Gå till innehåll

Skatt på pokervinster


Krille88

Recommended Posts

Hej. Felpostade tydligen i nybörjarforumet så jag testar mina vingar här ist; Jag spelar på full tilt nu, måste man skatta på sina vinster i slutet av året?

 

Vinster år 2007 deklareras i självdeklarationen som lämnas in nästa år i maj. Sedan gör Skatteverket sin bedömning utifrån de uppgifter du lämnat och skickar ut ett skattebesked till dig (med inbetalningslapp för restskatt). Därefter har du gott om tid på dig (flera månader) att betala in skatten. Skatt för vinster i år ska in någon gång under hösten nästa år.

 

En vanlig missuppfattning är att man oombedd ska in med skatten i slutet av året för vinster man gjort samma år, men först måste Skatteverket göra en bedömning om du ska in med skatt eller inte, vilket du med mycket stor sannolikhet ska om du spelar på Full Tilt Poker.

 

Det fungerar precis på samma sätt som när du deklarerar dina vanliga inkomster. Deklarationen du lämnar in är ju för inkomster året innan och har du då betalat för lite i skatt så får du besked om detta från Skatteverket. Innan det ska du givetvis inte betala in ett enda öre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Felpostade tydligen i nybörjarforumet så jag testar mina vingar här ist; Jag spelar på full tilt nu, måste man skatta på sina vinster i slutet av året?

 

Du är fortfarande i fel forum. Det finns ett speciellt forum för ekonomi, skatt och juridiska frågor.

 

Där finns en klistrad tråd där din fråga besvaras i första inlägget:

 

http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/13495-lista-oever-skattefria-sajter-laes-inlaegg-1-a.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...