de åker in finns med kåk och alla 7or. Sedan kan det hända ibland med överpar och stegdrag inte för det är standardspel så ofta men det är ganska många kombosar att man ser dessa händer en betydande del ändå. Särskilt prefloppraisern brukar kunna stacka av på detta sätt. Det går inte heller att utesluta bluff(även om man ser en avstackning av bluff mycket sällan i detta läge).

Sedan ligger det en del döda pengar i potten också vilket gör att denna händelse nog ligger i intervallet ganska lite från EV0.

 

Det du hellst vill se hända är att fi bromsar in och att du själv kan betta, antingen lägger sig fi eller synar oftast och då vinner du nästa alla potter. Dessa sekvenser är de mest värdefulla och det är där EV i handen ligger.

Och många sådana händer finns ute efter den sekvens som hittils skett i handen.

Ex kan prefloppraisern ha PP eller Ax(som han kan ibland skjuta en gång till med eller träffa par och betala av en bet). Han som har checkraisat kan ha ex 9x ibland eller stegdrag eller sämre 7a.

 

Att leda ut på floppen är också bra i och med att du ofta kan värdebetta ner handen i kaklet. Ofta kan det vara bättre att göra detta med händer som man b/f tycker jag, beror på reads mm.

Slutligen så spelar jag nästan bara HU och jag tenderar att övervärdera min hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta läget har jag sett tusentals gågner i min stabila "grinder"-karriär, han har til 95% chans ankorna, några efterblivna fiskar spelar kräftorna eller äggen så här starkt, men du kan nästan anta att han håller två brödätande kvacksalvare, vilket gör att du bör klockmucka, han har 2 duckz kvar i leken att kvacka in vilket gör dig till en 70-30 underdog, spara pengarna och satsa på BJ istället, Dan Glimnes skottsäkra system gör att man kan vinna mellan 100-150 bets / timmen, på nät Black Jack, så istället leta upp Glimnes nummer och ring och be honom att lära dig systemet. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta läget har jag sett tusentals gågner i min stabila "grinder"-karriär, han har til 95% chans ankorna, några efterblivna fiskar spelar kräftorna eller äggen så här starkt, men du kan nästan anta att han håller två brödätande kvacksalvare, vilket gör att du bör klockmucka, han har 2 duckz kvar i leken att kvacka in vilket gör dig till en 70-30 underdog, spara pengarna och satsa på BJ istället, Dan Glimnes skottsäkra system gör att man kan vinna mellan 100-150 bets / timmen, på nät Black Jack, så istället leta upp Glimnes nummer och ring och be honom att lära dig systemet. Lycka till!

Intressant inlägg om alla djur alltså. De här 2 duckzen som är kvar i leken får inte ihop riktigt vilka kort du menar.

Och kräftorna och äggen står för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...