Gå till innehåll

Nyårslöfte???


Tazman

Recommended Posts

Vad har du för nyårslöfte??

 

Mina löften för 2008:

 

1. Få csn bidrag och lån räcka ända fram till nästa utbetalning minst 1 gång.

 

2. Komma upp i 100 postade inlägg här på pf.

 

3. Sätta på en snygg tjej.:roll:

 

menar du precis en tjej eller är det ok om det råkar bli fler?

 

Jag ska ut och resa hela våren och mitt löfte då blir väl helt enkelt att ha så kul som möjligt och uppleva massa saker som jag aldrig har haft möjlighet till innan.

 

Annars till hösten så blir det som följande:

 

1. Sköta skolan för en gångs skull så man inte panikläser 3 böcker veckan innan tentan.

 

2. Fortsätta jobba extra men även sluta vara en ekonomisk idiot så jag kan spara undan lite pengar och åka iväg till något roligt ställe med flickvännen över nyår.

 

3. Bli av med lite fett (om det inte uppnås under vårens resa) och därefter börja bygga upp lite muskler och få igång konditionen så man kan uppfylla löftet att springa Stockholm marathon 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Gå upp till magiska 100kg-gränsen, med styrketräning givetvis, att gå på fet diet är ej godkänt.:-)

 

2. Bli stabil på NL2k och semiregular på NL5k.

 

3. Verkligen njuta och softa och bara göra vad jag känner för utan några som helst krav efter 12 raka år i plugget.:-D

 

4. Fortsätta att ha samma positiva och avslappnade attityd till livet som jag har haft under 07.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta året nyårslöften var

 

1. Dricka mindre än 200 liter cola light, det gick käpprätt åt helvete, den femte januari hade jag druckit 23 liter eller nåt sånt och gav då upp. Skulle gissa att jag har konsumerat kanske 6-700 liter när året är slut.

 

2. Se nyheterna minst 5 gånger i veckan (tror det var minst 5 gånger), det här försökte jag i kanske 2 veckor sen gav jag upp har dock börjat läsa tidningen så det är bra iallafall

 

3. Börja motionera, det här gick inget vidare, tränade några gånger i maj sen hittade jag någon bra ursäkt för att strunta i det och sen pajade jag knäet i juli och har haft begränsade möjligheter sedan dess

 

4. Städa mitt korridorsrum minst 1 gång under årets gång (tänkte att jag skulle ha något som jag skulle klara av iallafall) hela rummet har städats exakt 1 gång och totalt har det kanske dammsugit och plockats lite kanske 4 gånger.

 

Nästa års löften

 

1. Sluta på jobbet och helst börja plugga eller hitta något vettigare jobb med mindre pendlingsavstånd (jobbar i köpenhamn, 1.5h enkel resa för att jobba i en matbutik är sådär hett...)

 

2. Börja motionera så jag slipper ha fortsatta knäproblem

 

3. Flytta, om jag nu har börjat jobba så ska jag fasiken skämma bort mig själv och bo på mer än 16 kvadrat...

 

4. Dra ner på cola lightdrickandet... 2 liter om dagen är lite onödigt...

 

5. Resa utomlands (Danmark gälls inte), gärna USA eller Australien

 

6. Gå ner i vikt, kommer förhoppningsvis tillsammans med #2, 10kg mindre hade varit schysst

 

7. Bli bra poker och inte bara mindre dålig än motståndarna... 10/20 SEK NL och Mid stakes MTT borde inte va omöjligt att slå vid nästa årsskifte

 

Om jag klarar 2 av 7 mål är jag inte missnöjd

Om jag klarar 3 av 7 mål så är jag riktigt nöjd

Om jag klarar 4-7 av 7 mål så är jag officiellt världsbäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...