Gå till innehåll

Sviten upphör.


Sviten

Recommended Posts

Finns väl inte såååå många kvinnliga artister som spelar poker, vet typ bara två. Känns oväsntligt vilka som var där och inte.

 

Allt är bara tragiskt och jag lider mkt med dom som var där. Hade jag själv varit där så hade pengarna spelat mindre roll, men att bli av med klocka, smycken, förlovningsring/vigselring eller liknande hade känts jäkligt tungt.

 

Stod även i Aftonbladet att en anställd på Sviten blev knivhuggen i benet, första gången jag ser/hör nåt sånt, hoppas verkligen det inte är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns ytterst tragiskt att höra att ytterligare en pokerklubb har blivit rånad, speciellt då Sviten som jag hade planer att slaska ordentligt på kring Mars månad =/

 

Det jag beklagar mest är nog att lagens långa arm inte kommer få fatt i rånarna alls, på plussidan så kan ni arrangera ett medborgargarde själva, och kölhala de jävla råttorna, om så önskas så kan jag presentera en synnerligen effektiv metod att tortera idioterna så till den milda grad att de ber om en snabb död!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisen blev insatta direkt då skottlossning skedde.

Hela Uppsala poliskår blev insatta den första timmen och vägspärrar upprättades, vilket ledde till en av de stökigaste fredagskvällarna i Uppsala.

Misshandel skedde på spelare och klubbvärd, en spelare blödde pga slag, men alla mår bra efter händelsen.

 

Vapnen som användes vid Uppsala-rånet var EN pistol och en/två knivar (såg ej kniv nr 2). Tre gärningsmän, ev en till som väntar utanför. Kniven bedömdes av mig som inte farligare än en träsmörkniv, tyvärr var killen som höll i "kniven" kompis med killen med pistol.

 

Jag tror DEFINITIVT INTE rånarna har ngt samband med Svitens rånare. Det lilla samband som kan vara är att de EVENTUELLT inspirerade till rånet. Att välja att gå ner med en man mindre i Stockholm än i Uppsala känns inte ens kvalificerat för begåvningsreservens reserv.

 

Jävligt synd att det hände Sviten också.

 

Stefan

 

Angående Uppsala, så undrar jag om någon hört något om en koppling till knivrånarna, som bland annat rånat nästan varje affär, pizzeria och kiosk i Gottsunda (förort i Uppsala) under de senaste veckorna. Det är oftast fyra maskerade grabbar, och de ger gärna folk lite småhugg i hand, nacke etc för att 'visa allvar'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry OT: Men drygaste människan på PF har tydligen aldrig varit på Sviten en helg, men måste ändå uttala sig!

 

Dom flesta normala människor reagerar med att undra utifall alla mår bra efter det här traumat.. Att du orkar tjata om att jag borde gjort en intervju och "tala ut" i AB om det här. Lite märkligt också att bli kallad dryg av en person man inte ens känner. Pokersamhället är litet och det skulle vara på sin plats att tänka sig för innan man fäller sånna där kommentarer. Borde väl rimligtvis snarare se det som en fördel att folk lätt kan prata med varandra i ett sånt här forum. Vi som var där .. eller inte..:evil: läser ju och är medlemmar i samma forum, så använd sunt förnuft när du skriver dina inlägg. För som sagt, det kunde ha varit du som varit där då. Sviten var hur som helst ett supertrevligt ställe och jag lixom många av er har haft många trevliga minnen där ifrån. Tråkigt att alla inklusive peronalen skulle behöva gå igenom ett sånt här trauma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förstår jag. Ber om ursäkt för mitt arga meddelande i så fall.

kram

d:oops:

 

Förstår inte ens hur det skulle kunna varit riktad till dig, inte ens om jag söker på dig kan jag hitta något inlägg innan från dig i denna tråd.

Men men....

 

Hur som helst otroligt synd att Sviten upphör, man har ju suttit på ett och annat finalbord där.

Underbarare slaskning på CG bord kan man väl inte hitta någonstans?

Och alla nästan alltid med ett leende på läpparna.

 

RIP Sviten! We will miss you!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser nicket bakifrån förstår du nog varför ablid reagerar på ditt inlägg...

 

Nu förstår jag lite mer:-D , men jag förstår definitivt fortfarande inte hur hon kan få mitt inlägg som riktat mot henne.

 

Men jag var nog värd den utskällningen, tog mycket marker av henne på Sviten:-D

Som sagt Sviten var ett underbart ställe med alla olika sorters människor, och jag hoppas verkligen att den öppnar någon gång igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem bryr sig om du vär där eller inte Dilba...att du överhuvudtaget kunde missuppfatta det inlägget som inte ens var skrivet till dig..visar bara att du inte ens borde vara i pokerbranchen....så trött på B kändisar som kallar sig Pokerproffs överhuvudtaget...ni får gratis turneringar etc betalda för att ni har ett känt face...men spela poker kan ni inte överhuvudtaget....så spela er jävla kändiskpoker hemma hos "Pokerproffset" Peter Swartling istället och håll truten,,,klart du var på Sviten men vem faaaan bryr sig...

