Gå till innehåll

störande SnG strategi


Kwejk

Recommended Posts

just stött på en regular på ongame med nick PlsRiverMe. Jag har lite funeringar kring hans SnG strategi. (jag gissar på att det är en honom)

 

han spelar ganska normal toksolid poker hela vägen fram till HU. Dock mest all in fold, inte mycket flopspel. Men när vi hamnar HU gör han inget annat än spelar Push or Fold poker.

 

jag har mött honom flera gånger HU i $54 , $108 Fullring SnG's med varierande lycka HU.

 

Jag har hittils svarat hans spel genom att raisa minimum varje gång jag är sb. 80-90% av gångerna foldar han. Samt att han foldar allt i sb som inte är högre än 22+ och KJs+ Det är en ganska konstigt fördelning eftersom han vet att jag bara callar med AA,KK,QQ,AK INGET ANNAT!. Eftersom jag snor hans BB varje varv kan jag vända på AA utan problem. han foldar bort sig eller vinner på ren tur i alla andra fall. hans största problem är ju att han väljer att gå all in med alla par. vilket som bäst ger honom 50/50 mot mig.

 

jag tror dock hans taktik fungerar bra överlag efter som det nästan tiltar vem som helst. :evil:

 

har ni några tankar om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inga problem att möta killen. tycker mest hans spel var intressant eller snarare konstigt. första gången jag spelade mot honom tilta jag mig till döds.

 

han tokgrindar SnG på samma site så jag vill ha lite koll på honom. Vi hade stackar på 10k var med blinds på 150-300 sedan 200-400 senaste gången jag mötte honom. Så vi talar inte om 10bb.

Jag vill kunna spela optimalt mot hans stategi eftersom jag vet att vi kommer spela fler HU matcher precis såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vet att han pushar 22+ och KJs+, hur tänker du då när du viker exempelvis JJ för 30BB?

 

true. men jag bör ju kunna folda nästa allt som inte är premium eftersom jag endå snor BB varje runda. Men saken är ju att det tar 500 år innan han ställer in när jag sitter där med en premium hand. Blindsen stiger och det blir lotto. Så jag bör kanske säkna mina krav för att undvika senare lotto?

 

vilken range skulle du föreslå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker han är en riktigt stabil spelare. Spelar i stort sätt exakt som mig när jag mött honom. Och jag kan garantera att han ställer in bredare än du säger när han har runt 10 bb.

 

jo jag lär ju bli bättre på att läsa honom med tiden. Jag måste ju ha koll på folk som snor min grind ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu snor jag tråden lite men det är iaf inom samma område, tycker själv att HU med stackar på 10-20bb är riktigt knepigt,vilket är den vanligaste situationen på SvS 5-manna. Kör själv push/fold, men det är väl antagligen ingen optimal strategi, har 50/50 1:a, 2:a platser.

Finns det artiklar/trådar som behandlar just detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...