Gå till innehåll

Stejkad Starfitter nöter vidare!


Starfitter

Recommended Posts

Ja nu har jag som som många andra bestämt mig för att skriva lite dagbok :-)

 

Till att börja så kan jag presentera mig: Jag är en 18 årig kille från Karlskrona som går sista året på NV. Den tiden jag inte spelar poker tillbringar jag med min flickvän eller på handbollsplanen, kan också bli en och annan utgång med diverse stekare....

 

Just nu har jag blivit stejkad av en kompis som även han spelar, dock på lite högre nivå =)

Denna stejk innefattar att jag börjar med 210 dollar som han tillgodoser mig med. Med dessa så ska jag spela 10+1 dollars SnG på Pokerhost, när jag når slutmålet 1k dollar så delas de upp 50-50 mellan oss.

 

Dock började denna deal för ca en månad sen men har varit för lat för att börja skriva dagbok om det. Målet med dagboken är att få lite utlopp för diverse aggressioner samt utveckla mitt spel när jag går upp i nivå....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en dag av besvikelser och en uppsats skriven känner jag mig nästan värd några timmars mysgrind med lite musik och mintpastiller :-)

 

Efter att än en gång har bekantar mig med Freud och de gamla presokratiska grabbarna så borde mitt psyke ligga på en astralisk nivå och pengarna borde rulla in!!

 

Återkommer under kvällen för vidare resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var ännu en helvetesgrind slut och resultatet är -70 $

 

Jag kanske inte har sagt att jag spelar 5 manna SnG där 3/5 är ITM. Trots detta så lyckas jag tappa 70dollar ?!

Helt absurd session där KK tydligen är vanligare än lottospel på tv och där 55/45 situationer i verkligeheten är 20/80:cry:

Eftersom jag hade ett litet träningsuppehåll så har jag inte exakt koll på hur många jag spelade, men skulle gissa på ca 30 st. Av dessa vann jag 0, är det ens möjligt? Antingen är det gud som straffar mig för mina synder eller har jag gått och blivit logiskt handikappad?!

 

Är det någon vinnande spelare som skulle kunna ge mig moralisk support eller överhuvudtaget några tips så tveka inte att skriva en rad eller två.

JaJa, dags för lite 2 and a half men så man kan sova otiltad....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan fullring vara en bra lösning ?

 

:h:

 

Ja kanske det, skulle se mig själv som en thight spelare men fullriggarna på pokerhost har inte lika stabil form som 5 manna. Eftersom 60 % är ITM så borde ABC spel kunna vara stabilt vinstbringande i längen på 5 manna medan fullriggar enbart ger till 30 %. Men självklart ska jag ta de i åtanke och prova några framåt kvällningen.

Men vad är det med fullriggar du tror skulle vara mer EV+?

 

När rejken är avklarad funderar jag stark på att slå om till CG, SnG känns inte utvecklande då spelet mest är standrad :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar för alla lycko önskningar, de kan behövas :-D

Jo jag tror du har en bra poäng med att bygga rulle med SnGs, det är också tanken. Vad är att rekommendera för rulle till NL100? 3000 $?

Känns som att tålamod är en av mina svagheter =(

 

Men åter till verkligheten, kvällen består i en grind som ska analyseras av min käre stejkare för att åter hitta självförtroendet i spelet, återkommer med resultat framåt småtimmarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev tyvärr att avsluta tidigt ikväll pga trötthet.

Resultatet blev + 10 $

Kan kännas lite löjligt men var nere och vände på minus 60 $ så är ändå nöjd.

Har kommit fram till att de finns sjukt mycket mer värde inne efter klockan 22.00 på kvällarna så i framtiden ska jag satsa på sena kvällsgrindar då jag ändå är som piggast :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att gå klart NV och sen börja spela poker? Iof är det ju inga skräcknivåer du lirar på och du verkar inte ha några narkomantendenser, men NV är ett slitsamt program...

 

gl hf hursomhelst.

 

PS. Är det god trafik på sidan du lirar på? Aldrig hört talas om den förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Känns som att tålamod är en av mina svagheter =( "

 

Ajdå, det är ju en av de absolut viktigaste ingredienserna i ett bra pokerspel.

Om inte annat kan du väl peta upp två st. CG-bord och spela supertight? (vänta på bra händer preflop och bomba vid träff)

 

brukar vara vinnande på nivåer typ 10-20 cents blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att gå klart NV och sen börja spela poker? Iof är det ju inga skräcknivåer du lirar på och du verkar inte ha några narkomantendenser, men NV är ett slitsamt program...

 

 

PS. Är det god trafik på sidan du lirar på? Aldrig hört talas om den förr.

 

För tillfället så går skolan på sparslåga inför både handbollen och diverse andra intressen så den stör knappt.

Pokerhost finns på microgamingnätverket och har hyfsad trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hittar man en bra session! :-D

Ikväll kändes de nästan som jag bara behövde ansluta till borden för att komma ITM. Trots att fiskarna kastade pengar på mig så förstörde mitt internet en ljus grind natten, när man äntligen har foppat top-2 så fryslagar internet i 20 sek så man åker ur handen. Efter ca 10 fryslagg så beslöt jag mig för att låta helveteskapet vila tills vidare.

En sak är iaf konstaterat: Vad folk än säger om riggen så är jag övertygad om att den ger medrigg när man inte spelat på några dagar så stackars fiskar som jag ska fasta även när den vänder...

Slutresultaten kan ändock skrivas till + 50$

 

Thats all from me to night, glöm inte att vara givmilda vid mina bord nu under helgen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken perfekt dag att spela lite på :-)

 

Idag ska jag enbart sitta inne i värmen och grinda min väg mot toppen, har som mål att minst spela 50 SnGs varav jag redan har spelat 20 st.

Grädden på mosset blir även lite gott julgodis och förhoppningsvis en klonk på stryktipset.

Just nu + 50$ för dagen..

Återkommer med slutresultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den goda trenden har fortsatt hela dagen. Syftet med dagens spel har primärt varit att spela mycket så det blir en fin rakeback i slutet av månaden.

Efter 60 friska SnGs och ett nytt all time high för bankrullen på 466 $ så unnar jag mig själv en liten film innan läggdags :-D

 

Ps. tips på avtiltande film: Santas slay ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...