Gå till innehåll

Matematiskt understödd poker...


ztoobez

Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

sluta nu heltok, du är smartare (med siffror) än å här.

 

den hand som är närmast 50% equity mot en slumpad hand pre är bara en av flera oanvändbara definitioner

 

Def.

I ett spel mot fi som pushar varje hand preflop finns precis en hand A med vilken det är -ev att syna. D.v.s det är även -ev att syna med alla svagare händer än denna. Det finns också precis en hand B med vilken det är +ev att syna. D.v.s det är även +ev att syna med alla starkare händer än denna. Då finns det precis en hand C för vilken det gäller att A<=C<=B. Denna hand kallar vi "medelhanden".

 

Detta är min definition på medelhand. Som du säger är det en mycket oanvändbar definition. Men det måste ändå finnas en sådan hand.

 

För övrigt gick den här tråden inte alls mot vad jag hade velat så det känns nästan som vi kan sluta försöka.

 

För min del får eurythmech gärna märka ord och försöka missuppfatta allt han läser så mycket han vill. Känns mest som det är han/hon själv som drabbas utav det. Jag menar det kan inte vara hälsosamt att köra på i den stilen för länge. Däremot så får du eurythmech gärna tipsa mig om hur man bäst använder pokerstove för att göra det till en fördel i sitt spel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Def.

I ett spel mot fi som pushar varje hand preflop finns precis en hand A med vilken det är -ev att syna. D.v.s det är även -ev att syna med alla svagare händer än denna. Det finns också precis en hand B med vilken det är +ev att syna. D.v.s det är även +ev att syna med alla starkare händer än denna. Då finns det precis en hand C för vilken det gäller att A<=C<=B. Denna hand kallar vi "medelhanden".

 

Detta är min definition på medelhand. Som du säger är det en mycket oanvändbar definition. Men det måste ändå finnas en sådan hand.

 

För övrigt gick den här tråden inte alls mot vad jag hade velat så det känns nästan som vi kan sluta försöka.

 

För min del får eurythmech gärna märka ord och försöka missuppfatta allt han läser så mycket han vill. Känns mest som det är han/hon själv som drabbas utav det. Jag menar det kan inte vara hälsosamt att köra på i den stilen för länge. Däremot så får du eurythmech gärna tipsa mig om hur man bäst använder pokerstove för att göra det till en fördel i sitt spel..

 

menar du allvar med att du startade tråden för att förtå vad du ska syna med mot push HU utan blindar, trots att du känner till Pokerstove?

 

Hur som helst, googla det jag skrev. Lyssna på mig. Jag är BRA för dig.

 

Kan du inte hålla käften för du verkar vara helt jävla dum i huvudet.

 

en peron hävdar att jag stavar illa, det är inte OK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du allvar med att du startade tråden för att förtå vad du ska syna med mot push HU utan blindar, trots att du känner till Pokerstove?

 

Hur som helst, googla det jag skrev. Lyssna på mig. Jag är BRA för dig.

 

 

 

 

 

Vem har sagt nåt om att det inte är nåra blindar med i spelet?! Jag förutsätter att spelet är vanligt Texas NL HU, precis som jag skrev i nått inlägg tidigare. Min def. gäller trots det.

 

Jag tvivlar inte en sekund på att du kan lära mig en hel del. Synd bara att du inte har de den rätta pedagogiken. D.v.s för min del, så det inte blir nåra missförstånd om att alla lär sig bäst på olika sätt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Random stället är ju bra.

När jag är riktigt tiltad så kör jag med tomtestället. Foldar top 50% och ställer med resten.

Heltok kan du ge en försvarshand mot den taktiken:-)

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 50.295% 45.94% 04.35% 5617157124 531778860.00 { J5s-J2s, T6s-T2s, 96s-92s, 86s-82s, 75s-72s, 64s-62s, 52s+, 42s+, 32s, Q6o-Q2o, J7o-J2o, T7o-T2o, 97o-92o, 82o+, 72o+, 62o+, 52o+, 42o+, 32o }

Hand 1: 49.705% 45.36% 04.35% 5545135716 531778860.00 { 94o }

 

94o bör vara snitthanden....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A) Jag försöker provocera dig till att tänka efter själv. Jag vet att du kan.

 

B) Din definiton tycks söka en specifik hand (trams om "snitthand"), det kan då inte inkluderas blindar.

 

Att provocera fram inlärning kan fungera för vissa. I mitt fall tycker jag bara det är larvigt. Personer som använder sig av detta framstår ofta som att de tycker sig själva vara bättre än andra och det ser mer ut som att de vill brilljera med sin kunskap snarare än att hjälpa till. Det triggar inte mig till att vilja kunna mer om ett visst ämne. Snarare blir jag förvånad över hur olika människor agerer så väldigt annorlunda och då enligt mig väldigt larvigt. Därav "pedagogik som passar mig". Inget ont menat.

 

Visst, det må vara trams och och onödigt att disskutera. Men fortfarande så finns just denna precisa hand. Varför skulle inte blindar inkl? Det förstår jag faktiskt inte. Varför skulle nån ställa varenda hand om det inte fanns nått att vinna? Anledningen att du måste syna är ju att det faktiskt finns blindar med i spelet och om du aldrig synar så kommer du ju helt enkelt bli uppäten. Just p.g.a detta måste det finnas en enl. min definition en medelhand med vilken du i längden vinner med om du aldrig synar med än sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Def.

I ett spel mot fi som pushar varje hand preflop finns precis en hand A med vilken det är -ev att syna. D.v.s det är även -ev att syna med alla svagare händer än denna. Det finns också precis en hand B med vilken det är +ev att syna. D.v.s det är även +ev att syna med alla starkare händer än denna. Då finns det precis en hand C för vilken det gäller att A<=C<=B. Denna hand kallar vi "medelhanden".

 

 

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skiter väl totalt i om nyttjar det som bjuds eller inte. Du ställer frågor som är antingen fel ställda eller ointressanta för det du vill veta. Du måste jobba lite själv här.

 

Att nu J5s har 49.987% mot rnd (Q5o har 50.120, 22 har 50.334 och är alltså likvärdiga mot rnd i alla praktiska fal).

 

Din nya "kunskap" gällande J5s är ingenting du någonsin kommer få nytta av vd bordet. Aldrig.

 

Dessutom, (har gett dig chansen att se det här två gåger nu) har du i verkligheten pottodds att syna lägre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q7 kallas ju för "computer hand", vilket sägs vara en datorberäknad medianhand, då man vinner 50% av potterna mot en motståndare med godtycklig hand.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

2,097,572,400 games 0.005 secs 419,514,480,000 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 51.766% 49.90% 01.86% 1046780178 39042143.50 { Qc7h }

Hand 1: 48.234% 46.37% 01.86% 972707935 39042143.50 { random }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha..är det nåt i min definition som är otydligt??

 

Allt ungefär.. ;-)

 

För det första finns det inte precis en hand som det är -ev att syna med, det finns såklart flera. Samma gäller för vilka händer som ger +ev att syna med. Om du menar "..med vilken det är precis -ev att syna" istället för "precis en hand A med vilken det är -ev att syna" blir det också fel, för då kommer ditt påstående om C gör dina första påståenden felaktiga.

 

Du borde tex formulera din "medelhand" såhär: "Medelhanden" är den hand som ger minst förväntat värde av de händer som ger positivt förväntat värde. (alt minst ev till beloppet av de som ger -ev)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...