Gå till innehåll

Tråden där vi med stora bröstmuskler berättar vad vi tar i bänkpress!


mrfiskman

Recommended Posts

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jodå. Man har t.ex. utfört en del arbete. Man har också ökat entropin.
Men summan av arbetet är väl ändå rätt nära noll om jag inte missminner mig? Och entropin ökar ju oavsett vad man än gör så då kan man väl fördriva sin tid med något, öhm, vettigare ;-)

 

*edit* Eller är det den kinetiska energin jag tänker på? Fan, för länge sen man läste fysik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker nog på lägesenergin. Jag har bara läst gymnasiefysik, så jag är inte heller säker :)

Samma här ;-)

 

Hursom, tyngdlyftning måste vara något av det roligaste man kan försöka förklara för någon som frågar vad man tränar...

 

- Dööööööööh, jag lyfter upp tunga saker och så sätter jag ner dom igen.

 

Vete fan var jag läst det nånstans. Nån gammal Larson-tidning kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här ;-)

 

Hursom, tyngdlyftning måste vara något av det roligaste man kan försöka förklara för någon som frågar vad man tränar...

 

- Dööööööööh, jag lyfter upp tunga saker och så sätter jag ner dom igen.

 

Vete fan var jag läst det nånstans. Nån gammal Larson-tidning kanske?

 

22 st som jagar boll känns lika meningslöst lixom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här ;-)

 

Hursom, tyngdlyftning måste vara något av det roligaste man kan försöka förklara för någon som frågar vad man tränar...

 

- Dööööööööh, jag lyfter upp tunga saker och så sätter jag ner dom igen.

 

Vete fan var jag läst det nånstans. Nån gammal Larson-tidning kanske?

 

Ungefär lika kul som att förklara fotboll.

 

Döööh, vi är tio mensa killar som med fötterna försöker flytta ett runt föremål över en längre sträcka på gräs. Tio andra mensa grabbar vill inte vi skall göra det så man måste liksom rulla den den där saken runt dem. Och sen är det ibland upp till 50k personer som tittar på.

 

EDIT: Hade jag fattat mig kort hade inte Lucky slagit mig. Must never be långrandig again.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mäktigt att forumtrollet #1 lyckas få seriösa svar på varje fråga han ställer. Fattar det inte, ganska underbar humor egentligen.

 

Nej, inte de dödfödda posterna som startar, utan det som följer.

 

 

Sedan är det ganska dumt att racka ner på de som tränar för att det är en "meningslös" syssla. Tja, det är det ju, om man bortser från resultatet. Ok att överdrivet tränande och överdrivna muskler får en motsatt effekt ... men lagom tränande har sjuk påverkan på hur folk uppfattar dig och på hur du själv mår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40-50 kg när jag ätit gröt till frukost, medelstorlek på manligheten :(.... Men jag har haft en jävligt snabb bil...räknas det med ? :D
Det räknas! Jag har sett dina biceps och bil! :shock:

 

Senast jag maxade, för ca 15 år sedan, tror jag att jag tog 90 kg. Fan om jag inte borde vara lite starkare nu. Jag säger 105!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAS eller otur?

 

Tror att jag har tränat mig till det faktiskt. Körde extremt mycket bröst när jag höll på med diskus.(främst flyes) Det är tricarna som har begränsat mig i bänk. Nu har jag börjat att köra lite armar, har aldrig tidigare varit interesserad av att bli ett klamrande litet arm mongo as utan en frånstötande aggresiv atlet. Med styrka i proximal muskulatur.

Nu tränar jag främst för att bli vacker, så kör aldrig bröst annat än de få gånger jag kör bänk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0 kg. Försöker jag ligga ned och röra armen i en lyftrörelse av bänkpresskaraktär så får jag en sk "kärringstöt" i armen och hela vänsterarmen domnar bort. Det är resultatet av en basketskada som gjort att en nervtråd ligger ovanför sin kanal och "rullar" över armbågen när jag rör armen på det sättet. Efter att jag fått skadan var fö min arm bortdomnad från armbågen och ned i 2 1/1 månad...

 

Jag kan dock göra armhävningar, jag förstår inte varför. Det är ju nästan samma rörelse ändå, bara med lite annorlunda belastning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...