 

och ja det är mycket tragiskt att Sviten blev rånat...Men dilba kunde ju ställt upp med några judoknep.

 

EDIT: Klart olämpligt inlägg, och sen även personpåhopp. Ett stycke varning utdelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appel ..bara för att du vill att Dilba ska sitta på ditt huvud behöver du inte skriva att mitt inlägg är olämpligt...du är olämplig som moderator om du inte kan låta folk ha åsiktsfrihet....din jävla Sosse...

 

Skäll inte på Appel, det var jag som anmälde ditt inlägg - precis som jag gjort med detta! Denna tråd handlar om att en populär inrättning tvingas lägga ner p.g.a rån och våldsdåd - då är det inte lämpligt att du skriver inlägg som dessa ovanstående!

Lägg ner ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, lät som att någon var på tilt över att pokersajter hellre associerar sig med kändisar som faktiskt jobbat upp ett varumärke kring sig själv under sin karriär, framför en internetgrinder som sitter hemma i kalsongerna och spelar poker hela dagarna :lol:

 

Får hoppas att det snart dyker upp andra alternativ. Se till att fixa kameraövervakning samt en sluss med två dörrar där ena dörren måste vara stängd för att den andra ska kunna gå att öppna. Då minskar ju rånrisk oerhört. Även om ett allvarligt scenario inträffar där någon skulle ta sig in i slussen och under vapenhot tagit gisslan hinner man ändå ringa till snuten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är ju faktiskt staten en av bovarna i dessa rån. De har ju genom att förklara liknande klubbverksamhet som olaglig underlättat för varenda jäkla rånare eftersom dessa vet att det ska mycket till innan klubbarna polisanmäler. Är själv kassör i en pokerklubb som varit aktiv i snart ett år och numera är man ju väldigt försiktig till vem man pratar om verksamheten även om vi i vår lilla klubb spelar om väldigt blygsamma summor.

Det bästa vore givetvis att legalisera denna klubbverksamhet och tillåta fri konkurrens på marknaden och inte bara gynna statens egna lilla kassako - Cosmopol - detta skulle få till följd att klubbarna dels skulle ha råd med bättre skydd & övervakning samt att de inte skulle dra sig för att blanda in ordningsmakten vid liknande händelser som den vid Sviten häromdagen.

 

Vi i vår klubb har länge pratat om att arrangera en större liveturnering i samarbete med andra klubbar runtom i Sverige men nu kan man nog skrinlägga dessa planer i avvaktan på en annan lagstiftning. Tyvärr går det ju inte att mörka sådana planer utan att fel personer får nys om dem och då kan man nog ge sig fasen på att de dyker upp med både knivar och puffror.

 

Nåja, vi får hoppas Svepof (och andra intressenter) lyckas få till stånd någon form av lagändring - innan dess får vi nog räkna med fler sådana här incidenter och det dröjer nog inte innan någon blir allvarligt skadad eller till och med ihjälstucken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men kan ju inte annat än att skratta när man läser i denna tråd, som vanligt så är det ju staten som är skyldig till allt... Om man nu väljer att driva en olaglig verksamhet så får man ju också ta konsekvenserna av detta när något händer, men den vanliga lilla människan försöker alltid hitta en syndabock och när det gäller poker så är de alltid staten och Cosmopol. Tråkigt att sviten laggt ner måste jag säga och jag lider med dom som var med om allt det tråkiga som händer, men statens fel är det inte dena gång iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till de klubbar som har sponsorer:

 

Ett tips kan vara att sköta alla turneringsinköp på nätet. Man köper in som vanligt i klienten (till en turnering utan prize pool) och sedan betalar sajten ut manuellt efter resultatlistan som klubbvärdarna skickar in asap efter turnerings slut.

 

Det är inte särskilt mycket jobb för en sajt med ett sånt här upplägg och dessutom vill de gärna ha fler insättningar och pengar på sin sajt.

 

Det låter lite meckigt men det är verkligen no biggie. Enda negativa jag kan se med det hela är att vinnarna får vänta X antal dagar på sina pengar. Fast det kanske det är värt? Inga eller mindre pengar i lokalen = ingen eller mycket mindre rånrisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till de klubbar som har sponsorer:

 

Ett tips kan vara att sköta alla turneringsinköp på nätet. Man köper in som vanligt i klienten (till en turnering utan prize pool) och sedan betalar sajten ut manuellt efter resultatlistan som klubbvärdarna skickar in asap efter turnerings slut.

 

Det är inte särskilt mycket jobb för en sajt med ett sånt här upplägg och dessutom vill de gärna ha fler insättningar och pengar på sin sajt.

 

Det låter lite meckigt men det är verkligen no biggie. Enda negativa jag kan se med det hela är att vinnarna får vänta X antal dagar på sina pengar. Fast det kanske det är värt? Inga eller mindre pengar i lokalen = ingen eller mycket mindre rånrisk.

QFT

 

Fler och fler kör enligt detta redan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...